שתף קטע נבחר

מהם החידושים בטיפול בסרטן הערמונית?

1 מכל 9 גברים ישראלים ילקו בסרטן הערמונית. למרות שהטיפול המסורתי במחלה יעיל ויוביל במקרים רבים לריפוי מלא, הוא אינו חף מתופעות לוואי. מהן השיטות החדשות לטיפול בגידול הממאיר שעשויות למנוע את תופעות הלוואי ? ד"ר, רק שאלה – פרופ' דוד מרגל מסביר

בשיתוף פרופ' דוד מרגל ואינפומד


הערמונית היא בלוטה קטנה אשר ממוקמת במוצא שלפוחית השתן ואמונה על ייצור נוזל הזרע. סרטן הערמונית, נחשב לגידול הממאיר השכיח ביותר בגברים ומופיע לרוב בקרב אלו בעשור החמישי ומעלה לחייהם. סרטן הערמונית מתפתח לרוב באיטיות ובכ-90% מהמקרים הוא יהיה מוגבל לערמונית בלבד (מצב המכונה גם מחלה ממוקמת).

 

הטיפולים המסורתיים בסרטן הערמונית, בהם ניתוח לכריתת הערמונית או טיפול בקרינה, משפיעים על הבלוטה כולה. למרות שטיפולים אלה מתאפיינים באחוזי הצלחה גבוהים, הם אינם חפים מתופעות לוואי משמעותיות ועלולים לפגוע במתן השתן או לגרום לבעיות בתפקוד המיני.

 

 

צפו ברופא מסביר

 

 

 

מהם הטיפולים החדשים בסרטן הערמונית?

הטיפול בסרטן הערמונית השתנה בשנים האחרונות בצורה ניכרת. שיטות האבחון וההדמיה המתקדמות מאפשרות לאתר את מיקום התאים הממאירים בבלוטה וכך למקד את הטיפול לחלקים אלה בלבד. הטיפול הפוקלי מסייע בהרס הגידול הממאיר, תוך שימור הפונקציונליות של הפרוסטטה (בלוטת הערמונית). קיימים מספר סוגים של טיפולים ממוקדים, כולם מתבצעים במסגרת חדר הניתוח, אורכים כשעתיים ואינם מצריכים ביצוע של חתכים.

 

 

קיימים מספר סוגים של טיפולים ממוקדים: 

  • טיפול באמצעות גלי קול - HIFU - HIGH INTENSITY FOCUSED ULTRASOUND - שימוש בגלי קול המובילים לחימום האזור הממאיר בבלוטה וכתוצאה מכך גורמים להרס של התאים הסרטניים. טיפול זה אינו פוגע בתאי הערמונית הבריאים המצויים בסמוך לגידול.
  • קריותרפיה - שימוש באנרגיית קור לשם הרס של תאי הגידול, תוך שמירה על התאים הבריאים בסביבתו.
  • Nano Knife - שימוש באנרגיה חשמלית המובילה ליצירת חורים זעירים בתאי הגידול וכתוצאה מכך גם להרס שלהם.

 

איך בוחרים את הטיפול המתאים?

שיטת הטיפול בגידול ממוקם בערמונית תיבחר בהתאם למיקומו בבלוטה, גודלו, כמו גם רצון המטופל והעדפותיו. בחירה ברופא מומחה בכירורגיה אורולוגית הבקיא בביצוע הטיפולים השונים תסייע בהתאמה מיטבית של אסטרטגיית הטיפול.

 

 

בשיתוף פרופ' דוד מרגל ואינפומד

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
החידושים בטיפול בסרטן הער
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים