שתף קטע נבחר

כרוזים ברחוב החרדי: "הישמעו להוראות משרד הבריאות"

בלי "פושים" ומדיות - עם פשקווילים ורכבי כריזה: משרד הבריאות הסתער בשעות האחרונות על הריכוזים החרדיים בניסיון להפר את האדישות הציבורית - ולהחיל את התקנות גם על הרחוב החרדי: "בהוראת הרבנים יש לשמור על הוראות משרד הבריאות למנוע את התפרצות מגיפת הקורונה". צפו

 

 

נלחמים באדישות במגזר החרדי: בשעות האחרונות, עם שחרור התקנות החדשות, החל משרד הבריאות במבצע הסברה מיוחד באמצעות כרוזים, שהופק על ידי אגף ההסברה למגזר החרדי למאבק בנגיף הקרונה.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>    

 

בריכוזים החרדיים – שם מחליפים הפשקווילים, קווי הנייעס ורכבי הכריזה – את אמצעי התקשורת, נשמעות הכרזות דרמטיות בעברית ואידיש המבהירות את הדחיפות חסרת התקדים בציות להוראות משרד הבריאות.

 

קראו עוד בערוץ היהדות:

 

נוסח ההודעה מתחיל בפסוקים ""אבינו מלכנו, מנע מגיפה מנחלתך", ו"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". "סכנת הקורונה. בהוראת הרבנים יש לשמור על הוראות משרד הבריאות למנוע את התפרצות מגיפת הקורונה, העלולה להגיע לסכנת חיים חס ושלום", נאמר. "יש לשמור על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. אין להיקהל ולא להתכנס מעל עשרה איש..."

 

הציבור החרדי אדיש?

בהמשך להמלצות משרד הבריאות, קיים הרב הראשי לישראל, דוד לאו, בדיקה מול הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, והובהר כי אין כל שינוי בהנחיות הנוגעות לפילה במניין של עשרה אנשים, או בנהלי המקוואות. הרב הראשי קורא להמשיך לקיים תפילות תוך שמירה על המרחק ועל הנחיות גורמי המקצוע.

 

בימים האחרונים, מאז הורחבו ההגבלות בניסיון לצמצם את ההדבקה בקרב האוכלוסייה, נערכים מאמצים להחיל את התקנות גם על המגזר החרדי. שם נדמה שעסקים כרגיל. הרחובות הומי אדם, מנייני תפילה המוניים ממשיכים להתקיים – וגם המאמצים לסגור את הישיבות והחיידרים לא נשאו פרי.

 

עם או בלי החרגה רשמית של המגזר החרדי מהנחיות ההתגוננות מפני הקורונה, נראה כי הרשויות התייחסו אליו כאקס-טריטוריה. כך במקוואות הטהרה לגברים, שהורשו לפתוח שעריהם מחדש לאחר החלטה של המשרד לשרותי דת להשביתם, וכך ישיבות גדולות שפעלו אתמול כמעט כרגיל, בניגוד להבנות בין שר הבריאות החסידי, ח"כ יעקב ליצמן, ל"שר התורה" הליטאי, הרב חיים קניבסקי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
"להימנע מהתקהלות"
צילום: ירון ברנר
מומלצים