עליתה ישראלה פיטרו.  ההורים עלו בשנות ה-30 לחייהם לא שלטו בתחביר של העברית

"הוריי החליטו לקרוא לי עליתה ישראלה, כדי לציין את העלייה שלהם"

עליתה ישראלה לגמרי גאה בשם שלה, אבל לילדים שלה היא כבר בחרה שמות שכיחים: "זה תיק, בכל מפגש צריך להסביר מה משמעות השם שלך"

פורסם:
עליתה ישראלה פיטרו (52), נשואה ואמא לארבעה, מרכזת אקדמית לתוכנית החד־שנתית של בית הספר הבינלאומי באוניברסיטת בר־אילן, מתגוררת ביישוב נווה־צוף.
למה הורייך בחרו בשם יוצא דופן כל כך?
"הוריי נולדו, גדלו וחיו באנגליה. המשפחה של אמא הגיעה לשם מפולין, ומשפחתו של אבא היו דור שלישי באנגליה. אמא הייתה עקרת בית, ולאבא היה שם מפעל כובעים.
"בשנות ה־60, אחד מחברי הפרלמנט הבריטי התבטא נגד יהודים. בעקבות האמירה הזאת, אבא ז"ל אמר לאמא שאנגליה היא לא מקום לגדל בו ילדים. היו להם אז שלושה ילדים, אני עדיין לא נולדתי. בשנת 1969 הם עלו לארץ ואחריהם הגיעו גם הדודים שלי מצד אמא. כשנולדתי, הוריי החליטו לקרוא לי עליתה ישראלה, כדי לציין את העלייה שלהם.
"אבל הייתה לזה סיבה נוספת, לסבתי קראו אלטה (זקן ביידיש). בעבר היו נותנים לילדים שמות כמו אלטה וזיידי (סבא ביידיש), מתוך תקווה שהילד יאריך ימים. מאחר שהצליל של אלטה ועליתה נשמע להוריי דומה, זה חיזק את הבחירה שלהם לקרוא לי כך".
כשהיית ילדה, מה חשבת על השם שבחרו לך?
"את חיה עם השם שלך ורגילה אליו. אף פעם לא חשבתי להחליף אותו. אני מתחברת לשם שלי ומרגישה אליו מחויבות. עם שם כזה אני אף פעם לא ארד מהארץ. כל החיים חינכו אותי לאהבת הארץ ולציונות, ואני מה שנקרא מתנחלת - גרה ביישוב נווה־צוף שבמועצה האזורית מטה בנימין, מחוץ לקו הירוק. עשיתי שירות לאומי בבית ספר בגוש קטיף, ואני מאמינה בארץ ישראל השלמה".
איך מגיבים אנשים כשהם שומעים את שמך?
"כשאני פוגשת אנשים חדשים ומציגה את עצמי, הם לא מבינים מה זה עליתה, זה נשמע להם מוזר. בהתחלה חושבים שקוראים לי עליזה או עלימה. אבל אחרי שאני מסבירה את המשמעות, הם אומרים שזה שם מיוחד. אנשים כותבים את השם שלי עם מלא שגיאות - אליטה, אליתה. כשאני מזמינה משהו בארומה וצריכה להגיד את השם בקופה, אני נותנת את השם של מי שנמצא איתי, כדי שהמוכר לא יסתבך.
"פעם התראיינתי אצל אברי גלעד בפינה שהוקדשה לשמות, והוא טען שהשם שלי לא נכון מבחינה תחבירית - שהוא צריך להיות עליתה לישראלה. הסברתי לו שההורים שלי עלו לארץ בשנות ה־30 לחייהם, והם לא שלטו בתחביר של העברית".
גם לילדים שלך נתת שמות מיוחדים?
"לבן שלי קוראים דניאל, לבנות שלי - רז, אושרי ופריאל. השמות שלהם לא חריגים בנוף. לא רציתי לקרוא לילדים בשמות מיוחדים כי זה תיק, בכל מפגש צריך להסביר מה משמעות השם שלך".
כשאת מטיילת בחו"ל, את חוששת לומר מה שמך?
"אני אומרת שהשם שלי עליתה ולא מציינת את השם המלא - עליתה ישראלה".
יש לך מסר לאנשים עם שמות יוצאי דופן?
"תהיו גאים בשם שלכם. כל אחד מקבל שם מסיבה מסוימת ואין סיבה להתבייש בו. פעם פגשתי מישהי בשם חנה סנש, על שם הלוחמת והמשוררת המיתולוגית, והיא אמרה לי ששם מיוחד מוענק לאדם מיוחד. גם אני מרגישה כך".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button