שתף קטע נבחר
צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

מד"א: "בתוך כמה שבועות – נשלים הכנת חיסון פסיבי לקורונה"

מנהלת שירותי הדם של מגן דוד אדום, הפרופ' אילת שנער, אמרה באולפן הקורונה של ynet כי בכוונת מד"א להתחיל להתרים פלסמה מחולי קורונה שהחלימו כבר בימים הקרובים, ובתוך שבועות ספורים ניתן יהיה להכין את מנות הנוגדנים שיינתנו לחולי פלסמה. נתונים חדשים מסין הראו כי העירוי הביא לשיפור מצבם של חולי קורונה קשים

תרופה נוספת לקורונה – בדרך: בתוך מספר שבועות ניתן יהיה לסיים את הכנתו של חיסון פסיבי נגד הקורונה, כך מסרה ל-ynet הפרופ' אילת שנער, מנהלת שירותי הדם של מד"א. ממצאים חדשים שהגיעו מסין הראו כי החיסון המכיל נוגדנים מחולים שהחלימו, הצליח לשפר את מצבם של החולים במצב קשה.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

צפו: הפרופ' שנער מסבירה על החיסון הצפוי נגד קורונה

 

 

שיטה שהוכיחה את עצמה

כבר שנים ארוכות שבשירותי הדם של מד"א מכינים חיסונים פסיביים, המופקים מתרומות של מנות פלסמה. החיסונים, המכילים נוגדנים המצויים בנוזל הפלסמה, מכונים פסיביים, משום שהם משמידים את הנגיפים, ובניגוד לחיסונים אקטיביים, הם אינם נשמרים בזיכרון החיסוני של הגוף.

 

את מנות הפלסמה מתרימים בשירותי הדם של מד"א, במכשיר הקרוי פלסמה פרזיס. המכשיר הנראה כמכשיר דיאליזה, קולט את הדם מהתורם, מפריד אותו למרכיביו, מעביר את נוזל הדם, הוא הפלסמה, לשקית תרומה, ומחזיר לגוף את כדוריות הדם האדומות (האריתרוציטים). נוזל הפלסמה מכיל תאי דם לבנים, טסיות דם ונוגדנים.

 

הפקת חיסון נגד קורונה כבר החל בחודשים האחרונים בסין, ובימים האחרונים פורסמו נתונים חדשים, שהראו כי מתן החיסון הפסיבי הביא לשיפור מצבם של החולים במצב קשה שם. את הנוגדנים ניתן לתת לחולים דרך מנת פלסמה מלאה עשירה בנוגדניםאו לאחר תהליך שבו מופרדים הנוגדנים.

 

 

 

"בתוך מספר שבועות לא רב נוכל להכין תכשיר של נוגדנים מחולי הקורונה שהחלימו", הסבירה הפרופ' שנער, "את התכשיר ניתן יהיה לתת לחולים שמצבם קשה, ללא קשר לסוג הדם שלהם. ניתן גם לתת את הפלסמה עשירת הנוגדנים כמו שהיא, באופן מיידי. אנחנו מאוד מקווים שהנוגדנים הללו יחפשו את התאים שנושאים עליהם את הנגיף, יתקפו אותם ויסלקו אותם ממחזור הדם של החולה, כמו שהם עושים במחלות אחרות".

 

היא מוסיפה ואומרת כי "השיטה הזו של איסוף פלסמה עשירה בנוגדנים, הוכחה כבר במספר מחלות ומצבים. כך למשל, טופלו בעבר חולי ה-SARS וה-MERS, "האחיות" של הקורונה הנוכחית, בעירוי בפלסמה ובנוגדנים כנגד הנגיפים. בזמנו טיפלנו גם באנשים שסבלו מקדחת הנילוס המערבי על ידי נוגדנים ופלסמה מכילת נוגדנים, גם בכלבת מטפלים כך. כך שיש הרבה ניסיון בעולם בטיפול הזה".

 

בשירותי הדם של מד"א קוראים לחולי קורונה שהחלימו, לאחר קבלת שתי תשובות שליליות לקורונה ושחרור מבידוד, להגיע ולתרום פלסמה באופן דחוף. הליך התרומה מתבצע בתל השומר ואורך כשעתיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הכנת חיסון מפלסמה של מחלימים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים