שתף קטע נבחר

בתי הכנסת נפתחו: "ננשק ספרי תורה מהאוויר"

בבית הכנסת הגדול בתל אביב ערכו חיטוי יסודי ואף מינו "גבאי קורונה", שתפקידו יהיה לאכוף את כללי ההיגיינה במקום. נשיא בית הכנסת הגדול בתל אביב, שלמה פיבקו מכריז: "אם יגיעו שני אנשים יותר, שני אנשים פחות, לא נסגור את שערי בית הכנסת"

 

חוזרים להיכל: בהתרגשות רבה, פקדו היום מתפללים מלאי געגוע את בתי הכנסת, שנפתחו מחדש לאחר כמעט חודשיים. בארגון רבני צהר קראו "לקיים אירוע הודיה עם החזרה לבתי הכנסת", ואף חיברו תפילה מיוחדת - וגם במקומות אחרים צויין האירוע. בית הכנסת הגדול בתל אביב עבר חיטוי יסודי - ובמקום מונה "גבאי קורונה" שיאכוף את ההנחיות.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>

 

"אנחנו מאוד שמחים ונרגשים למשמע הבשורה של ראש הממשלה אמש, בהחלטת משרד הבריאות לפתוח את בתי הכנסת", אומר שלמה פיבקו, נשיא בית הכנסת הגדול בתל אביב בריאיון לאולפן ynet,"כבר היום חזרו חלק מהמתפללים להיכל התפילה בבית הכנסת הגדול ולקראת חזרה מלאה לשגרה בסוף השבוע. התחלנו בחיטוי - וחומרי החיטוי שיהיו בבית הכנסת, פזורים בכל מקום ובהתאם להוראות משרד הבריאות".

 

   (ירון ברנר)
המתפללים חוזרים לבית הכנסת(ירון ברנר)
 

  

פיבקו מודה כי מדובר באתגר לא פשוט. "אני לא יודע איך נעשה את זה בדיוק, כי יש לנו הרבה יותר מתפללים - אבל זו בהחלט בשורה משמחת ויום חג. הגיע הזמן שאחרי חודשיים וחצי שהתפללנו תחת כיפת השמיים במזג האוויר הלוהט הזה, נחזור שוב להיכל בית הכנסת. זה מרגש ואין בשורה יותר טוב מזו".

 

בית הכנסת מונה בימים כתיקונם כ-400 איש, ברובם אנשי עסקים שעובדים באיזור, לומדים קבועים או מתכנני שמחות. "בשבת יש קרוב ל-100 איש, אולי קצת יותר, שבאים גם לעשות שבת חתן ושבת בר מצווה. ביינתים, אנחנו נערכים ונראה איך נעשה את זה", הוא מוסיף.

 

איך נערכים?

"יכול להיות שנעשה שני מניינים - מניין אחד של 50 איש ועוד מניין נפרד של 50 איש. הכל כמובן בהתאם להנחיות. חשוב לי לציין שאם יהיו עוד שני אנשים יותר, שני אנשים פחות, אנחנו לא נסגור את שערי בית הכנסת למתפללים. בית הכנסת גדול דיו והוא יכול להכיל גם יותר מ-50 נפשות בו-זמנית. יחד עם זאת, אנחנו כמובן ערוכים לכל. מינינו 'גבאי קורונה' והוא ערוך לכניסת המתפללים".

 

   (ירון ברנר)
נשיא בית הכנסת הגדול בתל אביב, שלמה פיבקו(ירון ברנר)

 

"התפקיד של גבאי הקוורנה הוא לשמור על כך  שאנשים הולכים עם מסיכות, לראות שההיגיינה נשמרת. שאחרי שאנשים חוזרים ויוצאים מהשירותים הם מנקים את ידיהם ומחטאים אותן. הוא יוודא שלא מנשקים יותר מדי את ספרי התורה, אלא על פי ההנחיות. יש הוראות מאוד ברורות שקיבלנו ממשרד הבריאות".

 

"לפתוח חלונות זה כמו לשים מסיכה"

בהתאם להנחיות "התו הסגול" שאישרה הממשלה מוסיף פיבקו לגבי תשמישי הקדושה במקום כי, "יש אפשרות לנשק סידור באמת מהאוויר. עדיף כך. אנחנו העברנו גם במסר בפייסבוק וגם באינטרנט להביא סידור מהבית אבל מי שלא יביא סידור, יוכל להשתמש בסידורים הנקיים שלנו. אנחנו לא נאכוף גם את זה עד כדי כך - אבל אנחנו בהחלט ערוכים גם לתרחישים כאלו".

 

מסיכות לא יהיו קריטיות?

"מסיכות הן דבר קריטי כמו פתיחת חלונות בשעת התפילה, כמו הנושא הזה של היגיינה וחיטוי של הידיים ושמירה על הכללים. אני חושב שהדברים האלה הם נחוצים כרגע בעת הזו דווקא בשל המגבלות ודווקא בגלל העידן החדש הזה שטרם התרגלנו אליו, עידן הקורונה".

 

תפילה למיגור הקורונה כבר יש?

"כולנו התפללנו בחודשיים האחרונים שהקורונה תיעלם ואכן אני מרגיש שהקורונה כבר מאחורינו, לפחות בגל הזה. אני מקווה מאוד שבשבת הקרובה נישא תפילה מיוחדת בעת קריאת התורה, שהקב"ה ישלח לנו לכל עם ישראל רפואה שלמה ושהקורונה תיעלם כמו שהיא באה לעולם".

 

קיראו עוד בערוץ היהדות:

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ירון ברנר
חוזרים להתפלל בבית הכנסת
ירון ברנר
מומלצים