שתף קטע נבחר

אלחי בן ה-11 פיתח אפליקציה שתסייע לחולי סוכרת

אלחי תמיר בן ה-11 הציג בדיון בכנסת את האפליקציה החדשנית שפיתח שמאפשרת לסרוק כל מוצר ולדעת את מרכיביו ואת כמות הסוכר בו. האפליקציה תזהיר על פי רמת הסוכר האם המוצר עלול להעלות את רמת הסוכר בדם, תציע חלופות ותנהל מעקב עבור החולים

האח הגדול של חולי הסוכרת: אפליקציה חדשה שפיתחו ילדים ממגדל העמק תאפשר לסרוק מוצרים, לדעת את כמות הסוכר שבהם ותתריע אם הוא עלול לסכן את בריאות החולה. האפליקציה החדשנית הוצגה אתמול (ב') בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

 

צפו: אלחי תמיר מציג את האפליקציה בכנסת

   

  

את האפליקציה החדישה פיתח אלחי תמיר, ילד בן 11 מבית הספר "נופים" במגדל העמק, החולה במחלה הנדירה דושן. אלחי ריגש את חברי הוועדה בכנסת, כשסיפר כיצד נולד הרעיון: "בחרתי לחקור את מחלת הסוכרת שאותה צריך לעצור".

 

הוא הוסיף ואמר כי "מילדים חולי סוכרת נמנעים חיי שגרה, כי בכל פעם צריך לדעת על מרכיבי האוכל. האפליקציה החדשה תאפשר לכל חולה לדעת בדיוק מה יש במזון".

 

סורקת את מוצרי המזון

האפליקציה החדשה מאפשרת לסרוק את מוצר המזון, ולקבל את פירוט מרכיביו. בתוך כך יידרש המפעיל להקליד את רמת הסוכר הנוכחית, כשלאחריה האפליקציה תתריע האם המוצר עלול להעלות את רמת הסוכר בדם, ותציע תחליפי מוצרים אחרים אותם ניתן לצרוך ללא חשש משינוי ערכי הסוכר בדם.

 

ו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב, אמר לאלחי אחרי שהציג את האפליקציה: "התרגשתי ביותר יחד עם כולם לראות באיזה חוסן אישי ולמרות המגבלה שלך, עמלת לפיתוח אפליקציה שכל מטרתה לסייע ולעזור לילדים חולי סוכרת.

 

"האכפתיות שלך שהובילה לרעיון, מוכיחה כי מלבד ראש גאוני, כדי להציל ולשפר חיים של מיליוני ילדים צריך לב רחב כמו שלך".

 

בישראל חיים למעלה מחצי מיליון חולי סוכרת, שהוגדרה על ידי ארגון הבריאות העולמי כמגפה, ועוד כמיליון איש במצב טרום סוכרת. המחלה פוגעת בתפקוד היומיומי וגוררת סיבוכים בריאותיים רבים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים