שתף קטע נבחר

הניצחון של איה: ממשקל 26 ק"ג ואנורקסיה ללידת תאומים

כנגד כל הסיכויים: איה ברזני חלתה בגיל 15 באנורקסיה והגיעה עד למשקל של 26 ק"ג. היא החלימה, נישאה ולפני כשבועיים ילדה תאומים. "אני רוצה לתת השראה לבנות אנורקטיות שיש תקווה", היא אומרת

לפני כשבועיים, כנגד כל הסיכויים, ילדה איה ברזני (35) תאומים. איש לא האמין שהיא תצליח לעשות זאת, לאחר שבגיל 15 חלתה באנורקסיה ובגיל 20 הגיעה למשקל של 26 קילוגרם בלבד.

  

"כשהייתי בת 15 עברתי שיימינג בבית־הספר", סיפרה ברזני. הילדים הציקו לי בלי הפסקה והדרך שלי להתמודד הייתה לרדת במשקל. נכנסתי למערבולת הזו וחליתי באנורקסיה. אחרי שנה וחצי הגעתי למשקל של 38 ק"ג והתחלתי סדרה של אשפוזים בבתי־חולים".

 

 

איה ברזני (צילום: אבי רוקח)
איה ברזני והתאומים. אף אחד לא האמין שאצליח(צילום: אבי רוקח)

  

אמה של ברזני, שראתה את הצלם עדי ברקן מדבר בתוכנית טלוויזיה על המאבק שהוא מנהל בתעשיית האופנה שמעודדת רזון עד כדי אנורקסיה, הצליחה ליצור עימו קשר. "מאז הוא מלווה אותי ועוזר לי להתמודד", אמרה ברזני. "הוא הפך להיות כמו אבא שני בשבילי. היו לי עליות וירידות, אבל בזכותו הצלחתי להתמודד עם המחלה".

 

בליווי הוריה, חבריה וברקן, הגיעה ברזני למומחה להתמכרויות והחלה בטיפול. "לאט־לאט התחלתי להחלים, עליתי במשקל ויצאתי מזה. היום אני במשקל תקין", סיפרה.

 

עדי ברקן. איה היא ההוכחה שאסור לאבד תקווה (צילום: צביקה טישלר) (צילום: צביקה טישלר)
עדי ברקן. איה היא ההוכחה שאסור לאבד תקווה(צילום: צביקה טישלר)
 

 

לפני כשש שנים נישאה ברזני, ולאחר טיפולי פוריות ארוכים הרתה וילדה. "בגלל האנורקסיה בעברי לא הייתה לי וסת והייתי חייבת לעשות הפריה חוץ־גופית כדי להרות", תיארה. "התינוק נולד בשבוע ה־25 של ההיריון, ולמרבה הצער לאחר שלושה שבועות הוא נפטר".

  

ברזני, שהתגרשה לאחר שנתיים, החלה בזוגיות חדשה, ולפני כשבועיים - בניגוד לכל הציפיות - ילדה תאומים בבית־החולים אסותא באשדוד. "כיום אני במשקל תקין ונכנסתי להיריון באופן ספונטני בלי טיפולי פוריות", סיפרה בהתרגשות. "ילדתי בשעה טובה בן ובת. בית־החולים טיפל בי בצורה מדהימה מהרגע הראשון וידע כמה ההיריון הזה חשוב מבחינתי. הרבה מאוד זה בזכות ד"ר דניס לווינסקי. הוא ליווה אותי לאורך כל הדרך והאמין שאוכל להיות אמא".

  

התאומים עדיין מאושפזים בפגייה, אולם הרופאים מעודדים ממצבם ומעריכים שבשבועות הקרובים, לאחר שיעלו במשקל ויסיימו את תהליך ההתפתחות, הם יוכלו להשתחרר הביתה. "זה מרגש מאוד", אמרה ברזני. "אני רוצה לתת השראה לבנות אנורקטיות שיש תקווה, לא לשקוע ברחמים עצמיים, לקחת את עצמך בידיים ולהתמודד עם המחלה. אני רוצה להודות גם לעדי ברקן שמלווה אותי כבר 16 שנה, גם בתקופות משבר וגם ברגעי השמחה כמו בלידה".

 

"כשהכרתי את איה המטפלים כבר ויתרו עליה", נזכר ברקן. "אבל היא ההוכחה שאפשר גם אפשר למרות הקשיים, הכאבים והייאוש שאוחז מדי כמה חודשים".

 

לדברי ברקן חברות אופנה ומפרסמים חייבים לקחת אחריות ולהבין שהם הגורם המכריע למגפת דימוי גוף נמוך גם אצל גברים.

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים