שתף קטע נבחר

לראשונה: נעל ריצה פותחה באמצעות חוכמת ההמונים

אם חוכמת ההמונים עובדת טוב ברשתות החברתיות במגוון נושאים, למה לא לקחת אותה קדימה כשמייצרים נעל ריצה? זה בדיוק מה שעשתה בשנתיים האחרונות אדידס עם למעלה מ-3,000 רצים שהיו שותפים פעילים ביצירת נעל הריצה החדשה של המותג

גישה חדשה ליצירת נעל ריצה שתהיה נוחה לכמה שיותר אנשים: בחברת אדידס החליטו לשנות את השיטה בכל מה שקשור בעיצוב ותכנון נעל הריצה החדשה Ultraboost 19 ושיתפו במשימה למעלה מ-3,000 רצים מרחבי העולם שתרמו בעצותיהם לחברה על בסיס שימוש מוקדם בדגם החדש.

 

"בדקנו את הנעל החדשה בעזרת רצים אמיתיים בכל העולם, בסביבה האמיתית של הרצים בתנאי שטח וכביש ובמגוון טכניקות ניתוח משוכללות", מסרה החברה, "השתמשנו במתקן הבדיקות המתקדם שלנו Fit testing and DET בברלין וצילמנו במהירות גבוהה את הרצים שלנו. הקשבנו גם לחוויות ולמשוב שלהם על השימוש בנעליים בזמן אמת. שילוב הטכניקות האלו איפשר לנו ליצור יחדיו את הדגם החדש שמגיב נכון יותר לרגל, נוח יותר ומביא לביצועים טובים יותר בריצה".

אדידס אוטלרבוסט 19 (צילום: יח
אדידס אולטרבוסט 19. פרי יצירתם של אלפי רצים מרחבי העולם(צילום: יח"צ אדידס)
 

שיתוף הפעולה בין מעצבי הדגם החדש ומפתחיה לבין אלפי הרצים החל לפני יותר משנתיים, והוא נולד מתוך ההבנה שספורט הריצה משתנה והדרך הכי טובה לספק מענה לקהילת הרצים, היא דרך יצירה משותפת. בשנתיים אלו עקבו באדידס אחר ההתאמה של הנעליים לרגלי הרצים, מדדו את רמות השחיקה שלהן במשך הזמן ואת הביצועים של הרצים עליהם דיווחו למעבדות החברה. בגלל שהבדיקה כללה אלפי רצים, יכלו באדידס לעלות על בעיות שמשותפות למספר רב של רצים – ולפתור אותן ביחד.

 

כל הבדיקות של הדגם החדש נעשו בידי הרצים השונים ברחבי העולם שאותרו מבעוד מועד על-יד החברה. אותם רצים היו אלו שהתנסו בנעל, נתנו פידבקים למעצבים ולמפתחים, אלו תיקנו את מה שהפריע להם בנעל, והחזירו להם אותה להתנסות חוזרת. בהתבסס על הפידבקים של אלפי הרצים, ביצעו המפתחים התאמות ושינויים עד שהגיעו לדגם הסופי.

 

הגרסה החדשה של האולטרבוסט, שתשווק בישראל החל מינואר 2019 ותימכר בכ-800 שקל, מגיעה עם ארבעה חידושים מרכזיים: תוספת של 20% בוסט (החזר אנרגיה מהקרקע), גפת סריג תלת-ממדית ללא תפרים, קפיץ פיתול במבנה קל משקל המספק תמיכה משופרת בנחיתה ומעבר קפיצי המניע את הרץ קדימה ומסגרת עקב תלת-ממדית שמסייעת בתמיכה טובה יותר בעת הריצה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ אדידס
אולטרבוסט 19. פותחה באמצעות חוכמת ההמונים
צילום: יח"צ אדידס
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים