שתף קטע נבחר

החרדים זועמים: הדיון בעתירה יתקיים ארבעה ימים אחרי המופע

בית המשפט קבע דיון בעתירה נגד ביטול המופע בעפולה, רק ארבעה ימים אחרי קיומו המתוכנן. השופט יונתן אברהם כתב: "תורנותי מסתיימת היום". בש"ס הגיבו: "בית המשפט החליט לרמוס את זכויות המיעוט החרדי". במקביל פועלת שדולת הנשים לביטול אירועים נוספים בהפרדה, ושלחה מכתב התרעה לעיריית חיפה

תנועת ש"ס הגישה אתמול (יום ב') עתירה נגד ההחלטה לבטל את אירוע הקיץ החרדי בהפרדה – אבל בבית המשפט בנצרת קבעו דיון רק ארבעה ימים אחרי קיומו המתוכנן של המופע. בש"ס הגיבו: "עושה רושם שבית המשפט החליט לרמוס את זכויות המיעוט החרדי".

 

<< הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. כנסו  >> 

 

שעות ספורות לאחר הגשת העתירה לבית המשפט המחוזי בנצרת, שבו גם קיבל השופט יונתן אברהם את ההחלטה הראשונית להורות לעירייה על ביטול האירוע העירוני בהפרדה – התקבלה החלטה של אותו השופט, שכתב: "הואיל ותורנותי מסתיימת היום, התיק יבא בפני שופט תורן לעיון, מעקב ומתן החלטה ביום 19.8.19".

 

קראו עוד בערוץ היהדות : 

 

אלא שההופעה שבוטלה נכון לעכשיו, אמורה הייתה להתקיים מחר (יום ג'). "החלטת בית המשפט לדון בעתירה ארבעה ימים אחרי מועד האירוע מגוחכת, ומנסה לקבור קבורת חמור את זכויותיהם של אזרחים משלמי מיסים, שבסך הכול רוצים ליהנות מאירוע אחד בהפרדה, מתוך מאות אירועים שמתקיימים בקיץ", אמרו בש"ס.

 

הם הצביעו על העובדה שעתירת שדולת הנשים קיבלה מענה מהיר מבית המשפט (תוך 4 ימים, שבתוכם שישי-שבת ותשעה באב), והבהירו כי זו "מוכיחה את המשך האפליה המקוממת נגד ציבור שלם רק בשל אמונתו ואורחות חייו". בש"ס הבהירו כי ימשיכו להיאבק בכלים המשפטיים שבידיהם, "כדי לעצור", לדבריהם, "את מופע האטימות וחוסר השוויון, ולאפשר לציבור גדול ליהנות ממופע קיץ בעפולה במועדו מבלי לפגוע באורחות חייו".

 

גם ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, ביקר אמש את החלטת בית המשפט: ״אין כאן חלילה מקרה של הדרה אלא האדרה, וחבל לנו שבית המשפט קבע שהאירוע לא יכול להתקיים במתכונתו. חשוב לציין כי אנו מכבדים את ההחלטה, אך יחד עם זאת כולי תקווה כי האירוע יתקיים בכל מקרה, ותושבי העיר החרדים יוכלו ליהנות מאירוע התואם את אורחות חייהם, גברים כנשים כאחד״.

 

שדולת הנשים מאיימת בעתירה חדשה

בתוך כך שדולת הנשים מאיימת לעתור לבית המשפט נגד הופעה בהפרדה המיועדת לחרדים בחיפה. שוב מדובר בהופעה של מוטי שטיינמץ – אותו כוכב חסידי שאמור היה להופיע בפארק העירוני בעפולה – הפעם עם כוכב אחר, מרדכי בן דוד, במרכז הקונגרסים של חיפה, בעוד כשבועיים.

 

אלא שבניגוד לעפולה, בחיפה לא נעשה כלל ניסיון לאפשר לנשים לצפות בהופעה, והיא מיועדת מראש לגברים בלבד. בטרם תוגש העתירה, שיגרה אתמול שדולת הנשים מכתב לראש עיריית חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, וכן לעו"ד ימית קליין, היועצת המשפטית של העירייה.

 

במכתב עליו חתומות מנכ"לית השדולה, עו"ד מיכל גרא מרגליות, ומנהלת קידום מדיניות וחקיקה בארגון, עו"ד מרים זלקינד נכתב, בין היתר, כי "הדרת נשים מהמרחב הציבורי והפלייתן בקבלת שירות ציבורי הן פעולות אסורות, המנוגדות לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, עומדות בניגוד גמור לעיקרון השוויון - וכן מהוות הפרה של חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים".

 

מחברות המכתב הוסיפו: "יודגש כי ההנחה שיש קהל שיעדיף לקיים את האירוע ללא נשים, איננה מכשירה את קיום האירוע, שבמהותו נוגד את החוק. מהנורמות שצוטטו לעיל עולה כי עקרון השוויון בין המינים והאיסור לקיים אירועים ציבוריים המדירים נשים – גוברים על העדפותיו של ציבור כזה או אחר".

 

ל-ynet נודע כי בימים הקרובים תשגר העמותה מכתב דומה לעירייה נוספת בצפון הארץ, שאף היא מתכננת לקיים בקרוב הופעה לציבור החרדי שבה יופיעו הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל באולם שבו תהיה הפרדה בין גברים לנשים.

 

דוברות בתי המשפט: "הזמר ביטל את ההופעה"

על פי החלטת ממשלה מ-2014, לא יכולה רשות מקומית לערוך אירוע המתקיים בהפרדה או לתת לו חסות, ושדולת הנשים שעתרה לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד קיום האירוע בעפולה, דחתה הצעות פשרה של העירייה. בתשעה באב פסק השופט יונתן אברהם כי מארגני האירוע לא יוכלו לכפות הפרדה מגדרית, וכי כל אדם יהיה רשאי לשבת באירוע היכן שיחפוץ.

 

האירוע בעפולה שבו השופט ביטל את הישיבה בהפרדה ()
האירוע שבוטל בעפולה

 

עוד פסק השופט, כי במקום לא יהיו אמצעים לקיום ההפרדה כגון שלטים, מחסומים או הודעות במערכת הכריזה. המשטרה התבקשה להתערב אם הצו לא יכובד. השופט פסק הוצאות בסך 5,000 שקל לזכות השדולה.

 

אתמול עתרה ש"ס לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד החלטת עיריית עפולה שלא לקיים את האירוע במתכונתו הנוכחית. בש"ס דרשו להורות על ביטול פסק הדין, "שניתן רק מכוח הסכמת העירייה השגויה, ולהורות על קיום דיון דחוף לגופה של העתירה שבו תוצג עמדתנו או לחלופין להעביר את הסוגיה להכרעת בג״ץ".

 

במערכת בתי המשפט הגיבו כי "בסעיף 10 בעתירה שהוגשה צוין כי 'האמן המופיע, הזמר מוטי שטיינמץ, החליט שלא להופיע כלל, ככל שההחלטה לא תבוטל או תשונה'. בית המשפט הורה כי המשיבים יגיבו לעתירה עד ליום 18.08.2019 וקבע לעיון ומתן החלטה ביום 19.08.2019. בשום מקום בעתירה לא נתבקש לקיים את הדיון לפני המועד 14.08.2019, יום המופע שבוטל על ידי האמן כאמור לעיל".

 

בעיריית חיפה בחרו שלא להגיב על הידיעה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים