שתף קטע נבחר

הלל יפה: ניתוח בהול הציל יולדת עם קרע ברחם ואת עוברה

עופרה פלג מסורי בת 39 מכרכור, הגיעה לחדר מיון יולדות של המרכז הרפואי הלל יפה עם כאבים עזים. המיילדת זיהתה שיש בעיה והבהילה אותה לחדר ניתוח, שם התגלה קרע פתאומי ברחם. הניתוח עבר בהצלחה והיא שוחררה לביתה. התינוק במצב טוב ומתאושש ביחידת הפגייה

עופרה פלג מסורי בת ה-39, תושבת כרכור, הייתה בסוף חודש 7 להריונה כאשר בוקר אחד הרגישה כאבים עזים כל מספר דקות וחשבה כי מדובר בצירים. עם הגעתה לחדר מיון יולדות בהלל יפה, קיבלה אותה המיילדת מיכל קוגלובסקי. כאשר רצתה לחברה למכשיר המוניטור, הבחינה כי אינה מצליחה להתיישר ואז נדלקה למיכל נורה אדומה.

 

 

הלל יפה (צילום: דוברות הלל יפה)
בתמונה: מיכל קוגלובסקי המיילדת, יסמין פרץ, אחות אחראית בפגיה, עופרה פלג מסורי עם תינוקה ינאי וד"ר אמיר נאה, רופא בכיר באגף נשים ויולדות במרכז הרפואי הלל יפה, שניתח את עופרה(צילום: דוברות הלל יפה)

 

"במסגרת עבודתי כמיילדת, אני מוקפת נשים כאובות מדי יום, אך הכאב של פלג מסורי  היה נראה לי שונה. עלה בי חשד כי מדובר במשהו חריג ולא בצירים מוקדמים ומיד הזעקתי רופא", מספרת קוגלובסקי. במקביל, הכינה את פלג מסורי לניתוח קיסרי, במידה שיעלה צורך בכך. הרופא שהגיע ביצע בדיקת אולטרסאונד בה נצפתה האטה בדופק העובר והיא הובהלה במהירות לחדר ניתוח.

 

"כבר בפתיחה של הבטן ראינו קרע מלא של הרחם והעובר נמצא בתוך חלל הבטן. למזלנו, עופרה הגיעה בזמן וישר הובהלה לניתוח קיסרי בהול, כך שהשילייה עדיין לא נפרדה. אם זה היה קורה, רוב הסיכויים שהעובר לא היה מצליח לשרוד", מציין ד"ר אמיר נאה, רופא בכיר באגף נשים ויולדות של הלל יפה.

 

ד"ר חיים דוד, מנהל חדרי לידה ומחלקת יולדות במרכז הרפואי הלל יפה, שניהל את האירוע המורכב, הוסיף: "קרע ברחם מתרחש לרוב בשבועות מתקדמים יותר של הריון בעקבות צירים או זירוז. במקרה זה הקרע התרחש באופן ספונטני, בשבוע יחסית מוקדם להריון. מדובר במקרה חירום נדיר, שעלול לסכן הן את העובר והן את האם, שעלולה לסבול מדימום פנימי מאסיבי".

 

פלג מסורי  שוחררה לביתה והיילוד חולץ במצב טוב במשקל 1.280 ק"ג. כיום, חודש לאחר האירוע, התינוק ממשיך להתאושש ומטופל בפגיה של הלל יפה. במפגש עם הצוות הרפואי הודתה פלג מסורי  על הטיפול המסור והמקצועי שקיבלה והוסיפה: "עכשיו, כשאני מחזיקה את ינאי בשתי ידיים, אני מבינה כמה מזל היה לי. אין ספק שזהו נס החנוכה שלי".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רפי קורן
ביה"ח הלל יפה
צילום: רפי קורן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים