שתף קטע נבחר

5 סיבות טובות להצטרף לקבוצת ריצה

כמה כבר אפשר לרוץ לבד? חברות בקבוצת ריצה יכולה להעניק לכם מגוון יתרונות ואלה 5 סיבות שמוכיחות זאת

התרחיש הוא ידוע - אתם מאמצים לעצמכם שיגרת ריצה בריאה, מתאמנים 3 פעמים בשבוע ואף יותר, עוברים מסלולים ומרחקים רבים בהתמדה ולפתע ביום בהיר אחד אתם פתאום מבינים: משעמם לכם.

 

כתבות נוספות:

הכוח להמשיך קדימה: הפסיכולוגיה מאחורי התמדה באימונים

הכירו: הנשים שמייצגות את ישראל בהרמת משקולות

12 התרגילים לבית שיעבדו על כל שריר בגוף

על אף היתרונות הרבים הגלומים בריצה בדמות שיפור מדדי הבריאות ומרכיבי הכושר הגופני, אחד החסרונות הוא המונוטוניות שלעתים מלווה אותה. בגלל סיבה זו בשנים האחרונות עלתה הפופולריות של קבוצות ריצה בעולם וכיום ניתן למצוא רבות מהן גם במדינתנו הקטנה.

 

מדוע מומלץ יותר להצטרף לקבוצת ריצה מאשר לרוץ לבד? לפניכם הסיבות שיהפכו אתכם לרצים בהרבה יותר חברתיים.

 

מחויבות

המאמן/ת, הקבוצה, הימים והשעות הקבועות. כל אלה מביאים להרגשה של להיות חלק מקבוצה אשר המטרה של כולם בה היא זהה. כאשר מתאמנים בקבוצה מרגישים מחוייבות למען הכלל ותחושת שייכות. הדבר מביא להתמדה גדולה יותר ומשם גם להתקדמות בהישגים.

 

המטרה הקבוצתית דוחפת את הרצים קדימה. קבוצת ריצה ()
המטרה הקבוצתית דוחפת את הרצים קדימה. קבוצת ריצה

 

גיוון

כשרצים בקבוצה רצים עם מגוון של אנשים וכך גם מתנסים בהעדפות שונות. המסלולים משתנים וכך גם סוגי האימונים הופכים למגוונים יותר: נפח, טמפו, אינטרוולים, עליות, שטח והרשימה עוד ארוכה. כל אלה מייצרים עניין, חידוש וגיוון - ומביאים לכך ששום אימון לא יהיה זהה לקודמו.

 

תוצאות והישגים

אתם לא חייבים להיות אלופים אולימפיים בשביל לשפר משמעותית את קצב הריצה, הנפח שלה, הזמנים והטכניקה. עם קבוצת הריצה זה בהחלט בהרבה יותר קל. שיפור ההישגים האישיים מעניק תחושת סיפוק בכל גיל וגם מעורר את הרצון לתכנן את היעד הבא.

 

חשוב לאתגר את עצמכם בכל פעם מחדש - מאמן טוב ידע איך לכוון אתכם קדימה בהתאם לכושר, המצב הפיזי והשאיפות שלכם, לבנות לכם תוכנית אימונים שתקדם אתכם, וגם ולתמוך בכם כשצריך.

 

מפעילויות הספורט היותר חברתיות. קבוצת ריצה ()
מפעילויות הספורט היותר חברתיות. קבוצת ריצה

 

חוויה משותפת

ריצה היא ספורט מאתגר ולעתים אף קשה הדוחק אותנו אל מחוץ לאזור הנוחות שלנו. ריצה משותפת מאפשרת לחלוק את הקושי, השמחה, ההנאה, החוויה והאתגרים. החיבור החברתי שנוצר גורם לאימון להיות מרגש, משעשע ומהנה יותר.

 

בטיחות

באימון ריצה בקבוצה מושם דגש על חימום דינמי לפני כל יציאה לריצה ולאחריה מבוצע אימון כח המשולב בסופו עם מתיחות. בזכותם הסיכון לפציעות יורד, האימונים מקצועיים יותר, בטוחים יותר - והרווחים מהם משמעותיים יותר.

 

הכותבת היא דיאטנית קלינית וחברה בקבוצת הריצה "רצי הוד השרון".

 

 

יודעים איך לקשור נעלי ריצה?

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים