שתף קטע נבחר

לחיות מתוך תשוקה. זו הדרך היחידה

אפשר לחיות. לחיות סתם. פשוט לחיות. ואפשר לחיות מתוך תשוקה. זו חוויה שונה לחלוטין. רוצים להחזיר את התשוקה לחייכם? תעזו. תתחילו להעז. להסתכן. תפסיקו להיות כל כך מתוכננים, מאורגנים, צפויים, שגרתיים ומשעממים. תתחילו לבדוק מה אתם באמת רוצים. מה באמת מדליק אתכם. מה באמת מפחיד אתכם. מה גורם לכם טלטלה אמיתית ואז תעשו

כולם רוצים לחיות בשקט.

 

אני רוצה לחיות ברעש.

 

השקט משעמם אותי. מרדים אותי. גורם לי לפהק בקול רם. אני תמיד מחפש אתגרים חדשים. תנועה. סיכון. לעוף בלי לדעת. לקפוץ בלי להתכונן. שקט הוא עבורי מוות. ואני רוצה לחיות. לחיות מתוך תשוקה.

 

לעוד טורים של אבישי מתיה

 

אפשר לחיות. לחיות סתם. פשוט לחיות. ואפשר לחיות מתוך תשוקה. זו חוויה שונה לחלוטין. זה כמו ההבדל בין האזנה למוסיקה מתוך טלפון לבין הקשבה טוטאלית למערכת סטריאו משוכללת שעוטפת אותך בצלילים מכל הכיוונים. הכל עמוק יותר. מלא יותר. צבעוני יותר. מענג יותר. כל הגוף רוטט. משתלהב. חי.

 

תשוקה היא החלק הכי משמעותי בנשמה. היא הרכיב שמפעיל את הכל. שנותן טעם לכל. שמזרים את האנרגיה לכל מקום. עשיתם פעם סקס מתוך תשוקה? אהבתם עד כלות? נשבר לכם הלב לרסיסים? שמחתם עד השמיים? עפתם על זה? אתם מתחילים להבין למה אני מתכוון?

 

תשוקה (צילום: shutterstock)
תמצאו את התשוקה שלכם(צילום: shutterstock)

 

כל מה שאתם רוצים, רוצים באמת, מתים להשיג, מתאווים לו, חרמנים עליו, יש בו תשוקה. בכל נושא שהוא. אפשר למשל לעבוד. ואפשר לעבוד מתוך תשוקה. מי שעובד במה שהוא אוהב, יש בו תשוקה. מי שנוהג בהתלהבות במכונית שהוא אוהב, יש בו תשוקה. מי שחי עם בן או בת זוג שמושכים אותו, שגורמים לו להתגעגע אליהם ולהשתוקק למגע שלהם, יש בו תשוקה.

 

יש תשוקה ביחסים. באמנות. בספורט. באוכל טוב. בהחלטה לחיות את החיים במלואם. עד סופם. עד כלות. ללא פילטרים. בלי טיפת מרחק מעצמכם. בכל הכוח, החשיפה וההתרגשות. כמו ילד שמשחק כדורגל, מבקיע גול ומתחיל לרוץ בזעקות שמחה.

 

תהיו הילד הזה.

 

תהיו ילדים תמיד.

 

תפסיקו לברוח מהתשוקה

כי בילדים יש תשוקה. אל תכבו להם אותה כמו שכיבו לכם אותה. לילדים אין פילטרים. כל דבר אצלם הוא גדול, חזק, מהיר, עוצמתי, ולפעמים גם כואב. אם תצעקו עליהם, התשוקה שלהם תתעמעם. אם תרטנו, תבקרו, תשפטו, תציקו, תטיפו להם, התשוקה שלהם תדעך. אם תשפילו אותם, הם יכבו לגמרי. אם תתנהגו אליהם כפי שהתנהגו אליכם, הם יגדלו להיות מבוגרים עמומים עם פרצי תשוקה מועטים, או בכלל לא.

 

רוצים להחזיר את התשוקה לחייכם? תעזו. תתחילו להעז. להסתכן. תפסיקו להיות כל כך מתוכננים, מאורגנים, צפויים, שגרתיים ומשעממים. תתחילו לבדוק מה אתם באמת רוצים. מה באמת מדליק אתכם. מה באמת מפחיד אתכם. מה גורם לכם טלטלה אמיתית. מה הדבר שאם יהיה לכם אותו, מה המעשה שאם תעשו אותו, יכעסו עליכם, יקנאו בכם, יתפעלו מכם, יגידו לכם: וואו!

 

יש בנו טונות של תשוקה. אבל בחיים המשעממים והבטוחים שעיצבנו לעצמנו, אנחנו כמעט לא נותנים לה מקום. אנחנו נמנעים ממנה. אנחנו בורחים ממנה. אנחנו חושבים שהיא תזיק לנו. שהיא מסוכנת. שנשלם עליה מחיר יקר. שלא נוכל לעמוד בפני הפיתוי. שנפסיד את כל מה שהשגנו.

 

אבל רגע, מה השגנו?

 

את הביטחון? את הנוחות? את הבהייה? את הנמנום? לחיות כמו כולם? לישון כמו כולם? לרטון כמו כולם? להתייאש כמו כולם? בשביל זה הגענו לפה?

הגיע הזמן להתעורר.

 

הגיע הזמן לפקוח עיניים.

 

הגיע הזמן להזיז את הגוף.

 

הגיע הזמן לנשום. לנשוך. לנגוס. לטרוף. לצעוק. לשמוח. לצהול. להתלהב. לזרום למקום שלא הכרנו. לצלול אל הבלתי נודע. לרוץ אל חוסר הוודאות. לצחוק לפחד בפנים. להשתחרר מהדיכאון. לעשות שטויות. להיות בלתי צפויים. להפתיע את עצמנו. לחבק את עצמנו על הצוק הכי גבוה מעל התהום הכי פעורה ולקפוץ אליה בעיניים עצומות ובידיים פשוטות ובחיוך ענק מצד לצד.

 

לחיות, קוראים לזה. לחיות באמת. לחיות לגמרי. לחיות סוף סוף. לחיות מתוך תשוקה.

 

הכותב הוא מאמן למנהיגות ולתקשורת

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים