שתף קטע נבחר

כל מה שצריך לדעת על חומרי מילוי בגיל המבוגר

הפרשת הורמון האסטרוגן בגוף יורדת משמעותית עם העלייה בגיל באופן טבעי ומשפיעה על חיוניות, מיצוק וגמישות העור. כירורג פלסטי מסביר למה זה קורה ונותן 7 דגשים חשובים למי שמבקש להתחיל בהזרקות למילוי

המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

תהליך ההזדקנות הוא בלתי נמנע, כולנו נזדקן. אמנם כל אדם מזדקן בצורה שונה, אך דבר אחד ודאי- תהליך ההזדקנות פוגע בכל אזורי הגוף שלנו. אנחנו מרגישים את זה מקצות האצבעות ועד לשערה האחרונה. יחד עם החוכמה, הניסיון וההישגים שבאים עם ההזדקנות, עיקר השינויים מתרחשים במראה החיצוני שלנו כשהאזורים הכי מושפעים ושבולטים לעין הם אזור הפנים, הצוואר וגם הידיים.

 

כשנשים מגיעות לשנות החמישים לחייהן, יש להן רק עשירית מהאסטרוגן שהיה להן בעבר. אסטרוגן ממריץ את ייצור הקולגן והשומן. אובדן זה של אסטרוגן במהלך גיל המעבר, בא לידי ביטוי בין השאר בעור יבש וסדוק; וקמטים עדינים ועמוקים שכבר נמצאו נהיים עמוקים יותר.

 

עוד במדור 60 פלוס:

סבתא מאוהבת: טיפים לזוגיות חדשה בגיל השלישי

חוקרים מצאו: הגורם לחיים בריאים וארוכים

הליכה, תזונה ומתיחות: 21 טיפים לאימון מוצלח ומשמעותי בגיל מבוגר

 

תהליך ההזדקנות פוגע בכל אזור בגוף, הבולטים הם הפנים והידיים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תהליך ההזדקנות פוגע בכל אזור בגוף, הבולטים הם הפנים והידיים(צילום: shutterstock)
 

מאבק בשינויים הטבעיים של העור

ישנם שינויים רבים שמתרחשים באזור הפנים ככל שהשנים עוברות. כשאנו צעירים, שומן הפנים מפוזר באופן הרמוני, במיוחד באזור המצח, הרקות, הלחיים והאזורים סביב העיניים והפה, אך עם הגיל, העור מאבד מנפח השומן התת עורי ובכריות השומן, ומתדלדל כלפי מטה, כך שאזורים שהיו בעבר "שמנמנים" עשויים לשקוע, ועור שהיה פעם חלק ומתוח -מידלדל.

 

לצערנו עוד לא נמצא מעיין הנעורים שיכול לעזור לנו, ואף אחד לא מצא את הדרך להפוך ל"בנג'מין באטון" אך קיימים כיום פתרונות שונים שיכולים להחזיר את המראה הצעיר לפנים.

 

אחד הפתרונות היותר בולטים בשנים האחרונות הן זריקות מילוי. אלו זריקות המכילות חומצה היאלרונית וקלציום הידרוקסיאפטיט, בנפרד או בצורה משולבת המשפרים את מראה הקמטים בצורה משמעותית לאורך זמן.

 

7 המלצות למזריק המתחיל

לפניכם דגשים חשובים למי שמתכנן/ת להתחיל בטיפולים:

 

1. לבנות שלד לטיפול. הטיפולים הראשונים שמומלץ לעשות הינם באזורי הפנים אשר בהם רמת הנפח בולטת יותר. אזורים אלו הם הלחיים, עצמות לחיים, והגבות. זה מאפשר בניית "שלד" ובסיס כדי להמשיך בטיפולים היותר שטחיים.

 

זריקות מילוי באזור הגבות ולמעשה לאורך שולי ארובת העין, נחשבות פחות פופולאריות, אך טיפול באמצעותן מעניק מראה מורם לגבות. טיפולים אלו נותנים הדגשה של רעננות לכל הפנים.

 

2. טיפול בקמטים עמוקים. השלב השני הוא טיפול בקמטים היותר עמוקים. מדובר באזורים כמו צידי הפה, וזוויות הפה, בין הגבות, או קמטים דינמיים אחרים בעיקר בלחיים או בצוואר.

 

קמטוטים עדינים כמו אלה שמעל השפה העליונה - "קמטוטי הברקוד" או אלה סביב העיניים מטופלים בחומרי מילוי יותר עדינים ופחות סמיכים.

 

3. המחשוף והידיים. האזורים הבאים שכדאי להתייחס אליהם הם המחשוף והידיים אשר מקבלים מראה עייף.

 

בניגוד לאזור המחשוף אותו ניתן להסתיר עם בגדים או צעיפים, ידיים יותר קשה לכסות ולכן הזרקת חומר למילוי נפח משמש אסטרטגיה טיפולית מצוינת.

 

4. יתרונות השילוב. כפי שצוין, ישנם שני מרכיבים עיקריים בטיפולים להחזרת נפח, חומצה היאלרונית וקלציום הידרוקסיאפטיט.

 

מומלץ להשתמש במוצרים אשר משלבים את שני החומרים האלו ובעיקר לטיפול בהחזרת נפח או כטיפול בקמטים עמוקים יחסית. בעוד החומצה ההיאלרונית נותנת מענה מהיר יותר, וניתן לראות את התוצאות בצורה מידית, הקלציום הידרוקסיאפטיט פועל לטווח ארוך יותר, ומעניק מראה רענן יותר ומלא לאורך זמן.

 

5. תזכרו - כל אחד/ת זקוק למספר טיפולים שונה. אפקטיביות הטיפולים וכמות הטיפולים משתנה ממטופל ומטופל, אך בממוצע הטיפולים יכולים להחזיק בין שנה לשנתיים כתלות באזור המטופל.

 

כמות טיפולים תלויה אף היא במצב המטופלת בהתחלה, אך אי אפשר לקבל תוצאה אופטימאלית לאחר טיפול אחד בלבד.

 

6. אל תשכחו לתאם ציפיות. מאוד חשוב- יש לעדכן את הרופא באשר למצב הרפואי שלכם, אלרגיות למיניהן, תרופות מסוימות שאתם לוקחים. חשוב להבהיר את הדרישות שלכם והמראה הכללי הרצוי, זה יסייע לרופא להתאים את הטיפול הנכון עבורכם.

 

7. שימרו על שגרת טיפוח והגנה. יחד עם הזרקות והטיפולים הקוסמטיים, חשוב גם לשמור על עור הפנים באופן עצמאי עם תכשירים קוסמטיים. הקפידו להזין את העור שלכם עם לחות, השתמשו בקרם לחות המתאים לסוג עור הפנים שלכם.

 

כמו כן, הקפידו לנקות את הפנים, להוריד את האיפור בסוף היום והכי חשוב, בקיץ או בחורף, הקפידו על מריחת קרם הגנה בפנים כל פעם שאתם יוצאים החוצה.

 

אם תשמרו על רוטינת טיפוח יומית יחד עם טיפולים אסתטיים תראו את ההבדלים בתוך זמן קצר ולאורך זמן.

 

 

הכותב הינו רופא מומחה בכירורגיה פלסטית ומתמחה בכירורגיה וטיפולים אסתטיים של הפנים, חברת לומינרה דרם

 

 

תרגול יוגה עשוי להחזיר את הגמישות לעור הפנים בכל גיל. צפו בתרגיל: 

 

בשיתוף מגדלי הים התיכון

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
ירידה באסטרוגן משפיעה על העור
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים