מי רן מנקס. "אני רוצה להזכיר שהמיניות של כל אחת היא אחרת"

נשיקה, ליטוף, חדירה, ביי?

מי־רן מנקס ממליצה להיפרד מהתסריט המיני שגדלנו עליו ולהפסיק לדרוש מנשים "לעשות מופעים ופירוטכניקות". שיחה פתוחה על מיניות במדור החדש "סקס טוק"

פורסם:
מי־רן מנקס (33), שחקנית, מגישה בטלוויזיה, יוצרת תוכן, מורה ליוגה שמוציאה ריטריטים בארץ ובעולם, סטודנטית שנה שנייה לחינוך למיניות בריאה ב"דלת פתוחה", עוסקת בהרחבת השיח על מיניות. בזוגיות, גרה בתל־אביב.
מה גרם לך לפנות ללימודי מיניות בריאה?
"הבורות שלי. הרגשתי שאני ממש לא יודעת כלום על הדבר הזה ומאוד רוצה לדעת וללמוד".
ללמוד מה?
"בעיקר את השפה של איך מדברים על מיניות בלי שזה יהיה מביך או איך מכילים את המבוכה".
איך הגעת לזה בכלל?
"כבר כמה שנים שאני מתעסקת במחזוריות נשית ובנושא הווסת ומנהלת דיונים סביב זה, ועולות מתוך זה המון שאלות שקשורות למיניות, חשק, תשוקה. באיזשהו שלב הרגשתי שאין לי כלים מתאימים לענות על הדברים. זה נושא מורכב ורגיש מאוד, ורציתי שכשאני מנהלת את השיח הזה, הוא יהיה ברמה גבוהה, מקצועית ואחראית".
מה הבנת על מיניות בעקבות הלימודים?
"מלא".
תני דוגמה אחת.
"למשל, שמיניות היא תחום הרבה יותר רחב ממה שתיארתי לעצמי. לפעמים, כשאנחנו חושבים על מיניות, אנחנו חושבים על סקס הטרוסקסואלי בין גבר לאישה. מה שתמיד עלה אצלי כשאומרים מיניות זה - 'אה! סקס!'. פתאום אני מבינה שזה הרבה יותר מזה".
באיזו רמה?
"אם לדוגמה אני לוקחת את הנושא של מפגש מיני, יש כל כך הרבה דרכים לגשת לכך ולהתבונן על זה. אני מרגישה שהראייה שלי התרחבה - איך להסתכל על מיניות, על זוגיות, על יחסים, על תשוקה, על דימוי עצמי, על זהות מינית. נהייתי עוד יותר סקרנית".
איך את מביאה את זה לאינסטגרם?
"השיטה שהכי נוחה לי היא 'שאלות־תשובות' - לבקש מבנות שיספרו על הדבר שהן נבוכות ממנו או שהן לא בטוחות אם מדובר רק בהן או שכולן ככה. אני משתדלת לדבר בצורה נוחה ופשוטה על הדברים המביכים".
מה הפוסט שהעלית וקיבל הכי הרבה תגובות?
"נושא התסריט המיני. יש תיאוריה שאומרת שכולנו בעצם נחשפים מתחילת חיינו המיניים לתסריט מיני הטרוסקסואלי קבוע. זה כזה - נשיקה, ליטוף, יורד החלק העליון של האישה ואז החלק העליון של הגבר, תחתונים, חדירה, הגבר גומר, ביי. זה עורר המון תגובות, אנשים היו בשוק שהדבר הזה כתוב ושיש על הנושא תיאוריות ומדברים עליו. נוצר סביב זה דיון ממש מעניין".
"יש עכשיו כל מיני נשים שמלמדות אותך איך לגמור, קולות שאומרים לך שאם את לא עושה את זה, את לא מספיק אישה"
מה עוד?
"נושא נוסף שאני שמה לב שעולה הרבה פעמים הוא ריצוי. הרבה בנות שואלות על המתח בין ריצוי במיניות ובין כנות, או החשש להגיד את מה שאני רוצה בלי לפגוע".
מה היית רוצה לשנות בשיח על מיניות?
"הייתי רוצה מאוד להוריד מנשים את העול של מה שמצופה מהן להיות בתוך מיניות, או מה זה בכלל אומר להיות אישה מינית. יש עכשיו כל מיני סדנאות ומפגשים וכל מיני נשים שמלמדות אותך איך לגמור ככה ואיך לגמור ככה, כל מיני קולות שאומרים לך שאם את לא עושה את זה, את לא מספיק אישה, את לא מספיק פראית וחושנית. תוצר הלוואי הוא שנשים מרגישות שהן צריכות לעמוד באיזשהו סטנדרט לא הגיוני גם במיניות שלהן".
וזה מקומם אותך?
"הציבו לנו סטנדרט הכי גבוה לנראות, הציבו לנו סטנדרט הכי גבוה לתזונה, הציבו לנו סטנדרטים בלתי הגיוניים ובלתי מושגים לכול, עכשיו גם המיניות שלנו צריכה לעמוד בסטנדרטים?".
אז מה עושים עם זה?
"בא לי לפרק את הדבר הזה ולהוריד את זה בחזרה לקרקע. אני רוצה להזכיר שהמיניות של כל אחת היא אחרת, והיא ממש בסדר כפי שהיא. אנחנו לא רוצות ולא צריכות לעמוד באיזשהו סטנדרט כזה מטורף. אני רוצה להזכיר לנשים ולבנות שהן פשוט טובות כמו שהן, ושהן לא צריכות לעשות מופעים ופירוטכניקות כדי להיות טובות יותר או פחות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button