שתף קטע נבחר

אחרי 60? 5 צמחים שכדאי לכם לשתות לאנרגיות מחודשות

להגנה ושמירה על המוח והלב, חיזוק מערכת החיסון והפגת חרדות, מתחים וכאבים. הרבליסט מומחה מגלה את הסוד שידוע כבר 150 שנה, הצמחים שצריכתם עשויה להאריך חיים ולמנוע מחלות

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

לאורך השנים חוקרי ההזדקנות מנסים להביס את תהליך ההזדקנות, ולאחרונה הצליחו לזהות תהליכים ורכיבים שהקפדה על קיומם וצריכתם עשויה להפוך את ההזדקנות למאוזנת יותר, מאריכת חיים ומונעת סבל וחולי.

 

הזדקנות הינה תהליך טבעי המתבטא בירידה בתפקודי הגוף. שימוש בצמחי מרפא יחד עם הקפדה על פעילות גופנית, תזונה מאוזנת, חשיבה חיובית, ושמירה על סביבה רגשית מיטיבה, תביא אותנו למימוש החזון של נפש בריאה בגוף בריא. לפניכם חמישה צמחי מרפא שישמרו על בריאותכם בגיל מבוגר. 

 

עוד במדור 60 פלוס:

4 הנחיות לתזונת קיץ מאוזנת למבוגרים

מחקר בינלאומי: המאכלים שעשויים למנוע דמנציה 

אלו 30 היתרונות הבריאותיים להליכה יומיומית

 

קשישה שותה תה  (צילום: shutterstock)
לצמחי מרפא יכולת לשמור ולשפר את ההרגשה והבריאות בגיל הזהב(צילום: shutterstock)
 

   

1: ג'ינקו בילובה - למען המוח 

צמח הידוע ביכולתו להאט ירידה ביכולת המנטלית, מגביר את זרימת הדם למוח ומאט תהליכי דמנציה. הוא מסייע לחיזוק הריכוז והזיכרון בתחילת הופעת תסמינים דמנטיים או אלצהיימר.

 

אופן השימוש: חולטים כפית עלים עם כוס מים למשך עשר דקות, מסננים ושותים. מומלץ לשתות פעם ביום, וניתן להגביר את המינון עם הזמן ל-2-3 כוסות ביום. השימוש מומלץ לפרקי זמן ארוכים של מספר שבועות עם הפסקות קצרות של כמה ימים.

 

בטיחות בשימוש: יש להיוועץ עם רופא לקראת שימוש בעלי הג'ינקו בגלל הנטייה שלהם להעלות את לחץ הדם, להגביר את השפעת תרופות המדללות את הדם ותרופות נוגדות דיכאון.

 

זהו צמח בעל השפעה חזקה והשימוש בו צריך להיות מלווה במעקב רופא.

  

2: שורשי ווטניה - לשמירה על האנרגיה

שורשי הווטניה ידועים ביכולתם לחזק ולשפר את תיפקודי הגוף ולשמוא על אנרגיה חיובית ומצב רוח טוב. הצמח מכיל רכיבים הדומים בהרכב שלהם להורמוני מתח המופרשים על ידי בלוטת יותרת הכיליה ויותרת המוח. רכיבים צימחיים המסיעים לאזן הפרשות הורמונים מהבלוטה ומכאן נובעים מעגלי ההשפעה הרחבים.

 

הצמח מומלץ לקבוצת גיל הזהב לחיזוק כללי, ללא קשר לבעיה רפואית כלשהי. כמו כן הצמח מסייע לטיפול בהפרעות זיכרון ובעיות דמנטיות, עוזר לעמידה בעומס ומתח הנובעים מהיומיום. מסייע במצבים של פרקינסון, דיכאון, חרדות, חולשה חיסונית, מחלות אוטואימוניות, סוכרת, השמנה, מחלות לב, בריחת סידן, עייפות ותסמונת העייפות הכרונית.

 

אופן השימוש: יש להרתיח כפית שורשי וויטניה בסיר קטן עם כוס מים למשך עשר דקות. מכבים את האש, מחכים עשר דקות, מסננים ושותים. יש לשתות מהמים פעם ביום למשך מספר חודשים. (אין בעיה להשתמש כל החיים ואולי אפילו כדאי)

 

בטיחות בשימוש: לא ידועות תופעות לוואי, ניתן לשלב עם רוב התרופות אך רצוי להתייעץ עם רופא בנושא.

  

3: עלי ופרחי העוזרר - לשמירה על הלב והדם

עלי ופרחי העוזרר נחשבים למזרימי דם ושומרי לב. זהו צמח בטוח מאוד לשימוש הצובר השפעה לאט ולאורך זמן ולכן גם בטוח לנטילה. הוא נחשב לשומר על הלב וכלי הדם, מאזן את לחץ הדם ומטפל בטרשת עורקים, מטפל בליקויים באספקת דם היקפית, במחלות לב וכלי דם, בהזעות לילה והפרעות קצב לב ובחולשת שריר הלב.

 

אופן השימוש: חולטים כפית מהעלים והפרחים עם כוס מים רותחים למשך עשר דקות, מסננים ושותים. יש לשתות מהחליטה פעם אחת ביום. ניתן ליטול תקופות ארוכות של חודשים ואף שנים.

 

בטיחות בשימוש: יש להיוועץ עם רופא ולנקוט צעדי זהירות ומעקב במיוחד בזמן נטילת הצמח במקביל לתרופות להסדר קצב הלב, תרופות להורדת לחץ דם ותרופות נוגדות קרישה.

 

צמח הטיליה להרגעה וטיפול במתח (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
צמח הטיליה להרגעה וטיפול במתח(צילום: shutterstock)
  

4: עלי ופרחי טיליה - להפגת מתחים

עלי ופרחי הטיליה ימלאו מצברים וישפרו הרגשה. המנגנונים החשובים בצמח גורמים להרפיית שרירים, השפעה על מערכת העצבים וכלי הדם. הצמח נחשב יעיל להרגעה, לטיפול במתח ונזקיו, לחרדות, יתר לחץ דם, חום גבוה, מיגרנות והפרעות שינה.

 

אופן השימוש: חולטים כפית מהעלים והפרחים עם כוס מים רותחים למשך עשר דקות, מסננים ושותים. מומלץ לשתות 3-5 כוסות ביום. מומלץ ליטול לתקופות זמן ארוכות

 

בטיחות בשימוש: זהו צמח בטוח מאוד לשימוש, אך יש להתייעץ עם רופא לפני קבלת החלטה על שימוש בו.

  

5: שורשי אסטרגלוס - לחיזוק מערכת החיסון

שורשי האסטרגלוס הם שומרי הסף של מערכת החיסון ונחשבים למגנים מפני מחלות במיוחד בגיל הזהב. הצמח משפיע על ייצור תאי דם לבנים, מחטא, ממריץ זרימת דם, מחזק ומאזן את מערכת החיסון המולדת והנרכשת במנגנונים שונים. שימוש בו לאורך זמן במיוחד בגילאים מבוגרים יוצר מרחב מוגן למניעת מחלות ולחיזוק.

 

זהו צמח מרכזי לתמיכה וחיזוק מערכת החיסון, שמסייע במצבים של חולשה חיסונית, מחלות אוטואימוניות, תשישות כרונית, אלרגיות, מתח ועומס, אי ספיקת לב, אי ספיקת כליות, סוכרת ודלקות כבד.

 

אופן השימוש: יש להרתיח כפית שורשי אסטרגולוס בסיר קטן עם כוס מים למשך עשר דקות. מכבים את האש, מחכים עשר דקות, מסננים ושותים. מומלץ לנטילה לתקופות ארוכות של חודשים.

 

בטיחות בשימוש: הצמח בטוח לשימוש אך יש להיוועץ עם רופא לפני קבלת החלטה על נטילה שלו.

 

מתכון למשקה בריאות לגיל המבוגר

לפני כ-150 שנה כשלא היו בתי מרקחת בישראל הייתה רפואת הצמחים נפוצה מאוד. ערביי ארצנו היו רוקחים לעצמם גלולה מ- 40 צמחים מיובשים ביחד שנקראה: אל ארבעין, לכל חולי וכאב. היום כשבתי המרקחת נמצאים בכל קרן רחוב והמון תרופות מבקשות להקל על הכאב אני מאמין שיש מקום של כבוד לחיזוק הטבעי והפשוט שהטבע נותן לנו. לפניכם המתכון שלי לחיזוק ובריאות הגוף.

 

אני ממליץ לערבב את חמשת הצמחים יחד ולהשתמש בהם כולם כאחד למען בריאות הגוף והנפש בדיוק כמו שרקחו פעם גלולה עם 40 צמחי מרפא שליקטו בטבע.

  

ערבבו עלי גינקו, עלי ופרחי עוזרר, עלי ופרחי טיליה לתערובת אחת ביחסים שווים - 50 גרם מכל צמח.

 

ערבבו לחוד את שורשי האסטרגלוס והווטניה ביחד כ-50 גר' מכל אחד.

 

1. הרתיחו כפית מתערובת השורשים לעשר דקות עם כוס מים.

 

2. כבו את האש.

 

3. הכניסו כף מתערובת העלים והפרחים לעשר דקות נוספות.

 

4. סננו ושתו.

 

מינון: שתו מחליטה זו כל יום במשך חודשיים לפחות.

 

 

הפרי של הגיל המבוגר - גוג'י ברי (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הפרי של הגיל המבוגר - גוג'י ברי(צילום: shutterstock)

 

התבלין, הפרי והחליטה: לאנרגיה והגנה בכל יום

התבלין של גיל הזהב: קצח

מומלץ לצרוך כל יום חמישית כפית של זרעי קצח טחונים להשלמת חסרים, איזון רמות סוכר ומניעת מחלות.

 

הפרי: גוג'י ברי

לקבלת אנרגיה כל בוקר ולחיזוק היום כולו אכלו בבוקר 2 כפיות של גוג'י בריי.

 

החליטה: קינמון

הרתיחו מקל קינמון בבוקר בכוס מים לעשר דקות ושתו במשך היום להמרצה ועירנות.

 

 

הכותב הינו עשבונאי, הרבליסט קליני ובעלי חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית

 

 

 

עוד על התכונות המופלאות של צמחי המרפא, בכל גיל:

 

 

 

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
צילום: הדס ניצן
הטבע למען הבריאות במיוחד בגיל מבוגר
צילום: הדס ניצן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים