שתף קטע נבחר
צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

ה-CDC האמריקני אישר: 6 התסמינים החדשים לקורונה

המרכז לבקרת מחלות האמריקני הוסיף שישה תסמינים חדשים שנמצאו בשכיחות גבוהה אצל חולי קורונה, והם יצטרפו לתסמינים הנוספים בקריטריונים לאבחון המחלה. בין התסמינים החדשים: אובדן חוש הטעם והריח שנמצא אצל 65% מהחולים, לעתים כתסמין יחיד

אובדן חוש הריח מצטרף לקריטריונים לאבחון קורונה: המרכז לבקרת מחלות האמריקני קבע שישה תסמינים חדשים אופיניים למחלת הקורונה, בהם כאמור חוסר יכולת להריח או לחוש בטעם – עליה דיווחו רבבות חולים בעולם וגם בארץ, לרוב כתסמין בודד בלבד.

 

משבר הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

המרכז לבקרת מחלות עדכן כאמור, כי מחלת הקורונה כוללת: חום, שיעול, קוצר נשימה, צמרמורות ורעידות, כאבי שרירים, כאבי ראש, כאבי גרון, אובדן טעם או ריח או שניהם.

 

  ( )

ה-CDC מסרו כי התסמינים עשויים להתבטא באופן קל עד קשה. חלק מחולי הקורונה כלל לא חשים בתסמינים הללו. הסימפטומים מופיעים לרוב יומיים עד 14 ימים לאחר ההדבקה, אולם לרוב תוך יומיים עד 5 ימים.

 

בשל העובדה שהמחלה נגרמת לרוב אצל אנשים אסימפטומטיים או כאמור אצל כאלה בעלי תסמינים קלים בלבד, שכלל אינם מייחסים אותם לקורונה, דורש המרכז לבקרת מחלות האמריקני, וגם משרד הבריאות, לעטות מסכת פנים, מפני החשש שנשאים אלה שאינם יודעים זאת – לא יפיצו את הנגיף.

 

50 ()
מסכה כדי למנוע הפצת המחלה. קורונה
 

 

בתוך כך, דיווחים רבים מגיעים בימים האחרונים על תופעה חדשה אצל ילדים וצעירים כי הם סובלים מאודם באצבעות ובבהונות. התופעה מתרחשת בעיקר אצל ילדים שנדבקו בנגיף, ואינה מתלווה לתסמין נוסף.

 

האודם מופיע לרוב בקצות הבהונות, או שמתפשט פנימה אל גב כף הרגל. לרוב הוא כולל תחושת חום מקומי, כאב קל או עקצוץ. עדיין לא ברור מה הקשר בין נגיף הקורונה לתופעה, אולם על פי מומחים, מדובר בדלקת של כלי הדם הקטניים בגפיים – הנקראת וסקוליטיס. התופעה לרוב חולפת תוך מספר שבועות.

 

במשרד הבריאות טרם עדכנו את רשימת האבחנות האפשריות למחלת הקורונה. ואלו הם התסמינים שמעוררים חשד להידבקות בקורונה: חום, שיעול וקוצר נשימה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אובדן חוש ריח כתסמין לקורונה
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים