ד"ר לריסה ברק
ד"ר לריסה ברק
הפריטים העל-זמניים היישר משבוע האופנה במילאנו. המותגים בלמיין וורסצ'ה

הפריטים שיישארו לתמיד: אופנת העל היישר מהמסלול במילאנו

חובבות ההוט קוטור, נעלי העקב והאקססוריז המיוחדים נאלצו בחסות הקורונה לאפסן את הטעם השיקי שלהן לטובת בגדי בית וקז’ואל. עם ניצני ההשתלטות על המגפה חזרה גם חדוות היצירה של מעצבי-העל, ויחד עם התקווה הוצגו בשבוע האופנה במילאנו פריטים על-זמניים שרק מחכים להזדמנות לחזור לקידמת הבמה

מאת: קרן נתנזון ויץ, מוגש מטעם ד"ר לריסה ברק
פורסם:
אם יש מסורת שכדי שהיא תישבר צריך זעזוע בדמות סדר עולמי חדש, או לחלופין מגפה כמו הקורונה, זה שבוע האופנה של מילאנו – תרבות שלמה של שנות קוטור בחסות מעצבי-העל הטובים בעולם שמציגים לראשונה את הקולקציות שלהם בתצוגות עתירות תפאורה ואפקטים, הסופר מודלס הכי נוצצות ומרוויחות, סלבס בשורה הראשונה לצד עיתונאיות ובלוגרי אופנה נחשבים, מסיבות ומינגלינג בלתי פוסק.
בדיוק שנה לאחור, מילאנו, העיר ששמה השני הוא סטייל, הפכה לאחד ממוקדי ההתפרצות הראשונים והקשים של הקורונה, כשבמהלך שבוע האופנה האיטלקי בפברואר, מספר החולים המאומתים במדינה היה הגבוה ביותר בכל העולם מלבד סין והמזרח הרחוק. מושגים כמו ריחוק חברתי החלו להתממש בפועל, כשתצוגות בוטלו מתוך חשש לשלום הציבור בשל התפשטות הנגיף במדינה.
שבעה חודשים שבהם ספרו באיטליה את המתים והמחדלים חלפו, עד הרגע שבו נדרשו המעצבים להציג בספטמבר האחרון את הבשורה האופנתית שלהם לאביב-קיץ 2021 בהתאם לחיים החדשים שנכפו על כולנו. את עומסי התנועה בעיר, המלחמות על כרטיסי הכניסה לתצוגות וקרבות האגו על מיקום הישיבה החליפו אירועים דיגיטליים, כשמתוך 64 תצוגות רק 23, כלומר כשליש, ביניהם ולנטינו, פנדי ודולצ’ה וגבאנה, העזו וערכו תצוגות מול קהל, תוך ניסיון לשמור על כללי הריחוק.
אז איך השפיע המשבר הגלובלי על החזון האופנתי הקרוב? היה מי שטען שדווקא המעבר הדיגיטלי הפך למקפצה המנגישה אופנה לאנשים בכל מקום בעולם ופתח עבורם צוהר לצפות בעתיד הפאשניסטי. המעצבים מצדם ניסו, לצד ההתפרעויות היצירתיות הנקודתיות בקולקציות שלהם, להיצמד לטרנדים על-זמניים, לשחזר דגמים קלאסיים מהעבר עם אינטרפטציה עכשווית, ובהם מינימליזם לביש יותר, מסוג הפריטים שתמיד טוב שיהיו בארון, ולא לוק מזוהה תקופה שיאבד את הרלוונטיות בהמשך.

Emporrio Armani

הרכות הנשפכת, בדים קלילים ואווריריים, צבעים מדגישי נשיות בשמלת מעטפת כסופה או שמלת קפלים ורדרדה שיכולה בהחלפת אקססוריז להפוך מקז’ואל לערב, עליונית שמלה שהיא שיא השיק עם סניקרס, גוונים שנעים מוורוד בייבי ועד אפרסק, עושים חשק לקנות את כל הקולקציה ולא להחליף אותה לעולם.

Versace

כל מדף חייב בין הצבעים המונוכרומטיים איזה פריט אחד שובה עין, צבעוני, נועז ומשמח. אלה יכולים להיות חולצה יוצאת דופן, שמלה עם פרינטים קופצניים, תיק אדום או צהוב ששובר את השגרה. בשנה שבה השימוש בפיג’מות חצה את גבולות המיטה, הפכו הג’ינס והסניקרס המעוצבים להיות פריטי חובה הנותנים תחושה של חזרה לחיים הנורמליים.

Dior

בדיור כבר מפנטזים על החופשות שעוד יחזרו, ועיצבו קולקציית קרוז שלוקחת אותנו בדמיון אל כל המקומות הנפלאים שעוד נפליג אליהם. המוטיב החוזר של צמחים ופרחים מלבלבים ישרת כל פאשינסטה מדי קיץ. לחלופין תמיד כדאי לשים את היד על בגד אדום סקסי או חליפת דנים על-זמנית.

Balmain

כאן לא מפחדים להיות אופטימיים. הגלאם לעולם לא מת בבלמיין. פריט ורוד, חליפה בגוני הפסטל וגם הבלינג-בלינג המנצנץ. הרי מתישהו יחזרו ההשקות, ואז השמלה המטאלית חייבת להישלף.

Fendi

בקולקציה הקרובה נצפה שימוש נרחב בגוונים בהירים, פסטליים ואייקוניים לעומת האביב והקיץ. חליפות תואמות בטוטאל לוק, שילובי טקסטורות מרהיבים ותיקים המתאימים לכל אירוע.

Prada

הקיץ הזה תלבשי לבן, גם בקיץ שאחריו וגם בזה שאחריו, וכך בלופ אינסופי הצבע הזה מסמל את בוא השמש והחופש האינסופי. בקולקציה הראשונה שעיצב רף סימונס מאז עבר לפראדה נותר הקו בסגנון המחויט, האלגנטי והנקי של המותג.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button