שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

נשיא המדינה: "אני רוצה לצעוק נגד ההסתה כלפי החרדים"

ראובן (רובי) ריבלין התייחס בכאב להתבטאויות הקשות הנשמעות לאחרונה כלפי הציבור החרדי. "אנשים אחים אנחנו", הזכיר הנשיא, "והערבות ההדדית היא נר לרגלנו. אסור להאשים ציבור כזה או אחר בהאשמות שווא על הפצת מחלות". גם ראש הממשלה גינה: "המגיפה לא מבחינה בין חרדים לחילונים"

"ביום הזה אני רוצה לצעוק צעקה גדולה נגד הקולות שאני שומע כלפי הציבור החרדי": נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס בכאב להתבטאויות הקשות הנשמעות לאחרונה כלפי הציבור החרדי, נוכח התפשטות נגיף הקורונה בערי המגזר.  גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את ההסתה.

 

שירות עד הבית: מכירת חמץ ב-ynet

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >> 

 

"אנשים אחים אנחנו", הזכיר הנשיא, "והערבות ההדדית היא נר לרגלנו. אסור להאשים ציבור כזה או אחר בהאשמות שווא על הפצת מחלות, ובוודאי שאין לפגוע בציבור שלם בגלל מעשים רעים של יחידים המתרחשים בכל חברה", הדגיש בהתייחסו לשוליים הקיצוניים במגזר החרדי שאינם נשמעים לתקנות.

 

קראו עוד בערוץ היהדות:

הצצה: זה המלון שמאכלס את חולי הקורונה החרדים

אל תקראו לי עבריין, אל תשברו את הכלים/ מנחם בומבך

 

ראש הממשלה אמר כי הוא "מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות", כדבריו. "מגיפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא". הוא הוסיף כי "המלחמה הזאת היא של כולנו. יחד ננצח אותה. אני מחזק אתכם".

 

"אסור להכליל ציבור שלם"

את הדברים אמר ריבלין במסגרת מכירת החמץ שהוא מקיים כבכל שנה, ערב חג הפסח שיחול השבוע. "אסור להכליל ציבור שלם, שרובו ככולו מקפיד על הוראות משרד הבריאות בימים מורכבים אלה של ערב פסח וחג הפסח", הוסיף.

 

מכירת החמץ התקיימה בבית הנשיא, כשמול ריבלין - רבה הראשי הספרדי של ירושלים, שלמה משה עמאר – באמצעות שיחת וידיאו. במעמד המכירה השתתף גם מנכ״ל בית הנשיא, הראל טובי.

 

  (צילום: מארק ניימן, לע
מוכרים את החמץ (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

 

הנשיא סיפר לרב כי בשנים האחרונות, כמו כל בית בישראל, גם בית הנשיא מוכר את החמץ שלו לקראת חג הפסח, והוסיף כי גם השנה לא ויתר על המצווה. "אני רוצה להודות לכבוד הרב ולכלל המנהיגות התורנית, שעושים מאמץ לוודא שכל ההכנות לחג הן על פי הנחיות משרד הבריאות", אמר.

 



״מי ייתן שנדע בקרוב ימים טובים יותר, של בריאות ושקט. חג פסח בריא, שמח וכשר". מוקדם יותר היום בירך הנשיא עם יועציו את "ברכת האילנות" הנאמרת בחודש ניסן, בגינת בית הנשיא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ניימן, לע"מ
מוכרים חמץ
צילום: מארק ניימן, לע"מ
מומלצים