שתף קטע נבחר
צילום: AFP, מוטי קמחי

פרופ' אדלר: "לא מקנא בשר הבריאות החדש; מקווה שהמנכ"ל יהיה רופא"

החילופים בצמרת משרד הבריאות, החששות מפני הגל השני, החזרה המדורגת ללימודים והתחדשות הטיסות הבינלאומיות. פרופ' יהודה אדלר מתראיין באולפן ynet ומסביר את המשך הצעדים בשגרת הקורונה

 

 

"אני מאחל הצלחה למנכ"ל משרד הבריאות הבא ומקווה שיהיה רופא כדי שיידע להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניו", כך אומר פרופ' יהודה אדלר, דיקן הפקולטה לבריאות, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים רמת גן ויו"ר האיגוד הקרדיולוגי הארופאי למחלות קרום ושריר הלב, בראיון באולפן ynet בהתייחסו לחילופים בצמרת משרד הבריאות. "זו משימה לא פשוטה בכלל להיכנס למשרד, ולבטח בתקופה הקריטית הזו".

  

משבר הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

הוא מתייחס בדבריו לחששות מפני הגל השני שעלול להגיע אם לא האנשים לא ישמרו על חבישת מסכות, ריחוק חברתי ושמירה על היגיינה. "אנחנו יודעים בדיוק מה הגורמים העיקריים בכל מדינה שגרמו לגל שני, צריך לשים לב לארבעת הכללים הרגילים – מסכות, מרחק, היגיינה אישית וכמובן לא להתקהל, המדינה צריכה לתת את הדעת לגבי מהגרים, מועדוני לילה, טיסות ובתי אבות ולכן אנחנו צריכים מדיניות נכונה ושקולה תוך כדי פגיעה מינימלית בכלכלה כדי למנוע את הגל השני.

 

"אם יהיה גל שני תהיה כאן קטסטרופה כי אנשים לא יוכלו לגמרי להתאושש עוד פעם ממה שהיה כאן בחודשים הקרובים, אנחנו חייבים להימנע מזה, לכן מוטלת על הממשלה מטרה ואתגר מאוד גדולים להימנע מהגל השני, אם כל הכבוד מועדוני הלילה לא יפתחו, צריך לפתור את בעיית הטיסות לחו"ל, מהגרים בוודאי ובוודאי ובתי אבות כבר דיברנו מהתחלה, אני לא בטוח שהפקנו את הלקח".

 

בנוגע להחזרה המדורגת ללימודים הוא אומר, שהיה מחזיר את המערכת ללימודים רגילים "כבר אתמול". לדבריו, המערכת שלנו מתמוטטת כלכלית והיות שהמגפה הזאת לא אוהבת ילדים ברוך השם ולכן לא צריך לפחד ולרוץ קדימה".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לע"מ
משה בר סימנטוב. המנכ"ל היוצא
צילום: לע"מ
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים