שתף קטע נבחר

זוגיות ואהבה: הסודות שרק בעלות ניסיון יודעות

לכבוד יום האהבה הבינלאומי ארבע נשים מספרות בפתיחות איך שומרים על האהבה, מה התכונות החשובות בבן הזוג והאם בעבר היה קל יותר לשמור על הזוגיות והאהבה לאורך שנים

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

עולם ההיכרויות וכל החוקים והכללים הנלווים אליו, עברו אינספור שינויים בעשורים האחרונים. גם החלטות כמו מי יעשה את הצעד הראשון, באיזה גיל להתחתן ואילו תכונות לחפש בבן הזוג העתידי, כבר אינן מתקבלות כמו בעבר.

 

לאה אקסר (93), נורמה גבינט (87), ג'ודי לוי (67) ומרגריטה רוזמן (77) המתגוררות במגדלי הים התיכון בבת ים מספרות על ההבדלים שהתרחשו בעשרות השנים האחרונות ביחסים שבינו לבינה.

 

עוד על אהבה במדור 60 פלוס:

בגיל 70: כך שומרים על אהבה 50 שנה

זהו אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לחיים מאושרים 

מהרגל לתשוקה: 5 המלצות לשיפור הזוגיות בגיל מבוגר

 

הנשים  (באדיבות: מגדלי הים התיכון)
נורמה, מרגריטה, לאה וג'ודי - הנשים שיודעות מה חשוב(באדיבות: מגדלי הים התיכון)
 

לאה אקסר: הכל עניין של כבוד הדדי

סיפור ההיכרות שלי:"היינו נשואים 50 שנה. הכרנו בגיל 24. זה נחשב אז לא מוקדם, אפילו קצת מאוחר. הייתי עסוקה בהתקדמות במקצוע כאחות, הכרנו בבית החולים. הוא היה אורטופד שהיה מגיע ממרפאה בתל אביב למחלקה בבילינסון כדי לראות את החולים. שמתי עליו עין תכף כי הוא היה גבוה ונחמד. לא אהבתי צעירים. היה חיסרון אחד, שהוא לא ידע עברית. אז בהתחלה היינו הולכים לקולנוע, כי אי אפשר היה לדבר".

 

הצעד הראשון: גבר או אישה? "עם בעלי לא יודעת מי עשה את הצעד הראשון. הייתי מעוניינת אבל התביישתי. עכשיו בגיל שלי גבר זה כבר לא אטרקציה, ואני יכולה לדבר עם כל גבר. אני יכולה להגיד שלום לכל אחד".

 

התכונות הכי חשובות בבן זוג: "בדיוק כתבתי על זה קטע. השורה האחרונה בו היא 'שיפתח לי את הדלת אפילו כשהיא פתוחה".

 

איך שומרים על הלהבה לאורך שנים? "חייב להיות כבוד הדדי. וחייבים להוריד את התחרות, מי יותר מוצלח ממי. צריך להבין שהצלחה של אחד גורמת להצלחת המשפחה".

 

קווים אדומים: "לא הייתי מדברת עם בנאדם לא מנומס. גבר שלא פותח את הדלת, זה מוכיח שאין לו נימוסים טבעיים ולא נרכשים מהבית. אפשר לקנות אותי בנימוסים טובים".

 

נורמה גבינט: לעבוד כל הזמן

סיפור ההיכרות שלי: "מאוד רציתי לבוא ארצה. זה היה החלום שלי מאז גיל 12. לבוא לארץ ולהתחתן עם רבי. אבל בעלי היה חילוני לגמרי", צוחקת. "הכרתי את בעלי אחרי המלחמה, הוא בא מפולניה בשנות ה-50' ולא היה לו לאן ללכת. הוא שירת בצבא בגולני, וכשהשתחרר הייתה לו דודה בחיפה אבל הוא בא לגור בחולון לידי. ככה הכרנו".

 

הצעד הראשון: "אני חושבת שזה לא עניין של להתחיל, זה עניין של רגש. בזמני זה לא היה נעים לגשת לבחור ולבקש ממנו לרקוד. זה לא קרה".

 

ההבדל בין היום לפעם: "אז לא חשבו מי שייך ומה יהיה למי, ומה אם נתגרש. היום כבר חושבים על גירושין לפני שמתחתנים", צוחקת, "כשאני התחתנתי לא היה לי שום דבר ולו לא היה שום דבר. הייתי בת 23. רציתי שיהיה לי בית".

 

מניסיונך, מה הכי חשוב בנישואים? "אני כל הזמן אומרת שנישואין זה כמו עבודה. כשבאים לג'וב בהתחלה, אז עובדים יפה. משתדלים. אחר כך מתרגלים. זה כבר לא כל כך חשוב. וצריכים כל הזמן לעבוד על דברים".

 

התכונות הכי חשובות בבן זוג: "להיות חברים, לדבר ולהשתדל".

 

איך שומרים על הלהבה לאורך שנים? "זוכרים שבנאדם נשאר אותו בנאדם, רק החיצוניות משתנה".

 

ג'ודי לוי: להיות קשובים אחד לשני

סיפור ההיכרות שלי: "הכרתי אותו דרך חברים טובים. הזמינו אותנו, ותוך חצי שנה החלטנו להתחתן. הייתי בת 27 והוא בן 32. לא היינו כבר גרושים, לא היו לנו ילדים קודם. כנראה שחיכינו אחד לשנייה".

 

הצעד הראשון – הגבר או האישה? "היום זה כבר חופשי וזה יכול להיות משני הצדדים. הדבר הכי חשוב זה כבוד. אישה יכולה לקחת את העניינים לידיים, למה לא?! אני מאוד פמיניסטית".

 

היכרות דיגיטלית – כדאי או לא? "החיזורים הדיגיטליים, התנסיתי בזה. התאלמנתי בגיל 48, לא רציתי להיות לבד. יום אחד אולי אכתוב על זה ספר. לא נהניתי מזה הרבה", היא צוחקת.

 

התכונות הכי חשובות בבן הזוג: "כבוד, אכפתיות, נעימות, לא צעקות ולא טריקות דלת".

 

איך שומרים על הלהבה לאורך שנים? "להיות קשובים אחד לשני ולנסות להבין אם זה בכלל מתאים. לפעמים נכנסים למשהו ומנסים לשנות את הצד השני, או אומרים שיהיה בסדר וזה יסתדר וזה לא. כל אחד עם האופי שלו וכל אחד עם הדרישות שלו. צריך להבין ולקבל את זה מההתחלה, ומשם להמשיך".

 

קווים אדומים: "נצלנים, אנשים שמנסים לנצל מישהו אצל מישהו אחר. אותי אישית זה מגעיל. גסות רוח, אגרסיביות, אלימות בכלל מחוץ לתחום".

 

מרגריטה רוזמן: עוד לא נולד הגבר 

הצעד הראשון הגבר או האישה? "אני חושבת שהסדר הישן לא היה נכון, והשינויים שקרו הם בסדר גמור. יש לי הרבה חברות שהן עצמאיות והן לא צריכות בן זוג והן יופי. ויש כאלה שבשבילן זה ממש משאת נפש למצוא והן עוטות על כל גבר".

 

התכונות הכי חשובות בבן זוג: "לא נולד הגבר שיש לו את כל התכונות שאני חושבת לחשובות," היא צוחקת, "למשל אני מאוד אוהבת לרקוד, אני זוכה גם באליפות הזהב שאנחנו עושים אצלנו. אז בן הזוג שרוקד איתי צריך להיות גבוה, בלי כרס ויודע לרקוד. ובשביל לעשות הליכות אני צריכה בן זוג שיידע ללכת למרחקים ארוכים בלי "אוי ווי" ושלא יהיה לו אכפת להגיע למטרה ולשבת לשתות בירה ויין. אז אם תיקחי 5-6 ביחד ותערבלי אותם בבלנדר, אולי ייצא מישהו מושלם!".

 

 

הנשים לוקחות חלק בבלוג חדש שנקרא "מעניין פה" - מבית "מגדלי הים התיכון" בעל תכנים ייחודיים לבני הגיל השלישי

 

 

20 דרכים להראות שאוהבים - בכל גיל  

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
צילום: shutterstock
אהבה וזוגיות: איך שומרים על הלהבה
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים