שתף קטע נבחר

ניוזלטר של כללית: אחד הגורמים להתקרחות – ניצחון של נתניהו

בניוזלטר בנושא ההתקרחות שהפיצה כללית השבוע עם משפטים בנושא ההתקרחות, נכלל משפט כי אחת הסיבות לנשירת שיער מאסיבית היא הידיעה כי נתניהו ניצח בבחירות שוב. לאחר מחאות מבוטחים הטקסט הוסר. כללית: "מדובר בטקסט חסר טעם. הלקחים הופקו"

בימים האחרונים הפיצה "כללית שירותי בריאות" ניוזלטר למבוטחיה בנושא התקרחות. כותבי המאמר הציגו היגדים הכוללים עובדות ומיתוסים הקשורים לשיער – ואישרו או שללו אותם.

 

לכל היגד כזה ניתן הסבר מפורט מדוע הוא נכון או לא. כך למשל נכתב במאמר: "חבישת כובע גורמת להתקרחות – לא נכון. להפך: חשיפת השיער לשמש הישראלית הקופחת הופכת אותו לדקיק ושביר יותר. קרני השמש מזיקות לגוף השערה וגורמות לשבירת המעטפת החיצונית שלה".

 

אולם הקוראים נדהמו כאשר הם הגיעו לאחד ההיגדים – "התקרחות עלולה להיגרם מסטרס ולחץ נפשי". כותבי המאמר טוענים שהעובדה הזו נכונה ומפרטים: "לחץ נפשי עלול להוביל לנשירת שיער מאוד ייחודית: נשירה מאסיבית שמתחילה בנקודת זמן ספציפית, ממש ביום מסוים עליו יכול המטופל/ת להצביע. האירוע שהוביל להקרחה חייב להיות משמעותי מאוד – אשפוז בטיפול נמרץ, פטירה של אדם קרוב או לחילופין הודעה שנתניהו זכה בבחירות שוב".

 

בנימין נתניהו ביבי ביקור ב ליטא וילנא (צילום: AP)
בנימין נתניהו. אחראי לנשירת שיער מאסיבית?(צילום: AP)
 

 

"הבעת דעה פוליטית אינה ראויה"

האמירה הזו עוררה מבוטחים רבים שהתלוננו לקופת חולים כללית שאין מקום להבעת דעה פוליטית ובטח שההקשר בין לחץ נפשי לבין ניצחון של נתניהו בבחירות הוא אינו ראוי.

 

בקופת חולים כללית הסירו את החלק במאמר העוסק בראש הממשלה וטענו שהדברים נכתבו בבדיחות הדעת באופן שאין לו מקום והם אין עומדים מאחורי הדברים שנכתבו.

 

מאז פרסום הניוזלטר, גולשים רבים תקפו ברשת את התנהלות קופת החולים הגדולה בישראל: "חמור מאוד. צריך לעזוב את כללית", וגולש אחר כתב: "לא יאומן. ההסתה נמשכת נגד ראש הממשלה".

 

מנגד, גולשים אחרים דווקא אהבו את הבדיחה: "בתור מצביע ביבי בבחירות האחרונות, נהניתי. זו בדיחה טובה, ולא צריך להיעלב מכל שטות. למען האמת, הבדיחה יותר מסתלבטת על אלו ששונאים את ביבי מאשר על אלו שאוהבים אותו". גולש אחר הוסיף: "נראה שבקצב הזה נוכל לזהות שמאלנים ברחוב לפי הקרחת".

 

מכללית שירותי בריאות נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים על טקסט חסר טעם. הטקסט שהיה משולב בכתבה שעוסקת בנושא רפואי מקצועי הוסר מיידית והופקו הלקחים המתבקשים".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
כללית. רפואה ופוליטיקה
צילום: ירון ברנר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים