שתף קטע נבחר

לא מתביישת בקרחת: הנערה שאיבדה את כל שערות ראשה

נועה דוידור בת ה-18 היא נערה מקסימה, חייכנית וחכמה, ואין לה שיער. היא מרגישה מצוין, ולמחלת העור שתקפה אותה יש רק תסמין אחד: אובדן שיער בכל הגוף. איך היא מתמודדת עם השאלות ברחוב ומה עזר לה לאזור אומץ ולהפסיק ללכת עם פאה? צפו במונולוג מעורר ההשראה

 

 

לנועה דוידור אין סרטן. כשמברכים אותה בבריאות טובה, נועה משיבה בנימוס "תודה", אבל בפנים מרגישה שהיא טיפה מרמה, כי למען האמת, היא מרגישה מצוין. נועה, בת 18, סובלת מ"אלופציה אראטה" - מחלת עור שבה המערכת החיסונית תוקפת את זקיקי השיער, ושהתסמין היחיד שלה הוא אובדן השיער בכל הגוף.  

המחלה התגלתה כשנועה הייתה בת 12. עד אז, היא מספרת, היא הייתה ילדה "שעירה". את ראשה עיטר שיער שחור, ארוך ועבה, שלאנשים שמכירים אותה היום קצת קשה להאמין שהיה שייך לה.

 

בהתחלה, כך מגדירה נועה, היא נכנסה ל"ארון האלופציה". היא התביישה במראה שלה, והפחד הגדול ביותר שלה היה ש"מישהו יבוא וישלוף לי את הכובע מהראש". רק כשהגיעה לתיכון, לסביבה חדשה ולאנשים חדשים, החליטה נועה להפסיק להתבייש, להסיר את הפאה ולהיות היא עצמה. כמו שהיא באמת. "השלמתי עם המצב כבר מזמן. זאת מי שאני, אני לא מחכה לשיער שיחזור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל שחר
בחרה להפסיק לשתוק. נועה דוידור
צילום: טל שחר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים