שתף קטע נבחר

אבִּי, מליק איל עאלם: כן, זה שיר חסידי

כך הפך להיט הנשמה החסידי "אבא, מלך העולם" בעברית וביידיש - ללהיט דאנס מקפיץ בעברית ובערבית, והדבר הכי שמח שאירע על פסי הרכבת הקלה לאחרונה. שרולי ונתנאל מסבירים מה למיקסר סאונד בארון הקודש - ולמה הגיע הזמן להכניס את הערבית למוזיקה היהודית

 

כאן לשירותכם כדי להביא לכם ראשונים (גם הפעם) את הלהיטים הטרנדיים הכי מקפיצים במגזר: אז שלושה חודשים אחרי שנחשף לעולם בבכורה עולמית ב-ynet  -הלהיט "אבא" של אברהם פריד מקבל טוויסט מכיוון לא צפוי: גרסת דאנס חסידית בעברית, ערבית וגם טיפה יידיש (אבא, אבִּי, טאטע!)

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>  

 

על הלופר וכל השאר - הצמד שרולי ונתנאל מ"גמרא סבבה" (ששמעתם לראשונה כאן) - אלה שהכניסו את נטע ברזילי להלם כשהפכו את הקרנף הוורוד לצלצול בהפסקות של כמה בתי ספר דתיים (נשבעים), ואת ו"בם בם בסבים" ל"ב-בבא קמא".

 

עוד תרבות בערוץ היהדות :

 

"אבא, מלך העולם" של פריד, כוכב העל החסידי הבלתי מעורער (בביצוע עם ארי היל), הוא במקורו שיר דו-לשוני (ביידיש ובעברית) עם נשמה גדולה. אבל בגרסת הדאנס הוא כנראה הדבר הכי שמח שאירע על פסי הרכבת הקלה לאחרונה.

 

כי גם לספרדים מגיע

"שרולי ונתנאל" - הוא שרולי ברונכר והוא ישראל נתנאל - בני 24, מתמחים בקאברים ויראליים לצד חומרים מקוריים. במהלך השנתיים האחרונות שחררו שורה של להיטי פופ עדכניים וצבעוניים, מתוך מטרה להעביר תוכן יהודי ערכי.

 

שרולי ונתנאל (צילום: בצלאל כהן)
שרולי ונתנאל(צילום: בצלאל כהן)

 

"ברור לנו שהרבה חרדים עשויים לעקם את האף למשמע השילוב בין אבא, מלך העולם - לאבִּי, מליק איל עאלם", אומר ברונכר, המשמש גם כמפיק והמעבד. "אבל הקו שתמיד מנחה אותנו הוא להביא אהבה לכל אדם ולכל מקום".

 

ולמה בערבית? "בדיוק כמו שיש מאות ואלפי שירים דתיים ביידיש - שפת האם של האשכנזים - אין סיבה שלא ניתן מקבילה מזרחית. אנחנו אף פעם לא מנסים להתנחמד ולהתיישר לפי נורמות חברתיות. מה שאנחנו מרגישים בלב, נכנס ישירות לטראק, וכנראה שגם ללבבות של עוד המון אנשים, כי הפידבקים שאנחנו מקבלים מדהימים וחוצי מגזרים".

 

שרולי ונתנאל (צילום: בצלאל כהן)
שרולי ונתנאל(צילום: בצלאל כהן)

 

מאוואלים בבית כנסת אשכנזי

ברונכר וישראל רואים באמנות שלהם גם מסר חברתי פנימי, במגזר שבו עדיין יש משמעות לעדתיות: "עצם המושג הזה של להתייחס להבדלים בין אשכנזים למזרחיים הוא כל כך מיושן וחסר טעם, שפשוט הרגשנו חובה לערבל את העברית, הערבית והיידיש בשיר שמח אחד. לכן גם צילמנו את המאוואלים הערביים דווקא בבית כנסת אשכנזי".

 

 

למי שתמה מה למיקסר סאונד בארון הקודש, מסביר נתנאל כי ברחוב החרדי לא נשארים מאחור, והאוזן מתרגלת גם לביטים אחרים: "אנחנו כבר לא בימיי הרדיו. היום, כל בחור בן 15 שרוצה לשמוע מוזיקה לא חסידית יכול לעשות את זה בקלות. ברגע שהנוער מתרגל לרף מוזיקלי והפקתי, אתה לא יכול להאכיל אותם בחומר רדוד או מיושן... אנחנו מתמקדים בחלק ניכר מהשירים שלנו בקבלת השונה, אהבת חינם ואחדות בין כל בני האדם. בסופו של דבר, זו המטרה שלנו - להביא אהבה וקירוב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בצלאל כהן
שרולי ונתנאל בפעולה
צילום: בצלאל כהן
מומלצים