שתף קטע נבחר

הזריקה של רופא המשפחה למילוי הקמטים גרמה לנמק

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מתריע על עלייה בסיבוכים כתוצאה מהזרקת חומצה היאלורונית למילוי קמטים. על רקע מקרים של מטופלים שסבלו מזיהומים קשים ואף מנמקים בעור הפנים דורשים באיגוד ממשרד הבריאות לסווג את החומצה כמוצר המצריך מרשם רפואי

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מתריע על עלייה מדאיגה בסיבוכים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית למילוי קמטים בעור הפנים. במכתב עליו חתומים 25 מומחים לכירורגיה פלסטית, ששוגר היום (א') אל מנכ"ל משרד הבריאות, מפורט על מקרים בהם סבלו המטופלים מהשלכות קשות כתוצאה מזיהומים שנגרמו מהזרקת החומצה.

 

באיגוד הכירורגיה הפלסטית קוראים למשרד הבריאות לפעול להידוק הבקרה המופעלת על אספקת, מכירת והזרקת החומצה ולסווגו כמוצר המצריך מרשם רפואי.

 

חומצה היאלורנית לכתבה בלבד ( )
"הזריקה גרמה למטופלת לזיהום קשה"

 

חומצה היאלורונית משמשת למילוי קמטים באמצעות הזרקה. החומצה, כך מפרטים באיגוד כירורגיית הפלסטיקה, נמכרת ללא מרשם ולכל דורש. "החומרים מסוג חומצה היאלורונית המוזרקים לתת עור מתפזרים בגוף, יש להם השפעות מקומיות ומערכתיות מרוחקות לרבות תגובות רגישות יתר, חסימה של עורק הרשתית, עיוורון, נמק של העור ונפיחות ממושכת ואף קבועה", מתואר בפנייה.

 

האיגוד מוסיף ומפרט כי התקבלו אצלו דיווחים רבים על סיבוכים חמורים שאירעו לאחר שימוש בחומצה על ידי גורם לא מוסמך. במקרה שאירע בשבוע שעבר הוזרקה חומצה היאלורונית על ידי קוסמטיקאית שהתחזתה לרופאה באזור הדרום. לאישה שטופלה בידי הקוסמטיקאית נגרם זיהום בעור. על פי הערכות התנאים שבהם בוצע הטיפול לא היו סטריליים, דבר אשר הוביל לזיהום.

 

במקרה אחר המתואר בפנייה למשרד הבריאות מדווח האיגוד על רופא משפחה מאזור המרכז אשר הזריק חומצה לאפה של מטופלת וגרם לה לנמק של העור. באיגוד הכירורגיה הפלסטית מעריכים כי רופא המשפחה דקר בשוגג במהלך ההזרקה כלי הדם המוביל דם לאיבר. הנמק יפער חור בדופן האף של האישה, דבר אשר יצריך את שחזורו בניתוח פלסטי.

 

חומצה היאלורנית לכתבה בלבד ( )
הזריקה של רופא המשפחה גרמה לנמק

 

בפנייה מציינים באיגוד כי "מוצר שקשור לסיבוכים כאלו מוטב שיהיה לו פיקוח באמצעות מרשם". היעדר הצורך במרשם גורם "להמעיט בסכנות הקשורות לשימוש בחומרים ולגישה קלת דעת התוויות המתרחבות מדי שבוע לתחומים אחרים". בפנייה מתואר כי לאחרונה התקבלו דיווחים על הזרקת החומצה לשדיים ולאברי המין של מטופלים.

 

חומצה היאלורנית לכתבה בלבד ( )
עשויה לגרום לעיוורון, נמק ונפיחות קבועה

 

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מתאר במכתב כי החומר, בוטוליניום טוקסין, הידוע בכינויו בוטוקס, אשר גם משמש למילוי קמטים, הוגדר, בניגוד לחומצה היאלורונית, כתכשיר רפואי. סיווג החומצה כתרופה, כך סבורים באיגוד, "ימנע שיטות שיווק פסולות של חברות לקהל המקצועי לרבות מתן הטבות לרופא בתמורה לרכישה של חומרי המילוי".

 

ד"ר כהן הוסיף: "מגמת ההזרקות למילוי הקמטים נמצאת בשנים האחרונות בנסיקה של מאות אחוזים בביקוש. המודעות לצורך גוברת וכך גם האפשרויות הטיפוליות והחומרים החדישים. אני מזכיר לציבור כי כמו בכל התחום הפלסטי האסתטי. ההליך יכול לחולל שינוי גופני, להצעיר את המראה החיצוני ולהשפיע על תחושת הביטחון העצמי, אך יחד עם זאת יש לשקול את ההחלטה לעומק, לא להתפתות למבצעים ולוודא שבחרתם במומחה אמיתי לכירורגיה פלסטית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הזרקת החומצה הסתיימה בנמק
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים