רחל לניאדו. שנים של עשייה למען פצועי בגוף ובנפש

"אנשי הפוסט טראומה הם הקורבנות השקטים של המלחמה, שלא שומעים עליהם"

"המטרה שלנו היא להציל ולמנוע את המתאבד הבא והזמן לא פועל לטובתנו", אומרת רחל לניאדו, מנכ”לית תבל עמותת "טראומה פור גוד"

מוגש מטעם רחל לניאדו
עודכן:
רקע אישי ורזומה מקצועי
מנכ”לית עמותת ׳טראומה פור גוד׳ לתמיכה וטיפול בהלומי קרב מכוחות הביטחון וההצלה.
גרה בחולון, אמא לשלושה, סמנכ"לית שיווק בקבוצת "לי מרשל יזמות ונדלן", חברה מובילה בארץ להתחדשות עירונית, חממה ליזמים, משקיעים ובעלי עסקים, חברה ערכית שמחוברת לקהילה.
עבדתי 22 שנה בארגון יד לבנים, מתוכן 12 שנים כמנכ"לית הארגון. ליוויתי משפחות שכולות ואצל כולן ראיתי את תחושת הגאווה ואהבתם הרבה לארץ, ואת הערכים שלאורם חינכו את ילדיהם. היתה לי הזכות להיות עבורם אוזן קשבת וכתף להישען למעלה משני עשורים, ועדיין הן עבורי מודל להשראה, חוזק ועוצמה.

מה מייחד את פעילות העמותה?
עמותת ׳טראומה פור גוד׳ - עמותה ללא כוונת רווח, שהוקמה למען נפגעי פוסט טראומה, בצה”ל ובכוחות הביטחון.
נשיא העמותה - ראש המוסד לשעבר האלוף במיל’ דני יתום, יו”ר ומייסד העמותה וזוכה אות הנשיא למתנדב הינו - אורן אור ביטון, נפגע טראומה בעצמו, שכתב את הספר "חבית נפץ" ובו הוא מתאר את סיפורו האישי. שניהם, יחד עם חברי הנהלת העמותה המופלאים עושים עבודת קודש בהתנדבות מלאה, ומצליחים להראות את האור עבור אותם לוחמים שחווים פוסט טראומה.
לעמותה יש שגרירים ברחבי העולם, שכל אחד מהם במדינתו, באמצעות מנהיגי וראשי הקהילה, משמש שגריר / איש קשר להלום הקרב מאותה מדינה, ומפנה ומקשר אותו לעמותה להתחלת טיפול.
מטרת העמותה לאתר, ללוות ולסייע לנפגעי פוסט טראומה (PTSD) שהשתתפו בלחימה על מנת שיקבלו הכרה וסיוע מהמדינה.
היום בעקבות מלחמת חרבות ברזל אנו צופים צונאמי של פוסט טראומה, ביניהם גם אנשי כוחות ההצלה.
היום למרות "רפורמת נפש אחת", המדינה לא ערוכה לטפל בכל המקרים לא מבחינת תקציב ולא מבחינת כח אדם, ולצערנו זה מוביל לאובדנות.
אלו הם הקורבנות השקטים של המלחמה שלא שומעים עליהם, והמטרה שלנו בעמותה היא להציל ולמנוע את המתאבד הבא והזמן לא פועל לטובתנו.
ישנה חשיבות רבה לזיהוי ואבחון מהיר של נפגעי פוסט טראומה, כדי שלא תתקבע הטראומה, ואחד הכלים לאבחון ראשוני הוא הצ'אט בוט, שמשתמש ביכולות הבנה וניתוח שפה מבוססי בינה מלאכותית (AI) כדי לתקשר עם המטופל. שיתוף פעולה מרגש בין העמותה לבין עובדי המחקר והפיתוח של חברת מייקרוסופט הביא לפיתוח צ'אט בוט שכבר הוטמע באתר שלנו, מבצע אבחון ראשוני באמצעות שאלונים רפואיים, לאחר שהמטופל/ת השיבו על השאלות, הבוט משקלל את התשובות ומציג מדד שמצביע על רמת הסיכון של ממלא השאלון לסבול מפוסט-טראומה, ועל בסיס מדד זה, גורם הטיפול המקצועי יכול להפנותו להמשך טיפול, בהתאם למצבו.
הלם הקרב משפיע בעוצמות גדולות על חיי היומיום של מי שנפגע עד כדי אובדן שליטה מוחלט. הוא שוב ושוב חווה את חוויות המלחמה, תמונות, ריחות, קולות, הזיות, פלשבקים וחלומות מהלחימה, שיצרו את הטראומה והותירו בו צלקות נפשיות הגורמים לו להרגיש כאילו הארוע מתרחש שוב. זה בא לידי ביטוי בתסמינים פיזיים ונפשיים, שעלולים לגרום להתמכרות לאלכוהול ולסמים בניסיון לברוח מהזיכרונות הרודפים אותם ועד אובדנות אם לא מגיעים אליהם בזמן, ישנם הרבה מאוד הלומי קרב שלא מוכרים ולא זוכים לתמיכה וטיפול מהמדינה.
האם את חשה בעבודתך שליחות?
אירועים טראומטיים משפיעים משמעותית על איכות החיים, פוגעים ביכולת הפיזית והמנטלית וגורמים לנפגע ולסובביו סבל רב. כל נפגע פוסט טראומה שהגענו אליו, איבחנו והצלחנו להביאו להכרה וטיפול זה הישג אדיר, הצלת חיים בבחינת "כל המקיים נפש אחת מישראל, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא".
החזון שלי לעורר מודעות ושיח ציבורי לחשיבות נושא הפוסט טראומה, להצליח לשנות את הסטיגמה כך שהלומי הקרב לא יצטרכו להתבייש יותר, מה שיסייע לבניית תהליכי טיפול ראויים, ויביא לזה שהמדינה תאפשר להם טיפול מקצועי המותאם אישית לצרכיהם, ויביע כבוד והוקרה להלומי הקרב.
שאיפתי שהעמותה תוכל להגשים ולממש את ייעודה בשנה המאתגרת הזו.
הלם קרב היא נכות שקופה שאינה נראית, אך היא מחלה נפשית המשפיעה על הנפש, ונכותה שוות ערך לפגיעה פיזית.
העבודה בעמותה היא זכות, זו עבודת קודש ואני רואה בה שליחות מצילת חיים!
מה חשוב לך שיידעו עלייך?
אני החלטית, עקבית ונחושה להשגת מטרות וחזון, טוטאלית בנתינה ובהתנדבות שגורמת לי לסיפוק אדיר, וורק-הוליסטית ואופטימית ללא תקנה.

כדאי לדעת:

הצטרפו אלינו לתמיכה באמצעות סיוע כספי כדי שנוכל להעניק תמיכה לאותם מאות ואלפי קורבנות. בנק מזרחי-טפחות, סניף 522 הרצליה פיתוח, חש‘ 628128.
התרומות לטובת הטיפול בחיילים הלומי הקרב ובני משפחותיהם.

עמותת טראומה פור גוד
| טלפון: 052-6417641
פורסם לראשונה: 11:46, 16.04.24
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button