שתף קטע נבחר

אחרי 68 יום - אמה בת השנתיים חזרה לחיים

כשאמה בת השנתיים התמוטטה בכניסה לבית־החולים שניידר, היא הובהלה לטיפול נמרץ וחוברה למכונת לב־ריאה. הרופאים הזהירו את ההורים המודאגים שאחרי 21 יום קיים חשש לנזק נוירולוגי, אבל לא איבדו תקווה לרגע. לאחר 68 ימים קרה הנס - הפעוטה התאוששה כנגד כל הסיכויים

  

  

נס רפואי: לפני כחצי שנה אמה הקטנה הרגישה ברע והוריה החליטו לפנות אותה לבית־החולים שניידר. בכניסה לחדר המיון היא התמוטטה וחוברה לאקמו – מכשיר המחליף את פעולות הלב והריאות כשהיא מורדמת ומונשמת. באופן חסר תקדים, לאחר 68 יום היא התעוררה וחזרה לחיים.

לפני כמה חודשים אמה שניידר, בת שנתיים וחודש מהיישוב אלישמע, לא חשה בטוב, ואמא שלה החליטה לקחת אותה לבדיקה בקופת החולים. "אמרו לנו שזה וירוס ואין לנו מה לדאוג, אבל הרגשתי שמשהו לא טוב קורה", מספרת האם אינה גופמן. למחרת החום לא ירד ואמה התחילה לסבול גם מקוצר נשימה. ההורים המודאגים החליטו לפנות למוקד חירום, שם הרופאים הרגיעו אותם ושיחררו את אמה הביתה עם המלצה ליטול תרופות ולבצע אינהלציה.

  

כעבור כמה שעות החל מצבה של אמה להידרדר וההורים החליטו לפנות אותה לחדר המיון במרכז שניידר לרפואת ילדים. האחות שזיהתה שמדובר באירוע חריג הזעיקה את כל הצוות הרפואי. "הריאות של אמה קרסו והיא התחילה להיחנק", מספר אביה גיא שניידר. בבית־החולים הסבירו להורים שמצבה של אמה קשה מאוד ושהיא בסכנת חיים. הרופאים החלו לייצב את מצבה ולבצע בדיקות מקיפות על מנת להבין מה הסיבות שגרמו לקריסת המערכות.

  

הצוות הרפואי החליט להעביר אותה ליחידה לטיפול נמרץ לב בבית־החולים, ובמקביל - לחבר אותה למכונת אקמו - מכונה המחליפה את פעולות הלב והריאות. "הרופאים הסבירו לנו שפרק הזמן הסביר להיות מחוברים למכשיר הזה הוא בין 14 ל־21 יום. לאחר מכן הסיכויים של החלמה רק הולכים ויורדים, ועלול להיגרם נזק נוירולוגי למערכות שונות בגוף", מוסיף גיא. "הסתכלנו על המכשיר כל שעה אבל תפקודי הריאות לא השתפרו", סיפרה אינה.

 

  (צילום: דנה קופל)
כנגד כל הסיכויים. ד"ר ערן שוסטק עם אמה והוריה(צילום: דנה קופל)

 

"קרה לנו נס"

אחרי כארבעים יום, הייאוש התחלף באופטימיות זהירה. תפקודי הריאות של אמה החלו להשתפר והצוות הרפואי החליט להפחית בהדרגה את עוצמת מכונת האקמו, עד שלאחר 68 יום הוחלט לאפשר לריאות לעבוד לבד. "זו הייתה שמחה גדולה אבל חששנו שאולי נגרם לה נזק נוירולוגי. בהדרגה ראינו שהיא מתפקדת כראוי והמערכות שלה עובדות כמעט באופן תקין לחלוטין". לאחר תקופת שיקום של חודש נוסף הוחלט לשחרר את אמה הביתה.

 

"קרה לנו נס וזה הרבה בזכות הטיפול המדהים שהעניקו לנו", מספרים גיא ואינה שמבקשים להודות לבית־החולים, ובעיקר ליחידה לטיפול נמרץ לב ואומרים: "הם הצילו לנו את הילדה".

  

ד"ר ערן שוסטק, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב, סיפר בגאווה כי "יש מעט דיווחים בעולם על ילדים שחוברו כל כך הרבה זמן לאקמו". רים עבד אל־חי, מנהלת הסיעוד במחלקה, הוסיפה: "המשפחה של אמה הפכה להיות כמו המשפחה שלנו. לצד הטיפול הרפואי נתנו גם להם גם תמיכה נפשית בגלל התקופה הארוכה שהם היו מאושפזים במחלקה".

  

גולן שוקרון, ראש המערך להפעלת מכשירי לב וריאה בבית־החולים שניידר: "פרק הזמן הממוצע לחיבור למכשור הזה הוא בין 5 ל־10 ימים. בשבועות הראשונים לא ראינו שיפור אבל האמנו שהיא תצא מזה ולא הרמנו ידיים, ובסופו של דבר הצלחנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
אמה עם הוריה אינה וגיא
צילום: דנה קופל
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים