שתף קטע נבחר

חושבים על טיפול נוירופידבק? יש כמה דברים שחשוב לבדוק לפני

נוירופידבק, או משוב ביולוגי לגלי המוח, היא טכנולוגיה אשר קיימת כבר שנים רבות ומסייעת בטיפול במצבים שונים ללא שימוש בתרופות. למרות שמדובר בשיטה ותיקה ויעילה, ישנם כמה דברים אותם חשוב לבחון לפני הטיפול כדי לאפשר תוצאה מיטבית. מהו מהלך הטיפול ולאילו פרמטרים חשוב להתייחס? ד"ר, רק שאלה – ד"ר דורון תודר מסביר

בשיתוף המרכז הרפואי נוירוקליניק ואינפומד

 

 

נוירופידבק היא טכנולוגיה אשר קיימת כבר שנים רבות ומסייעת בטיפול במגוון בעיות ללא שימוש בתרופות. מדובר בטיפול שאינו פולשני אשר מסייע בשינוי התנהגות באמצעות מתן משוב על הפעילות החשמלית של מוח המטופל. נוירופידבק נמצא במחקרים שונים כיעיל לטיפול בשלל הפרעות קוגניטיביות ונפשיות, כמו דיכאון, חרדה, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

 

צפו ברופא מסביר

 

 

 

מהו מהלך הטיפול?

בשלב הראשון לטיפול מתבצעת בדיקה מקיפה לזיהוי אזורי מוח תקינים, כמו גם אלו אשר אינם עובדים בצורה תקינה, תוך התייחסות לתלונות המטופל. במהלך הטיפול מנוטרת הפעילות המוחית בזמן אמת ומתקבל פידבק (משוב) חיובי על סוג רצוי של פעילות מוחית, ומשוב שלילי על פעילות שאינה רצויה. השפעת הטיפול הוכחה במחקרים רבים כיעילה לטווח ארוך ולרוב הוא אינו מלווה בתופעות לוואי משמעותיות. עם זאת, כדי לאפשר טיפול יעיל, קיימים מספר פרמטרים אליהם חשוב להתייחס.

 

להדפיס ולשמור: 3 דברים שחשוב לבדוק, רגע לפני הטיפול

 

1. וודאו כי המטפל הוא בעל ניסיון רב בטיפול בנוירופידבק

כדי להפיק תוצאה מיטבית מטיפול הנוירופידבק, חשוב שהגורם המטפל יכיר היטב את שיטות הטיפול השונות ויהיה בקיא באופן פעילות המוח. בנוסף, היכרות מעמיקה עם הבעיה ממנה סובל המטופל, אזורי המוח המעורבים והתסמינים השונים, חיונית גם היא לשם תכנון מיטבי של הטיפול והגעה לתוצאה מספקת.

 

2. בדקו אם מכשיר הנוירופידבק מאושר על-ידי רשויות הבריאות השונות

קיים מגוון רחב של מכשירי נוירופידבק בשוק, אך רק מעטות מהטכנולוגיות מאושרות ונמצאות תחת בקרה. על כן, רגע לפני ביצוע הטיפול בחנו מהו סוג המכשיר בו משתמש הגורם המטפל וודאו שאיכותו גבוהה.

 

3. בחנו אם השיטה בה משתמש הגורם המטפל מתאימה לבעיה ממנה אתם סובלים

כאמור, טיפול הנוירופידבק כולל מגוון של שיטות המותאמות לפתרון בעיות שונות. כדי להגיע לתוצאה מיטבית חשוב לוודא כי הפרוטוקול הטיפולי מותאם אישית וכי יתבצע שימוש בשיטה המתאימה ביותר לפתרון הבעיה.

 



בשיתוף המרכז הרפואי נוירוקליניק ואינפומד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
חושבים על טיפול נוירופידבק?
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים