ירדן דדון."ההורים השלימו עם המקצוע שבחרתי"

"כשהדוגמנית שלי מצליחה זה מרגיש כמו ההצלחה שלי"

ירדן דדון רק בת 26, וכבר מחזיקה ברזומה הופעה על מסלולי האופנה, השתתפות בתחרות מלכת היופי 2015, ופתיחת סוכנות דוגמנות משלה: "בעולם הדוגמנות הכרתי אנשים מדהימים", היא אומרת, "אבל אני נהנית יותר לנהל"

פורסם:
ירדן דדון (26) החלה את קריירת הדוגמנות שלה בגיל 16, ובשנת 2015 התמודדה לתואר הנחשק בתחרות מלכת היופי. בין לבין היא חרכה את המסלולים בתצוגות האופנה. לאחר התחרות, היא החליטה לעשות מהפך בחייה, ולעבור לנהל דוגמניות בעצמה בסוכנות GNTX.
הדרך של דדון למקצוע הדוגמנות ולאחר מכן כבעלת סוכנות דוגמנות, אינה דרך שגרתית. היא נולדה וגדלה במושב אדרת שבעמק האלה, למשפחה דתייה. דדון החלה לדגמן בזמן שהייתה תלמידה באולפנה. "כשהייתי בת 16, סוכנות דוגמנות פנתה לאחי הגדול שהיה אז בן 23 והציעה לו לדגמן. הוא סירב ובמקום זאת הציע להם לפנות אליי", מספרת דדון. "בסוכנות ראו אותי ורצו מיד להחתים אותי על חוזה".
4 צפייה בגלריה
ירדן דדון
ירדן דדון
"בהתחלה אמא שלי חששה מהעולם של הדוגמנות"
(צילום: תומר בן ועדי שנפיק)

כמי שבאה מבית דתי, הפריע להורים שלך שתדגמני?
"בהתחלה אמא שלי לא הסכימה לחתום לי על החוזה, כי חששה מהעולם של הדוגמנות. אבל אחרי מסע שכנועים ארוך מצידי, היא הסכימה. מאז ההורים השלימו עם המקצוע שבחרתי, והחשיפה שמתלווה לזה. גדלתי במשפחה שאין בה כפייה דתית, לא משנה מה אני לובשת, מה שהכי חשוב אלו הערכים שלי. דוגמנות זה נטו מקצוע, ומבחינתי זה לא אומר משהו על מידת האמונה שלי".
כבר בגיל 17 וחצי, דדון עברה להתגורר בתל אביב בעקבות קריירת הדוגמנות שלה. חצי שנה לאחר מכן התגייסה לשירות לאומי בגן ילדים ואחרי תקופת השירות למדה אימון כושר במכון ווינגייט. במקביל המשיכה לצעוד על מסלול הדוגמנות, ובגיל 19 הגיעה ההזדמנות המרגשת להתמודד בתחרות מלכת היופי. "ידיד שלי רשם אותי לתחרות. בהתחלה לא חשבתי להשתתף, אבל בסוכנות הדוגמנות שהייתי רשומה בה עודדו אותי להשתתף בתחרות. זאת הייתה אחת החוויות הטובות שהיו לי. טסנו לחו"ל והכרתי אנשים מדהימים".
יש ביניכן קנאה מקצועית?
"ממש לא. אני מאוד אוהבת אותה ובעיניי היא האישה הכי יפה בישראל. מעבר לזה שהיא יפה, היא חרוצה מאוד ואינטליגנטית. היא הגיעה לאן שהגיעה בזכות ולא בחסד. היא עבדה קשה מאוד כדי להצליח".
בשיא הקריירה שלה עם ההשתתפות בתחרות מלכת היופי, דדון החליטה לעשות הפסקה מעולם הדוגמנות. הסיבה העיקרית לכך הייתה הפרעת האכילה שעמה התמודדה: "מאז שהתחלתי לדגמן סבלתי מבולימיה. כל היום שלי היה סביב אוכל, האם רזיתי או העליתי במשקל. לא הייתי מקיאה, אבל היו לי התקפי אכילה בלתי נשלטים. אכלתי כמויות אוכל שהן לא הגיוניות. באותה תקופה עבדתי כמאמנת כושר והתאמנתי באטרף 3 פעמים ביום. היה לי אורח חיים של ספורטאית . שקלתי את המזון שלי לפני שהכנסתי אותו לפה, וההתעסקות הזו לא הייתה בריאה לנפש שלי".

מה הוביל אותך לעשות שינוי של 180 מעלות?
"אחרי תחרות מלכת היופי הגעתי לאיזושהי בגרות מסוימת ולהבנה שאני צריכה לדאוג לבריאות שלי ולעשות פסק זמן מהעולם של הדוגמנות. זה מאוד נפוץ בתחום הזה כי בוחנים אותך לפי איך שאת נראית. כשמקבלים הערות צריך להבין שזה עניין של טעם, יום אחד יוצא לך חצ'קון ויום אחר העלית קילו, בסופו של יום אני בסדר עם עצמי. זה משהו שאני מדברת עליו גם עם הדוגמניות שאני מייצגת. אני אומרת להן ששום קמפיין דוגמנות, רווחי ככל שיהיה, לא שווה את הבריאות שלהן. חשוב לי שאף אחת לא תגיע למצבים בריאותיים קיצוניים או שביקורת החיצונית תשפיע עליהן"
בזמן שלקחה צעד אחורה מעולם הדוגמנות, דדון עסקה בעבודות שונות ומגוונות וניסתה לחפש את הדרך שלה מחדש. בתחילה הייתה אשת מכירות בחברת תיירות, ואחר כך מאמנת כושר, מכרה תעודות גמולוגיות בבורסת היהלומים ברמת גן ועסקה כבוקרית בסוכנות דוגמנות. ואז, בשנת 2020, דדון גישה את החלטה שלה ופתחה סוכנות דוגמנות משלה וקראה לה בשם GNTX.
4 צפייה בגלריה
ירדן דדון
ירדן דדון
דדון. "יש בסוכנות דוגמנית ערביה נוצרייה, שלומדת לתואר למדעי המוח"
(צילום: תומר בן ועדי שנפיק)

מדוע החלטת לפתוח סוכנות דוגמנות?
"יש לי זיקה ואת ההבנה בתחום הדוגמנות ורציתי לעבוד במשהו שיהיה לי כיף לקום אליו כל בוקר. היתרונות שלי כסוכנת דוגמניות בולטים בעיקר בקשרים עם אנשים מהתעשייה ואני יודעת מה הלקוחות בתחום מחפשים. אני מאוד אוהבת את הבנות שאני מייצגת בסוכנות שלי. כשהדוגמנית שלי מצליחה זה מרגיש כמו ההצלחה שלי. זה משמח אותי כשהן מגשימות את עצמן. כשאני רואה את ההתלהבות שלהן ואת הרצון להצליח, אני נזכרת בעצמי כשהייתי דוגמנית בתחילת דרכי. הייתי במקום שלהן ואני יכולה להבין ולהזדהות איתן. כיף לי לעבוד איתן, ללמד אותן על התחום הזה ולשמור עליהן".
בסוכנות של דדון מיוצגות 35 דוגמניות בגילאים 15 ועד גיל 23, המגיעות מכל קצוות הארץ. "יש בסוכנות דוגמנית ערביה נוצרייה, שלומדת לתואר למדעי המוח, ודוגמנית אחרת התקבלה לקורס טיס. הן ילדות טובות, מקסימות ואיכותיות".
פתחת את הסוכנות בתקופת הקורונה. איך התמודדת עם זה?
"הקורונה מאוד פגעה בתחום, קמפיינים התבטלו ורק תחום האון ליין המשיך לעבוד. הלקוחות שלנו, כמו מעצבי שיער ומעצבי שמלות כלה, חוו הפסדים. אבל אין מה לעשות, זה משהו שקורה בכל העולם והיו אנשים שנפגעו קשה יותר. לאחרונה חזרנו לעניינים ואני מקווה שלמרות המורכבות של התקופה, הכל יסתדר".
4 צפייה בגלריה
ירדן דדון
ירדן דדון
דדון. "בסופו של יום אני בסדר עם עצמי"
(צילום: תומר בן ועדי שנפיק)

כיום דדון מדגמנת ומצטלמת לקמפיינים לעיתים רחוקות, ועיקר תשומת ליבה מוקדשת לסוכנות. "אני מאוד שמחה שהייתי בעולם הדוגמנות כי הכרתי אנשים מדהימים, אבל אני נהנית יותר לנהל את הסוכנות שלי. זה כיף לקחת ילדה יפה ולעשות איתה איזושהי דרך ולבנות אותה כדוגמנית. זה סיפוק גדול".
איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
"הייתי שמחה שהסוכנות תתפתח ושבעזרת השם תהיה למובילה בארץ. לצד ההצלחה, אני מקווה שתמיד אצליח לשמור על הערכים שלי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button