שער לאשה לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים 2022

בעקבות פרויקט "לאשה": עלייה של כ־350 אחוז בפניות של גברים לקו הסיוע של ויצו

לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים פרסם המגזין לראשונה בתולדותיו שער המכוון לגברים אלימים, כדי לעודד אותם לקחת אחריות ולפנות לעזרה. ההיענות הייתה דרמטית

פורסם:
בחודש נובמבר האחרון, שבו ציינו את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, יצא מגזין "לאשה" עם גיליון מיוחד: לראשונה ייעד המגזין את הפרויקט המרכזי שלו דווקא לגברים, כדי לעודד את אלו מהם הנוהגים באלימות כלפי בנות זוגם או אלה שמרגישים שהם קרובים לכך, לקחת אחריות ולפנות לעזרה.
עכשיו מתברר שבחודש שבו פורסם הפרויקט חלה עלייה של 200 אחוזים בפניות לקו הגברים של ויצו. "בעוד שהממוצע של הפניות לקו הגברים עומד על כ־100 פניות בחודש, במהלך נובמבר הקו קיבל 183 פניות", אומרת רבקה נוימן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה ב"ויצו". למעשה, בשבוע שבו פורסם הפרויקט עמד מספר הפניות לקו על 91 שיחות, נתון המשקף עלייה של למעלה מ־350 אחוזים לעומת מספר הפניות שמתקבלות בשבוע ממוצע.
עוד כתבות בפרויקט המיוחד של לאשה:

"המגזין עשה כאן משהו שונה בכך שבחר הפעם לפנות דווקא לקהל הגברי", אומרת נוימן. "בנוסף, בניגוד לעיתונים אחרים או לפרסומות שיורדות זמן קצר אחרי שהן עולות, מגזין 'לאשה' נשאר למשך תקופה ארוכה גם אחרי יציאתו ואנשים נתקלים בו במספרות ובקליניקות של רופאים. לכן התקווה שלנו היא לראות, הודות לפרויקט, עלייה גם בחודשים הבאים".
על השער המיוחד של "לאשה", פרי שיתוף פעולה עם משרד הפרסום בלאנקו, הופיעו כמה שאלות שמופנות לגברים: האם אתה מתעצבן מאיך שהיא מתלבשת? מעדיף שהיא לא תיפגש עם חברות? מאבד שליטה כשאתם רבים? מאמין שהיא תמיד אשמה, ומרגיש שלא תוכל לחיות בלעדיה? לגבר שענה בחיוב על השאלות האלה הומלץ לפנות לעזרה במוקד התמיכה הטלפוני של ויצו שמספרו הוא 1800-39-39-04.
"אצלנו בקו עובדים רק גברים, והשיחות יכולות להישאר אנונימיות", סיפר בגיליון אבי מור, מנהל קו הגברים של ויצו. "אנחנו לא מבקשים מהגברים להזדהות, לא מבקשים את מספר הטלפון שלהם, והשיחות גם אינן מוקלטות. אנחנו נותנים הבטחה לאנונימיות מוחלטת.
"בחמש הדקות הראשונות של השיחה יש לרוב חשדנות מצד הפונים. חלקם אף מתקשרים, מנתקים ומתקשרים שוב. אנחנו מנסים עד כמה שיותר לתת להם את ההרגשה שאנחנו איתם, נמצאים כאן כדי לעזור להם, ויחד איתם אנחנו עוזרים להם להבין שהדרך שבה הם נוהגים שגויה ופוגעת לא רק בבת הזוג שלהם, אלא גם בעצמם. המטרה שלנו היא להסיר את המכשולים הראשונים שמונעים מהגברים לפנות לטיפול.
"ברוב המקרים, אחרי השיחה נמליץ להם לפנות למרכז לטיפול משפחתי. רובם מסרבים בהתחלה. אומרים, 'מה פתאום? דיברתי איתך עכשיו 20 דקות, זה מספיק', ואנחנו לא לוחצים. אומרים למתקשר: 'אנחנו איתך ונמשיך להיות איתך. אתה יכול להמשיך להתקשר אלינו בכל פעם שתרגיש צורך'. לשמחתנו, הרבה מהם מתקשרים שוב, עד שבהמשך גם מתרצים ומוכנים לפנות לטיפול".
ואילו נוימן אומרת כעת: "אנחנו כמובן נמשיך בעבודתנו ונעשה הכל כדי להמשיך לעורר מודעות לגבי 'קו הגברים', כי החשיבות שלו היא קריטית: כל עוד לא נטפל בגברים שהם מחוללי האלימות, אנחנו תמיד נטפל בתוצרים שלה. החשיבות היא לטפל במקור עצמו. בדיוק כמו להתרחק מהאש או להקטין אותה, במקום לטפל רק בכווייה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button