שתף קטע נבחר

יוטי בת השנתיים זקוקה לניתוח שיציל את חייה. תעזרו?

לפני שלושה חודשים התגלה בגופה של יוטי בת השנתיים גידול ממאיר בכליה שהתפשט ושלח גרורות ללב. כעת היא בסכנת חיים ורק ניתוח יקר בארה"ב הוא הסיכוי להציל את חייה

גידול אלים הולך ומתפשט בגופה של יוטי בת השנתיים והיא בסכנת חיים: לפני שלושה חודשים התגלה גידול סרטני בכליה בגופה של יוטי גרינפלד בת השנתיים מרמת גן, שכבר שלח גרורות והגיע עד לעורק הלב. לרופאים בארץ אין דרך לבצע ניתוח כדי להציל את חייה, והסיכוי האחרון שלה הוא ניתוח יקר בארצות הברית, בעזרתו יוכלו להוציא את הגידול האלים מגופה. פרויקט מימון המונים מנסה לגייס את הכסף להצלתה.

 

קיראו עוד:

כשגילו לילד שלנו סרטן החיים נעצרו

הנס הפרטי של ילדים חולי סרטן

 

צפו: אמה של יוטי בת השנתיים מספרת על הגידול של בתה

 

המחלה התגלתה בערב אחד באופן פתאומי. "לפני כשלושה חודשים, עשיתי מקלחת ליוטי כמו בכל ערב", מספרת חנה, אמה של יוטי, "היא שיחקה בסבון, ופתאום הרגשתי בליטה בבטן. קפאתי, הבנתי שמשהו לא טוב קורה כאן, אבל לא הבנתי עד כמה".

 

ההורים פנו מייד לחדר המיון, ולאחר סדרת בדיקות הגיעה האבחנה: ליוטי הקטנה יש גידול עצום וממאיר בכליה. בשל משקלה הקטן, 11 קילוגרמים, הצליחו הגרורות לטפס לכיוון העורק הראשי של הלב, ולסכן את חייה.

 

  ( )
גידול עצום וממאיר בכליה. יוטי גרינפלד בת השנתיים

 

לדברי הרופאים בבית החולים תל השומר שם היא מטופלת, הגידול ממוקם באזור שבו שוכנים כלי דם רבים, כך שאי אפשר היה לנתח אותה, ויוטי אושפזה במחלקת טיפול נמרץ במצב אנוש. שם, אחרי ששאבו את הנוזלים שהצטברו כתוצאה ממיקום הגידול, החלו בטיפולי הקרנות כדי "להרוויח זמן" עד לפתרון.

 

"בשלושת הימים הראשונים הייתי מרוסקת", מספרת האם, "ישבתי מחוץ לחדר של טיפול נמרץ, כשהבת הקטנה שלי מתחת לערימת מכשירים מפחידים, והרופאים יוצאים ומסתכלים עליי בעיניים חומלות. הרגשתי שאני מאבדת אותה. אחרי שלושה ימים של הלם, הבנתי שאסור לי לוותר, שעכשיו כל שנייה היא קריטית. יש לי ילדה שאני צריכה להילחם על החיים שלה. שאסור לי לחשוב כרגע על שום דבר חוץ ממנה, ושאני אעשה הכל כדי שהיא תחיה".

 

המקרה של יוטי מורכב במיוחד, שכן כאשר הגידול נוזלי, כל נגיעה לא זהירה בניתוח, עלולה לגרום לגרורה לזרום לכיוון הלב במהירות ולחסום את המעברים עד למוות בטוח. בעקבות התייעצות עם רופאים בארץ וברחבי העולם, ובעצה אחת עם רופאיה והרב פירר, הומלץ להוריה כי על יוטי לעבור את הניתוח הרגיש בבית החולים ממוריאל שבניו יורק, שם צברו נסיון רב בטיפול בסרטן האלים.

 

 לעשות הכל  כדי להציל את החיים שלה ( )
לעשות הכל כדי להציל את החיים שלה

 

הניתוח אינו ממומן בסל הבריאות, ועתה הקימו ההורים קמפיין גיוס המונים כדי להציל את בתם הקטנה.

 

"בחיים לא דימיינתי שאבקש משהו מהציבור", אומרת האם, אבל כשאני יושבת ליד המיטה של יוטי, והיא בוכה ואפילו לא יכולה להסביר כמה היא מרגישה רע, אני מבינה שאני אעשה הכל כדי להציל את החיים של הבת שלי. אני לא יכולה לדמיין את החיים שלי בלעדיה, אני חייבת שהיא תחיה".

 

בואו לתרום:

עמותת "רפואה ומשען" התגייסה כדי לאסוף את הסכום הדרוש לריפויה. כך תוכלו לסייע להצלתה: לתרומה באתר מאובטח : לחצו כאן   

 

לתרומה בהעברה בנקאית: חשבון ע"ש "רפואה ומשען - עבור מצילים את יוטי"

 

בנק: הדואר: מספר בנק: 09, מספר הסניף: 001, מספר חשבון: 8503573

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יוטי גרינפלד. טיפול יקר עשוי להצילה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים