שתף קטע נבחר

shutterstock

השיטה שגרמה לשי להשיל 20 ק"ג ממשקלו תוך 3 חודשים

כשהמשקל הראה 100 ק"ג, שי אברמובסקי החליט שזה הסימן לתהליך של שינוי. תוך שלושה חודשים הצליחו הוא ואשתו להיפרד מקילוגרמים רבים. הדרך - אוכלים כל שעתיים

שי אברמובסקי מבנימינה, מצא עצמו יום אחד עולה על המשקל ונבהל. המשקל חצה את רף שתי הספרות והראה 100 ק"ג עגולים. "זה היה הסימן שלי שהגיע הזמן לשינוי", הוא מספר. "לא שלא ראיתי את זה בא, יש לי שני ילדים קטנים, עבודה, לחץ, אכילה לא כל כך מסודרת ואתה הולך ומשמין", הוא מספר.

 

לדבריו, אחת הבעיות הכי מהותיות היא הכנת האוכל. "כולם עסוקים ובמקום להכין אוכל בריא פשוט קונים, ופה מתחילה הבעיה. תמיד היה לי קצת עודף משקל, אבל הפעם זה הגיע למצב שלא יכולתי להמשיך ככה".

 

גם כשהחל לחשוב על ירידה במשקל, התלבט שי, בן ה-44 בבעיית הארוחות, עד ששמע על התוכנית של ילנה מלישבה, שבמסגרתה מקבלים את הארוחות המוכנות עד הבית. הוא התחיל בתהליך לפני כחצי שנה, ובשבוע הראשון התקשה להתרגל לגודל של המנות. "זה גם מאוד מוזר שפתאום הכל מוכן ואתה רק צריך לחמם ולאכול, אבל ברגע שאתה מתרגל, זה נעשה קל מאוד ויעיל", הוא אומר.

 

כשהמשקל החל לרדת, גם אשתו החליטה להצטרף לתהליך. "היה לנו נוח להיות בתהליך ביחד, גם בגלל הארוחות אבל גם בגלל התמיכה של אחד לשני. להיות לבד בתוך תהליך של הרזיה זה קשה", הוא אומר. "הירידה במשקל הייתה כמעט מיידית. ובעצם הפטנט פה מאוד פשוט. לאכול כל שעתיים - שלוש, להקפיד על 4 ארוחות עיקריות, לתכנן מראש מה אוכלים, ולהקפיד על תמהיל בריא של מזונות".

 

שי אברמובסקי. רזה 20 ק"ג ( ) ( )
שי אברמובסקי. רזה 20 ק"ג

 

"הכל בחיים זה עניין של החלטה"

שי מספר כי התגובות של המשפחה והחברים היו מפרגנות עד כדי שאמרו לו שהוא כבר רזה יותר מדי. "אני רזיתי 20 ק"ג, אשתי רזתה 15 והשינוי ממש ניכר לעין. עד כדי כך שהתחילו לומר לנו להפסיק לרזות".

 

הוא מוסיף ואומר כי במהלך התהליך הקיבה הצטמקה, כך שכבר הוא לא אוכל את הכמויות שנהג לאכול קודם. "כבר כל כך התרגלתי לאכול כמות מדודה וארוחות מסודרות שאני כבר לא זוכר איך זה היה קודם כשאכלתי לא מסודר".

 

הוא מקפיד על ריצות ואימוני כוח יחד עם השמירה על המשטר התזונתי הבריא. "אמנם היום אני קצת "משחרר" ומרשה לעצמי קצת יותר, אבל ממשיך להקפיד על המסגרת", הוא מוסיף ואומר כי במקום העבודה שלו כל כך התלהבו מהשינוי עד שרבים הצטרפו לתהליך גם הם. "כשמישהו מצליח, אנשים רוצים לחקות אותו. מה גם שההצלחה היא לחלוטין מדבקת".

 

עצות הדיאטה של שי

אל תעשו את זה לבד. "כל תהליך של שינוי, לא כל שכן תהליך הרזיה הוא קשה. לכן השתדלו לעשות את זה עם עוד אנשים. חברים, בני משפחה או קבוצת תמיכה כלשהי. אפשר לחלוק חוויות, לדבר על הקשיים ולהבין שאתם לא לבד בתהליך. כשעושים את זה יחד, יש תחושה לפחות שזה קל יותר".

 

עניין של החלטה. "כל שינוי בחיים הוא עניין של החלטה. אפשר תמיד למצוא את התירוצים לא לעשות משהו, וקשה יותר למצוא את התירוצים לעשות, אבל זה בדיוק מה שצריך לעשות. להחליט ולעשות. אני יודע שברגע שהבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות, לא הייתה כבר דרך חזרה מבחינתי".

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מומלצים