שתף קטע נבחר

הפיתוח שמאפשר לחולי סוכרת 1 לא למדוד את רמות הסוכר

מערכת המינימד 670, שמדמה את פעילות הלבלב ומשחררת לגוף אינסולין בכל רגע שרמות הסוכר משתנות - מאפשרת לחולים לנהל חיים בריאים יותר בלי הצורך לבדוק בכל רגע את רמות הסוכר. כך זה פועל

בשיתוף מדטרוניק

 

חולי סוכרת נאלצים כידוע להתמודד עם מצבם הבריאותי ללא הפסקה, חלקם מזריקים אינסולין פעמיים ושלוש פעמים ביום. פיתוח חדש מאפשר לחולי סוכרת מסוג 1, חופש מוחלט מהזרקות עם מערכת המינימד 670, שמדמה את פעילות הלבלב ומשחררת לגוף אינסולין, בכל רגע שרמות הסוכר משתנות.

 

פרופ' אמיר תירוש, מנהל המכון האנדוקריני בשיבא ואדווה רימון, שלקחה חלק בניסוי הבינלאומי ששיבא היה חלק ממנו, מתארחים באולפן ynet, לשיחה על המערכת.

 

פרופ' תירוש: "המערכת עונה על הפער האמיתי במחלה, הפער להגיע לאיזון "ללא הצורך לשלם" מחיר של טיפול בעודף אינסולין וירידה מסוכנת ברמות הסוכר. הקושי הגדול של הרופאים עד כה היה להתאים תוכנית פשרה קבועה מראש. בזכות המערכת הבעיה הזו נפתרה. 

 

"המכשיר מבוסס על משאבת אינסולין המזליפה אינסולין, אבל השוני בו שהוא ער לשינויים ברמות הסוכר על פי מצבי היומיום. המצמב הזה מקל מאוד על עבודת הרופא שמנסה להתאים את ההזלפות ולא תמיד בהצלחה. זה מפנה אותנו לעסוק פחות בטכנולוגיה ולהיות יותר רופאים".

 

 רימון: "אני חולה כבר מגיל 15, וכדי לדעת מה מצב הסוכר בדרך כלל צריך לבדוק, כלומר לדקור את עצמך. לפעמים זה מגיע ל-15 פעם ביום. מערכת 670 החזירה אותי להיות כמעט אדם בריא. אין בי כבר את הפחד הקיומי היומיומי והפחד לישון בלילה בגלל ירידות בסוכר. המערכת מתריאה על כל עליה וירידה ואני מרגישה בטוחה".

 

"מדובר בפריצת דרך אמיתית. החולים יכולים בדרך זו לקחת אחריות מלאה על חייהם ולהוריד את הנטל של איזון הסוכר", מסכם פרופ' תירוש.

 

 

 

 

צפו בדיון באולפן:

 

 

 

בשיתוף מדטרוניק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מדטרוניק
מערכת לחולי סוכרת
צילום: מדטרוניק
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים