שתף קטע נבחר

הממשלה חייבה ייצוג שוויוני, נשים טוענות: "הדירו אותנו מההילולה במירון"

שעות ספורות לפני תחילת החגיגות במירון - נשים טוענות כי על אף ההדגשה שניתנה בתקנות לייצוג הולם לנשים במירון, רשימת המורשים להשתתף השנה באירוע "רובה ככולה גברית". לאחר שזכו לטענתן להתעלמות מצד המשרד לשירותי דת, עתרו לבג"ץ אך עתירתן נדחתה נוכח סד הזמנים הלחוץ

עתירה לבג"ץ: קבוצת נשים חרדיות, דתיות ומסורתיות דורשות מהמשרד לשירותי דת לדאוג לייצוג הולם לנשים בהילולת ל"ג בעומר שתיערך הערב (ב') סמוך לקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון. לטענתן, התקנות לשעת חירום שאושרו בשבוע שעבר קובעות כי באירוע, שמתקיים השנה במתכונת מצומצמת ומוגבלת בשל התפשטות הקורונה, יינתן ייצוג שוויוני לקהילות שונות, ובכלל זה ייצוג הולם לנשים - אך מפרסומים בלתי רשמיים נראה כי רשימת המורשים להשתתף השנה באירוע "רובה ככולה גברית". העתירה נדחתה בשל הלו"ז הצפוף - שעות ספורות כאמור לפני ההדלקה.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>

 

"חרף העובדה שהטענות המועלות בעתירה מעוררות אי-נוחות רבה, בהתחשב במועד הגשת העתירה וסד הזמנים הדחוק, כאשר הלכה למעשה מדובר ב'מעשה עשוי' (אירועי ההדלקה בקבר רשב"י יחלו תוך שעות בודדות), כמו גם נוכח אי-צירופם של משיבים רלוונטיים (נציגי הקהילות השונות כהגדרתם בתקנות שעת חירום) לעתירה, אין מנוס מדחייתה", אמר השופט מינץ.

 

קראו עוד בערוץ היהדות:

 

עורכת הדין החרדית, אסתר פולק, פנתה בעניין לשר לשירותי דת, יצחק וקנין, בשם עשרות נשים הרגילות לפקוד את קבר רשב"י אחת לחודש, וכמובן גם בל"ג בעומר, "במסירות נפש" (כלשונה), וכעת דורשות שלא ייגרע חלקן מהשתתפות בחגיגות בערב, כדי ש"גם תפילותיהן של הנשים יתקבלו בציונו של רבי שמעון בר יוחאי ביום ההילולה במירון".

 

"47 שנים שהן מגיעות למירון"

פולק הסבירה בשיחה עם ynet כי הגישה את העתירה רק שעות ספורות לפני תחילת החגיגות, משום שעד הבוקר עוד קיוותה שהעניין יסתדר ללא התערבות של בית המשפט. לדבריה, בעקבות מכתבה הזמין המשרד לשרותי דת את הנשים להירשם באמצעות האינטרנט להשתתפות בהילולה, אך להפתעתה, ובניגוד לסיכום מוקדם עם הנהלת המשרד, גילתה בצהריים כי רשימת המורשים נסגרה והוגשה למשטרה בלי לכלול בה את הנרשמות.

 

  (צילום: גיל נחושתן)
השוטרות הן הנשים היחידות כרגע?(צילום: גיל נחושתן)

 

"הנשים הללו מגיעות מידי חודש למירון, לפעמים אף יותר - בבריאות, בחולי, בהריונות, מטופלות בילדים קטנים או מסייעות להורים זקנים", ביקשה עו"ד פולק להמחיש את הקשר שלהן למקום, במכתב ששלחה. "חלקן מגיעות למירון עוד טרם היה מושג 'צימר' במושב מירון, נשים שהיו ישנות בלולים ובצריפים של תושבי מירון".

 

"במשך 47 שנה הן מגיעות למירון - במלחמות, בפיגועים, בשלג - ועכשיו הן מבקשות להגיע גם בקורונה. חלקן תושבות מירון שחייהן סובבים סביב רשב"י, חלקן נשים חוזרות בתשובה, שרבי שמעון בר יוחאי הוא המקור לחיות ולחזרה בתשובה שלהן, חלקן נשים בעלות מקצוע שיכול לסייע באירועי ל"ג בעומר".

 

פולק סיכמה את מכתבה: "התקנות קבעו באופן חד-משמעי כי יש לתת ייצוג הולם לנשים באירועי ל"ג בעומר המצומצמים שיתקיימו השנה. הנשים מהוות למעלה ממחצית האוכלוסייה בישראל". היא הודיעה כי אם מחצית מהאישורים אכן ניתנו לנשים, היא מבקשת לקבל את רשימת המורשות לפי מקום מגוריהן, גילן והשתייכותן הקהילתית.

 

בתקנות שאישרה הממשלה בשבוע שעבר הנוגעות להילולה במירון, הודגש כי "מספר המשתתפים בכל אירוע הדלקה לא יעלה על 50 איש. השר לשירותי דת ייתן ייצוג שוויוני לקהילות שונות, לרבות ייצוג הולם לנשים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
כרגע, השוטורות הן הנשים היחידות?
צילום: גיל נחושתן
מומלצים