שתף קטע נבחר

רופאי ביה"ח זיו נדהמו: טחול במשקל 10 ק"ג הוצא מגוף מטופל

הוצאת הטחול בוצעה בגבר בן 56, שסבל מגידול מסוג לימפומה. גודלו הממוצע של טחול בריא, הינו כגודל אגרוף כף יד ובמשקל של כ-200 גרם לערך. מנהל המחלקה הכירורגית ד"ר יבגני סולומונוב אמר לאחר הניתוח: "לא זכור לי ניתוח של כריתת טחול בגודל כזה"

טחול ענק הוצא מגופו של גבר: במרכז הרפואי זיו בצפת כרתו ביום חמישי האחרון טחול במשקל 10 ק"ג ובאורך של למעלה מ-40 ס"מ מגופו של חולה בן 56 שסבל מגידול מסוג לימפומה. לשם השוואה, גודלו הממוצע של טחול בריא, הינו כגודל אגרוף כף יד ובמשקל של כ-200 גרם לערך.

 

בבית החולים אמרו שניסו לדחות את הניתוח ככל הניתן כדי לנסות ולחסל את הגידול, אלא שהוא הלך והתפתח, עד שהחל לדחוק את כל האיברים בגופו של האיש. בין היתר, הוא הפעיל לחץ כבד על הסרעפת - מה שגרם לקושי מהותי בנשימה לאיש.

 

  (צילום: המרכז הרפואי זיו)
הרופא מחזיק בטחול. "מעולם לא ראיתי טחול בגודל כזה"(צילום: המרכז הרפואי זיו)

 

מרבית ניתוחי כריתת טחול מתבצעים במרכז הרפואי זיו בשיטה לפרוסקופית - שיטה המבוססת על חדירה לבטנו של המנותח דרך מספר חתכים קטנים בדופן הבטן, בפיקוח מצלמה. זו מעבירה לצוות הרפואי שידור וידאו של מקום הניתוח. במקרה הזה, עקב גודלו של הגידול, הוחלט לבצע ניתוח באמצעות פעולה כירורגית פתוחה. 

 

מנהל המחלקה הכירורגית ד"ר יבגני סולומונוב אמר לאחר הניתוח: "לא זכור לי ניתוח של כריתת טחול בגודל כזה משמעותי. זה היה ניתוח קשה מאוד, בשל הגודל של הטחול וההיצמדות שלו לאיברים פנימיים רבים. לכל אורך הניתוח היה חשש שמא ייפגעו איברים אחרים, בייחוד הלבלב וכלי הדם".

 

בניתוח שארך שעות נטלו חלק גם הרופאים הבכירים במחלקה הכירורגית, ד"ר אלכסנדר קוליאדה וד"ר מוחמד כליפה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
ביה"ח זיו
צילום: אביהו שפירא
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים