מוצאת נחמה בשופינג וירטואלי. תמונת אילוסטרציה

ניסתה לקנות באתר של פריטי יד שנייה, וקיבלה את ההודעה: "אני לא מוכר לרוצחים"

אביב וינברגר בסך הכול רצתה לקנות גופייה באתר של פריטי יד שנייה, וקיבלה הודעה מקוממת מהמוכר. היא החליטה לא לשתוק

אביב וינברגר
פורסם:
כל אחת מאיתנו מצאה דרך אחרת להתמודד עם המלחמה ועם הזוועות שנחשפנו אליהן בחודש האחרון. אני, בשלב מסוים, החלטתי לעשות טובה לנפש שלי, להתנתק ממהדורות החדשות ובמקום זאת להכין סלי קניות באתרי אופנה שאני אוהבת (אל תשפטו – כאמור, כל אחת וההתמודדות שלה). הכנתי סלים רבים עם פריטים שביום מן הימים אולי יירכשו, וזה עשה לי טוב לנשמה. במקביל, למרבה הצער, נאלצתי לראות עוד ועוד אנשי אופנה שעד היום אהבתי לעקוב אחריהם, מעלים תכנים על המצב מבלי להתייחס כלל לאירועי 7 באוקטובר. וכך מצאתי את עצמי מעבירה את הזמן: מצד אחד בשופינג וירטואלי, מצד שני בהסרת עוקב סדרתית מאנשים וממותגים שבעבר היוו עבורי השראה.
באחד הימים, בעודי אוספת לי פריטים כהרגלי, קיבלתי הודעה מאחד המוכרים באתר Vestiaire, פלטפורמת אופנה שבה אנשים מרחבי העולם מוכרים פריטי יד שנייה של מותגי־על. אחרי שהתעניינתי בגופייה של המעצבת האהובה עליי, מארין סר, אותו מוכר כתב לי את המשפט הבא: I don’t sell to genocides. Boycott to Israel (בתרגום חופשי: "אני לא מוכר לרוצחי עם. להחרים את ישראל"). מיד לאחר מכן הוא חסם אותי.


2 צפייה בגלריה
תגובת המוכר
תגובת המוכר
תגובת המוכר
(צילום מסך)

בימים כתיקונם הייתי כנראה מגחכת וממשיכה בחיי, אבל בתקופה הזו זה הרגיש כמו חץ ללב. מיד שלחתי תלונה לשירות הלקוחות של האתר עם צילום מסך של אותה הודעה. כתבתי שההודעה הזו פוגענית ומסיתה ושאני לא חושבת שבפלטפורמה שמורכבת מאנשים שאוהבים ונושמים אופנה צריך לערב פוליטיקה. לא קיבלתי שום תגובה, מלבד מייל אוטומטי של "קיבלנו את התלונה שלך ונטפל בה בהקדם". בכל יום בדקתי את תיבת המייל שלי, אבל שום תגובה נוספת לא הגיעה.
כשבוע וקצת לאחר מכן, הבנתי שלא מדובר במקרה בודד אלא בתופעה רחבה הרבה יותר. זה קרה אחרי שמעצבת האופנה הישראלית דודו בר אור הותקפה ברשת בעקבות סרטון הסברה ששיתפה, ופריטיה הוסרו מאתרי אופנה כמו "מיי תרזה" ו"נט א פורטה" (הם הוחזרו מאז). בעקבות זאת, החלטתי שכדאי לשתף את ההודעה שקיבלתי. העליתי לאינסטגרם שלי צילום מסך של ההודעה הפוגענית, ועדכנתי שלא קיבלתי שום התייחסות משירות הלקוחות של האתר. בתגובה קיבלתי עשרות הודעות תמיכה, וכמה אנשים אף שיתפו את הדברים בחשבונות שלהם.
החשיפה הזו כפי הנראה עשתה את שלה, אם כי גם זה לקח זמן. כעבור כמעט 24 שעות מאז הפרסום קיבלתי הודעה ארוכה מהפרופיל הרשמי של האתר. "לכבוד אביב", נכתב שם, "אנחנו כותבים לך בקשר לבעיה שהפנית אלינו, בנוגע להודעה שקיבלת בפלטפורמה שלנו. ראשית, אנחנו מצטערים על החוויה שעברת. חשוב לנו להבהיר שאנחנו לא מכילים הערות כאלו או כל סוג של אפליה. אנחנו עצובים עבור כל מי שמושפע מהקונפליקט שמתרחש בעת הזו במזרח התיכון, וחשוב לנו להבהיר שהמותג שלנו מקדם ערכים של אחדות דרך האהבה הגלובלית לאופנה. בשלב הבא אנו ניצור קשר עם המוכר שציינת, ונחסום לו את האפשרות ליצור קשר עם קונים בפלטפורמה שלנו. העלינו גם את רמות האבטחה בפלטפורמה כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד, ודברי נאצה יימחקו אוטומטית".
על פניו, מדובר בהודעה יפה ומכובדת שמנוסחת היטב. אלה גם התגובות שקיבלתי כשפרסמתי אותה אצלי: "תגידי תודה שהם בכלל התנצלו". אבל מבחינתי זה לא מספק. ראשית, בגלל האופן שבו התשובה הזו התקבלה – באיחור ניכר, ורק אחרי שפרסמתי את דברי הנאצה שקיבלתי ברבים. שנית, בגלל העונש המינורי יחסית – מבחינתי אותו מוכר צריך להיות מוקצה מהאתר באופן טוטלי. אולי עליי לקחת את ההתנצלות הזו ולהמשיך הלאה. אולי תמים מצידי לחשוב שבתקופה כזו האתר יתגייס להגן עליי ביתר תקיפות. דבר אחד בטוח: אי־אפשר להתחמק ממה שקורה כרגע בעולם. אפילו אם כל מה שרצית זה לקנות גופייה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button