שתף קטע נבחר

התחביב המפתיע שמקל על כאבים ומשפר את פעילות המוח

מחקר שאסף נתונים ממחקרים שונים ברחבי העולם מצא שלסריגה יכולת מרפא. החוקרים מצאו שאנשים שסרגו סבלו פחות מבדידות, מכאבים כרוניים, שיפרו את יכולות המוח ובכך הורידו את הסיכון לדמנציה. "יש כמות עצומה של מחקרים שמראים שלסריגה יתרונות בריאותיים ונפשיים" אומרים החוקרים

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"


לא רק לסבתות: סריגה עשויה להפחית כאבים כרוניים, למנוע בדידות ולהפחית את הסיכון לדמנציה. מחקר שפורסם בבריטניה אסף נתונים ממחקרים שונים שהתפרסמו בשנים האחרונות ממוסדות אקדמיים ברחבי העולם, מניתוח המסקנות עלה כי פעילות הסריגה בעלת יתרונות רבים, הן בתחום הבריאותי והן בתחומים החברתיים נפשיים.

 

המחקרים השונים הצביעו על כך שאנשים אשר קיימו פעילות של סריגה סבלו פחות מדיכאון וחרדה, כאבים כרוניים וכמו כן נצפתה האטה בתסמיני דמנציה.

 

עוד בנושא במדור 60 פלוס:

6 שינויים קטנים שמחזקים יכולות מנטליות בכל גיל

מתקשים לזכור? 10 תוספי התזונה שהוכחו כמשפרי זיכרון

מחקר: תרגול יוגה עשוי למנוע דמנציה

 

סבתא סורגת  (צילום: shutterstock)
לסריגה יתרונות עצומים (צילום: shutterstock)
 

סריגה: פעילות לכל גיל

המחקר האחרון הגיע מבריטניה, פורסם ב- HuffPost ובדק יותר מ-15,000 סורגים. "יש כמות עצומה של מחקרים המראים כי לסריגה יש יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים". אמרו החוקרים, "זוהי פעילות חברתית המסייעת להתגבר על בדידות, האופיינית מאוד בגיל מבוגר. זאת מיומנות אותה יכולים לעשות גם אנשים מבוגרים מאוד המתקשים בתנועה. אין גיל מגביל לסריגה".

 

מחקר נוסף שנערך ב- Mayo Clinic שבארצות הברית מצא כי אנשים שעסקו בסריגה, בעבודת יד ובתחביבים דומים אחרים סבלו עד 50% פחות מהפרעות קוגניטיביות קלות. החוקרים מצאו כי 70% מהאנשים בני 60 ומעלה הרגישו כי הסריגה שיפרה את בריאותם והצביעו במיוחד על העובדה שפעילות הסריגה משרה תחושת רוגע. 

 

92% מאלה שסבלו ממחלות וממצב בריאותי ירוד הדגישו שהסריגה שיפרה את בריאותם. מתוכם 1 מכל 10 אמר שהפעילות עזרה בהתמודדות עם כאב כרוני ממנו סבל, ו-1 מתוך 6 אנשים שסרגו ציינו שהסריגה הרגיעה בעבורם את השרירים.

 

21% מהנשאלים ציינו שהסריגה עזרה להם להתמודד עם כאבי מפרקים ודלקות פרקים. 26% סיפרו כי פעילות הסריגה סייעה בהפחתת מדדי לחץ הדם שלהם.   

 

החוקרים שאספו את הנתונים קישרו אפילו בין סריגה להתמודדות טובה יותר עם התנהגויות ממכרות.

 

"משתתפים במחקר ציינו שהסריגה עזרה להם אפילו להפסיק לעשן ולרדת במשקל", סיפרו החוקרים והוסיפו "משתתפי המחקר ציינו כי הסריגה שומרת על הידיים עסוקות וכך אי אפשר לנשנש חטיפים בזמן צפייה בטלוויזיה בערב או לעשן".  

 

 

פעילו לא רק של סבתות: סריגה בכל גיל, צפו במי שסורגת 118 עיניים בדקה, 2 עיניים לשנייה, ככה זה נראה:

 

 

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
צילום: shutterstock
מיומנות שטובה בכל גיל
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים