שתף קטע נבחר
צילום: AFP, מוטי קמחי

7 שיטות קלות: לשרוד את מסכות הפנים בחום ובלחות של ישראל

הטמפרטורות הולכות ועולות לקראת גל חום משמעותי שיחל בסוף השבוע, יחד עם העובדה שהקורונה כאן כדי להישאר ויחד איתה גם חובת חבישת המסכות. אז איך מסתדרים בחום ובלחות עם מסכה על הפנים? מדריך הישרדות

זה הולך להיות קיץ מהקשים שידענו: לא זו בלבד שהטמפרטורות והלחות יאמירו, ובנוסף כולנו מחויבים (נכון לפרסום הכתבה) להמשיך ולחבוש מסכות על הפנים. כבר היום רבים מתקשים לשרוד זמן ממושך עם המסכה, האדים, החום וההזעה, ובקיץ הקושי רק יוחמר. אז איך מסתדרים?

 

עם פרוץ המגפה, רווחה הסברה שלחות גבוהה האופיינית לקיץ, תפחית את הסיכון להדבקה, משום שרסיסי הרוק לא יוכלו לעוף למרחקים גדולים. אלא שהניסיון הראה שגם במדינות טרופיות, בהן שרר חום גבוה ותנאי לחות קיצוניים, המשיך הנגיף להתפשט. גם החום הרב, לא הפריע לעמידות הווירוס שהצליח להדביק גם בטמפרטורות גבוהות.

 

משבר הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

אז איך בכל זאת אפשר להמשיך ולשרוד בקיץ עם המסכות?

 

  (צילום: shutterstock)
לשרוד את הקיץ עם מסכה על הפנים(צילום: shutterstock)

 

1. השתמשו במסכה מבד נעים

משרד הבריאות מתיר להשתמש גם במסכה אותה תכינו לבד בבית. תוכלו להכין מסכה העשויה בד כותנה 100%, אפילו מחולצת טריקו ישנה. בד כותנה יפחית את ההזעה שלכם.

 

2. בדקו שהמסכה מתאימה לפניכם

אם המסכה אינה מתאימה לגודל הפנים, היא תפחית את האוורור, תגביר את הלחות בתוך השכבה הפנימית וגם על פניכם.

 

3. קנו מסכה כירורגית בעלת שרוכים

מרבית המסכות הנמכרות ברשתות הפארם הן אלה עם גומיות הנכרכות מאחורי האוזניים. אלא שמסכות כירורגיות "אמיתיות" בהן משתמשים מנתחים, הן בעלות שרוכים הנקשרים מאחורי הראש. הן לרוב מאווררות יותר, ובעודן מכסות היטב את הפנים, גורמות פחות להזעה.

 

4. הכינו עוד מסכות

אתם צפויים להזיע לא מעט בקיץ תחת המסכה, לכן כדאי שתמיד תשאו איתכם בתיק מסכות נוספות. זכרו שרטיבות במסכה מפחיתה מיעילותה בהגנה עליכם ועל אחרים, וגם תקשה על הנשימה שלכם. אם המסכה רטובה, החליפו בחדשה יבשה.

 

צפו בהנחיות משרד הבריאות להכנת מסכות:

 

 

5. נגבו את הפנים

אתם מחויבים אמנם בחבישת מסכה בשטחים ציבוריים כל העת, אבל בהחלט מותר מעת לעת, כשהפנים נרטבות, לזוז הצידה, רחוק מאנשים (לפחות ברדיוס 2 מטרים מאחרים), להסיר לרגע את המסכה, לנגב את הפנים המזיעות ולאוורר מעט את האזור המכוסה.

 

6. שימו לב לעור שלכם

הלחות הרבה עלולה להגביר את גירוי העור, ואפילו לגרום לתגובות אלרגיות, פצעונים או פטרת. אם אתם סובלים מאדמומיות, גרד, או כל תופעה עורית באזור האף הפה והסנטר, גשו לרופא עור.

 

7. הישארו בבית

אם אינכם חייבים, המעיטו בקיץ הקרוב את השהייה בחוץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חבישת מסכה בקיץ. כך תעשו זאת
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים