שתף קטע נבחר
צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

תוך שבועיים: תושלם בניית מעבדה מסין - תבצע עד עשרת אלפים בדיקות ביום

חברת MyHeritage הישראלית וענקית הגנטיקה הסינית BGI, יקימו את המעבדה שתאפשר לבצע עד עשרת אלפים בדיקות ביום. המעבדה תחל פעולתה ב-9 באפריל. בהמשך, ניתן יהיה להרחיב את הבדיקות במעבדה ל-20 אלף ביום

 

 

חברת MyHeritage הישראלית וענקית הגנטיקה הסינית BGI יקימו בישראל מעבדת בדיקות קורונה, שתאפשר לבצע עשרת אלפים בדיקות קורונה ביום. כך פורסם לראשונה אתמול (יום ו') בכלכליסט. בניית המעבדה תושלם עד ה-9 באפריל ותאפשר למדינה לבצע בדיקות קורונה נרחבות. בהמשך, ניתן יהיה להרחיב את הבדיקות במעבדה ל-20 אלף ביום תוך זמן קצר. מעבדה זהה הוקמה בתוך חמישה ימים בלבד על ידי חברת BGI בעיר ווהאן בה התפרץ נגיף הקורונה ומעבדה נוספת בשנזן.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

  (צילום: מעבדת BGI)
המעבדה בסין. עד 9 באפריל תתחיל לפעול בישראל(צילום: מעבדת BGI)

 

לדברי מנכ"ל ומייסד MyHeritage, גלעד יפת, "חברת BGI תשלח לישראל בימים הקרובים רכבת אווירית של ציוד הכולל עשרות מכונות מתקדמות לבדיקת קורונה מסוג qPCR - סוג הציוד בו משתמשים לזיהוי נגיפים מסוג RNA בהן ניתן למדוד כמויות מזעריות של הנגיף. הציוד כולל רובוטים להפקת RNA וכמויות גדולות של ציוד נלווה".

 

כדי שהמעבדה תעמוד בלוח הזמנים הדחוק ותחל לפעול עד ה-9 באפריל, נערכת חברת MyHeritage לגיוס בהול של 150 עובדים למעבדה כבר בימים הקרובים. לדברי יפת, "לצד הרכבת האווירית יגיעו לישראל כ-25 מומחים מסין שיכשירו אותנו לעבודה עם הציוד". צוות המומחים הסיני יהיה פטור מכניסה לבידוד, מאחר שיגיעו עם אישורים רפואיים המעידים על היותם שליליים לנגיף. המעבדה לא תבצע ריצוף גנטי או בדיקות DNA והדגימות יושמדו לאחר הבדיקה.

 

מסות של בדיקות - יעזרו להשתלט על המגפה

את הכסף למעבדה תממן חברת MyHeritage ו-BGI הסינית תתרום את הציוד ותשלח כוח אדם להכשרת הצוותים הישראליים. "המיזם נעשה ללא רווח. מטרתנו אינה להתעשר, אלא לספק תועלת לאנושות. זו שעתה היפה של תעשיית ההיי טק הישראלי". מוסיף יפת. יוזכר כי בשבוע שעבר הודיעה חברת MyHeritage כי תרמה 66 אלף מטושים, שהיו מלאי החירום שלה, למשרד הבריאות לטובת ביצוע בדיקות קורונה.

 

"צריך ללמוד מניסיון של אחרים", מסביר יפת על חשיבות הבדיקות, "כשמסתכלים על מדינות שהצליחו להשתלט על הנגיף, כמו סין ודרום קוריאה, רואים שאלה מדינות שבדקו מסות של אנשים. מה שכל כך מסוכן במחלה הזו שלהרבה מהחולים אין סימפטומים. בן אדם יכול להיות מדבק מאוד אבל לא רואים את זה עליו וגם הוא לא מודע לכך.

 

"בדרום קוריאה אישה בת 61 שהלכה לתפילה הדביקה למעלה ממאה איש, שהדביקו אלפי אחרים. האנשים האלה שנקראים 'מדביקי על' הם אנשים שנראים נורמלים אבל הם נשאים של המחלה ומדביקים בטירוף וחייבים לאתר את האנשים האלה כמה שיותר מוקדם.

 

"בישראל בדקו עד עכשיו בעיקר את האנשים עם הסימפטומים הקשים. את אלה עם הסימפטומים הקלים או ללא סימפטומים מסרבים לבדוק והם ממשיכים להדביק. ברגע שיהיו יותר בדיקות ויותר נשאים יאובחנו ויבודדו, נוכל לעצור את המחלה", הוא מסכם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מעבדת BGI
המעבדה בסין. עשרת אלפים בדיקות ביום
צילום: מעבדת BGI
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים