שתף קטע נבחר

ניתוחי בקע בהרדמה מקומית: למי זה מתאים?

כיום, יותר ויותר ניתוחים מתבצעים בהרדמה מקומית, זאת במטרה למנוע את הסיבוכים הקשורים בהרדמה הכללית ולהקל על ההחלמה לאחר הניתוח. אחד ההליכים השכיחים ביותר הניתנים לביצוע בהרדמה מקומית הוא ניתוח לתיקון בקע: באילו מצבים תיבחר ההרדמה המקומית ומהם היתרונות בה? ד"ר רק שאלה – המומחה מסביר

בשיתוף פרופ' שלמה ללצ'וק ואינפומד

 

בקע, הוא פגם בדופן הבטן המתפתח בשל היחלשות נקודתית שלה מסיבות שונות, בהן מאמץ מתמשך או הזדקנות של הרקמות. דרך הפגם, בולטים איברים בטניים שונים. למרות שברוב המקרים הבקע אינו מהווה סכנת חיים, הוא גדל באופן מתמיד, עלול להגיע לממדים עצומים ולגרום למגבלה תפקודית ניכרת. בעבר, ניתוחי הבקע התבצעו תחת הרדמה מלאה המשפיעה על מערכות גוף שונות ואינה חפה מסיכונים. כיום, ניתוחי בקע ניתנים לביצוע גם בהרדמה מקומית אשר הופכת את הפעולה לפשוטה ובטוחה יותר.

 

צפו ברופא מסביר:

 

 

מי נחשב כמועמד מתאים לביצוע ניתוח בקע בהרדמה מקומית?

ניתוח בקע בהרדמה מקומית מתאים לחולים רבים - בייחוד למטופלים מבוגרים מאוד בעשור השמיני והתשיעי לחיים, או לאלו הסובלים ממחלות רקע נוספות שאינן מאפשרות ביצוע של הרדמה כללית אשר משפיעה על מערכות גוף שונות.

 

מהם היתרונות בביצוע הניתוח תחת הרדמה מקומית?

ההרדמה המקומית משפיעה על האזור המנותח בלבד ועל כן היא אינה כרוך בסיבוכים שונים הקשורים בהרדמה כללית, כמו בעיות לב, ריאות או בעיות במתן השתן. אם מתבצעת על-ידי רופא מרדים מנוסה, היא אינה צפויה לגרום לפגיעה באיברים שונים או לכאבים, ומאפשרת תיקון יעיל של הבקע ושיפור באיכות חייהם של החולים.

  

בשיתוף פרופ' שלמה ללצ'וק ואינפומד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ניתוח בהרדמה
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים