שתף קטע נבחר

איפה תהיו בדצמבר 2018? זה תלוי רק בכם

מה יהיה איתכם בשנה הבאה: בדיוק מה שתחליטו שאתם רוצים. תכתבו חזון, תפרטו אותו עד לרזולוציות הכי קטנות ותתחילו להגשים. כי החיים, אתם כבר יודעים, זה מה שאתם עושים מהם

עוד מעט מסתיימת לה עוד שנה. זמן טוב לחשבון נפש. להתבוננות פנימה, לתוך עצמנו. האם עשיתי השנה הכל כדי להיות מאושר? מצליח? נאהב? מסופק מחיי? האם התקדמתי כלכלית? האם יצרתי קשרים חדשים? האם השגתי את מה שרציתי? או שאולי, זו היתה שנה מבוזבזת. מוחמצת. שנה של דשדוש במקום. של תקיעות. של בלבול ואובדן דרך.

 

איך נגרום לכך ש-2018 תהיה שנה טובה יותר? זה תלוי רק בנו. קודם כל בנו. תלוי איך נתפוס את עצמנו ואיך נתייחס לעצמנו. אני מציע לכם לראות את עצמכם כחברה או כארגון. יש לכם משאבים. יש לכם תקציב. ואתם זקוקים לאסטרטגיה. אם אתם יוצאים לעולם ומאמינים במזל, או בגורל, או שיהיה בסדר, אתם נותנים לכוחות חיצוניים שאין לכם שום שליטה עליהם לנהל את חייכם. זה לא אחראי, לא יעיל ובטח שלא תכליתי.

 

אלה יכולים להיות ההורים שלכם. הילדים. הבוס בעבודה. הפקיד בבנק. או הגוף שלכם, העייף, המותש, שמאותת לכם, ממיחושים קלים ועד מחלות שמאיימות להתפרץ, שאתם ממש לא בכיוון. שאתם תועים בדרך. שאתם רחוקים מעצמכם. כי מי שמביט החוצה, לעבר האחרים, תלוי בהם, או מקשיב להם, או סומך עליהם במקום על עצמו, מתרחק מעצמו, מוותר על כוחו ועתידו לוט בערפל, עסוק מדי יום בכיבוי שריפות ובפתרון קונפליקטים בעבודה ובבית, ואין לו זמן לתכנן היכן יהיה ומה יעשה בעוד 5 שנים. ובינתיים, הזמן עובר. אתם מתבגרים, שלא לומר מזדקנים, הכוח הפנימי שלכם נשחק והחברה שנקראת "אתם", תרשום, קרוב לוודאי, הפסדים גם בסוף השנה הבאה.

 

מה שתרצו - זה מה שיקרה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מה שתרצו - זה מה שיקרה(צילום: shutterstock)

 

לעוד טורים של אבישי מתיה

 

אז מה עושים? כותבים חזון. הכותרת שלו היא "איפה אני רוצה להיות בדצמבר 2018?". הטקסט אמור לשרטט את חייכם, בפירוט רב ככל האפשר, בעוד שנה בדיוק. הכל אפשרי. הכל נתון לשינוי. הכל על השולחן. היכן אני חי? באיזו מדינה? באיזו עיר? באיזו דירה או בית? עם מי אני חי? כמה ילדים יש לי? מה העיסוק שבחרת לעצמי? כמה אני משתכר? האם אני שכיר או עצמאי? איך נראה סדר היום שלי? כמה פנאי יש לי ומה אני עושה בו?

 

קחו אחריות על החיים שלכם - עד הפרטים הקטנים

תכתבו הכל. ממש הכל. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר, כך חייכם יהיו בהירים יותר. ככל שאתם מתבוננים על הדף, חושבים, מוציאים, כותבים, מוחקים ומדייקים, כך יש סיכוי גדול יותר שכל זה, או החלק הארי, אכן יתגשם. כי אתם אלה שתגשימו את זה. כי אתם אלה שתקחו אחריות על חייכם. ולכן הם ייראו כפי שחייכם אמורים להיראות.

 

אתם לא מסתפקים בזה ואת הטקסט הופכים למערכת שעות יומית, שבה לכל מה שכתבתם יש מקום. כך תדעו האם מה שחזיתם ריאלי, חלקי, או עמוס מדי. אחר כך תשאלו את עצמכם: איך אני מגיע לכל זה? ואז גם תענו באמצעות מפת דרכים מפורטת, שבה תסמנו מדי חודש, מינואר ועד דצמבר, מה אתם עומדים לעשות כדי להגשים את החיים שלכם. כך תדעו כמה את מחויבים לעצמכם ולאושר שלכם.

  

החלק האחרון בחזון שלכם הוא התשתית הרגשית. בעיניי זה החלק החשוב ביותר. מה שאתם מתכננים לעשות אינו מספיק. חשוב לבחור מי תהיו מבחינה הווייתית. את מי יפגשו כשיפגשו אתכם השנה. כי יחסים הם הבסיס להצלחה הן בתחום האישי והן בתחום המקצועי. ככל שתבחרו להיות יותר ענייניים, אוהבים, נינוחים, נדיבים, שמחים ואכפתיים, יותר אנשים ירצו להיות בקרבתכם וחייכם יהיו נעימים לאין שיעור. הקשרים שתרקמו השנה עשויים גם להביא לכם לא רק שפע רגשי אלא גם שפע כלכלי. בדרך כלל הם מגיעים יחד.

 

עכשיו אתם מוכנים לקראת השנה הבאה. יש לכם אסטרטגיה. כתבתם חזון. ואתם יודעים בדיוק מה אתם הולכים לעשות, ובעיקר מי אתם הולכים להיות. כי החיים, אתם כבר יודעים, זה מה שאתם עושים מהם.

 

הכותב הוא מאמן למנהיגות ולתקשורת


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
חשבון נפש לשנה הבאה
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים