בזכות הדיבור הפתוח על לידות שקטות: כך השפיעה ירדן הראל לטובה

קצת אחרי שהתאומים שלה נולדו באמצעות אם פונדקאית, היא הצליחה להרות באופן טבעי. אבל בחודש השישי נאלצה לעבור לידה שקטה, ואז גם העלתה את הנושא המושתק לסדר היום: "לא עשיתי שום דבר רע שצריך להתבייש בו, וכך גם כל אישה וכל זוג שעובר את הטרגדיה הזאת לא אשמים"

עודכן:
ירדן הראל מספרת השיתוף בלידה השקטה שעברה
( (כתבת וידאו: הילה רגב, צילום: אורי דוידוביץ ))
ירדן הראל, בעלת אתר הלייף סטייל yardenharel.com, פרזנטורית "פמינה", "זר פו יו", ו"סימילאק". מנחת התוכנית "הכי בעולם" (רשת 13) ושותפה במיזם חנויות הפופ־אפ "סטיישן". בת 36, נשואה ואם לשניים, מתגוררת בתל־אביב

עשית צעד אמיץ. למה הרגשת צורך לשתף בחוויה הקשה שעברת?
"אני לא מרגישה אמיצה, זה לא שהיו לי הרבה ברירות. הייתי בהיריון, הייתה בטן, ופתאום כבר אין. אני דמות ציבורית שמשתפת תמונות מחיי היומיום, אז זה היה המקרה שקרה, בדיוק כמו ההיריון שקרה. יש דברים שרואים ואי־אפשר להסתיר.
"מצד שני, כן, יכולתי להתעלם. יכולנו להסתפק בדיווח ולא לשתף, אבל העדפתי לבשר בעצמי ובמילים שלי, והרגשתי שזאת אחריותי לשתף שאיבדתי את העובר, ושהוא תמיד יהיה חלק מחיי".
"יכולנו להסתפק בדיווח קצר ולא לשתף, אבל העדפתי לבשר בעצמי ובמילים שלי, והרגשתי שזאת אחריותי לשתף שאיבדתי את העובר, ושהוא תמיד יהיה חלק מחיי"
למה זו אחריותך?
"כי חשוב להתיר את קשר השתיקה והבושה סביב הנושא של לידה שקטה כמו גם סביב טיפולי פוריות. לא עשיתי שום דבר רע שצריך להתבייש בו, וכך גם כל אישה וכל זוג שעובר את הטרגדיה הזאת לא אשמים. יש כל כך הרבה אנשים שעוברים את זה ובטעות סבורים שהם לבד. זו הסיבה לכך שהבושה מתחילה להופיע. לא ייאמן כמה אנשים בכלל לא ידעו מה זה 'לידה שקטה', בכמה מקומות דווח שעברתי הפלה.
"מיליוני נשים וגברים מסתובבים בעולם עם כאב בלב על אובדן קשה. חלקם אפילו לא זכו לראות את העובר שלהם. אני מאמינה שמגיע גם לעוברים שלא שרדו שידעו שהם היו קיימים, ואני שולחת אהבה לכל הורה שאיבד ילד בהפלה או בלידה שקטה".
גם את ההחלטה להפסיק את טיפולי הפוריות וללכת על פונדקאות החלטת לשתף.
"אחרי שנים של טיפולי פוריות החלטתי שהכי נכון יהיה להציב דד־ליין לסיומם. בסופו של דבר, עם כל הרצון שהיה לי לחוות את תהליך ההיריון והלידה, הכי רציתי להיות אמא. הבנתי שמותר לא להצליח ושזה לא סוף העולם. הבנתי שלהצלחה יש כל מיני דרכים ולא רק דרך אחת, ושאני ממש בסדר כמו שאני, ואין צורך לחוש 'פחות אישה' כי את לא מצליחה להרות".
"מיליוני נשים וגברים מסתובבים בעולם עם כאב בלב על אובדן קשה. חלקם אפילו לא זכו לראות את העובר שלהם. אני מאמינה שמגיע גם לעוברים שלא שרדו שידעו שהם היו קיימים"

באיזה אופן את מבינה היום שהשיתוף שלך בתהליכים שעברת חולל שינוי?
"את טיפולי הפוריות חשפתי רק לאחר ארבע שנים. בעצם במשך כל הזמן הזה רק הסביבה הקרובה ידעה מה עובר עליי. כששיתפתי, קיבלתי חיבוק ענק ממה שהרגיש כמו כל עם ישראל, וזה ריגש אותי בעוצמה שקשה לי להסביר לך במילים. השיתוף שלי גרם להמון זוגות שחוו קשיים דומים לפתוח בפניי את הלב, לשתף אותי בסיפור האישי שלהם ולהבין שהם לא לבד. מאותו הרגע הבנתי בעצם עד כמה חשיפה כזאת יכולה לחולל שינוי, לחזק ולהשפיע. מאז כמעט בכל לילה אני עונה להודעות שאני מקבלת באינסטגרם, ואני מחזקת נשים במצב נפשי ירוד אחרי עוד טיפול שלא צלח. נראה לי שהשיחה איתי מדרבנת אותן לנשום עמוק ולהתחיל עוד סיבוב של טיפולים".
ומי השפיעה עלייך לטובה?
"שירה האס. בכישרון ובכריזמה אינסופית היא כבשה את העולם בשנה כזאת הזויה. תחום התרבות, כמו עוד הרבה תחומים, ספג מכה קשה השנה. לראות את שירה מישראל מגיעה להישגים כאלה מכובדים כמו מועמדויות לגלובוס הזהב ולאמי, כתבות ושערים במגזינים הכי גדולים וביקורות מהללות - זו גאווה גדולה. ההישג שלה מעורר אופטימיות, מוטיבציה והשראה".
פורסם לראשונה: 06:19, 01.03.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button