שתף קטע נבחר
צילום: EPA

רוצים להכניע את הקורונה? התכוננו להטלת סגר כמעט מוחלט

מגפת הקורונה מתפשטת כמעט באין מפריע, ומספרי החולים בישראל ממשיכים לעלות. המדינות היחידות שהצליחו לבלום ולו במעט את ההתפשטות הן אלו שהטילו על אזרחיהן סגר כללי כמעט מוחלט, וזה מה שאנחנו צריכים לעשות כאן. ככל שנאחר בצעדים הדרסטיים, יהיה קשה יותר לבלום את ההתפשטות והמחיר יהיה כבד פי כמה. טור דעה

על הממשלה להתכונן להטלת סגר כמעט מוחלט. הלוואי ואתבדה אבל זו כנראה הדרך היחידה שבה ניתן יהיה לעצור את ההתפשטות בישראל. טאיוון, סינגפור הן מדינות שעשו זאת והצליחו.

  

מרבית החולים בישראל הם אלה שהביאו את הנגיף מחו"ל, ממדינות כמו איטליה, ספרד ואוסטריה. מי שחשבו שהשד אינו נורא כל כך והמשיכו בשגרת הבילויים ונסעו לסופר קלאסיקו או לסקי הביאו להתפשטות הנגיף בישראל.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

אינני מפנה כלפיהם אצבע מאשימה, לא היה אז איסור על נסיעות, אבל אלו העובדות. אין דרך לבלום את המחלה בחצי מלחמה. סגירה כמעט מלאה של השמיים האוויריים, סגירת בתי הספר, מניעת התכנסויות, כל אלה הם מהלכים נכונים, אבל למרבה הצער בקרוב נדע אם זה מספק וחוששני שלא.

 

מהר מאוד אנחנו עלולים להגיע להחלטות קשות יותר. הנזק הכלכלי כבר היום הוא כבד מאוד, אבל ככל שנאחר בצעדים הדרסטיים, יהיה קשה יותר לבלום את ההתפשטות והמחיר הכלכלי יהיה כבד פי כמה.

 

נתב
סגר מוחלט. זה מה שעשוי לעצור את הקורונה(צילום: מוטי קמחי )

 

הנתון המדאיג ביותר הוא של כאלף רופאים, ועוד כאלפיים עובדים נוספים של מערכת הבריאות שמנוטרלים מעבודה ונמצאים בבידוד. המשך המגמה הזו טומן בחובו פוטנציאל להגעת מערכת הבריאות לאי ספיקה קשה בתוך זמן לא רב. התוצאות עלולות להיות קטלניות.

 

צריך היה כבר להוציא הוראות ברורות לכל הקשישים בני 70-80 ומעלה ולכל מי שיש לו מחלות רקע לא לצאת מהבית. זו האוכלוסייה שהנגיף עלול להביא אותה לבתי חולים ולהפיל עומס בלתי אפשרי על יחידות ההנשמה וטיפול נמרץ.

 

יחד עם הטלת סגר נרחב יש בהקדם האפשרי להגדיל משמעותית את היקף הבדיקות, לכל מי שמפתח סימפטומים ולא רק למי שכבר נמצא בבידוד כי היה בחו"ל או במגע עם חולה.

 

זו תהיה תקופה קשה שבה יש להבטיח אספקת מזון ותרופות ושירותים חיוניים. היא תאפשר לבלום את ההתפשטות ולהגיע לעונה החמה של אחרי הפסח, שבה יש לקוות כי שינויי האקלים יובילו לירידה משמעותית בתנאי ההתפשטות של הווירוס, בציפייה לקרני השמש שיביאו את האור בקצה המנהרה החשוכה הזו.

 

בהמשך, גם המאמצים להביא לאנושות חיסונים ותרופות יבשילו. זה עניין של זמן, הטכנולוגיות הללו יגיעו ועד אז, אין מנוס מצעדים קשים.

 

דני נוה הוא שר הבריאות לשעבר ויו"ר כלל ביטוח

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים