נועה בשמלה בהשראת הקימונו. עיצוב: שי שלום

המעצב שי שלום על המלתחה שיצר למלכת היופי: "אין חומר שעבר זמנו"

24 מערכות לבוש הכין המעצב שי שלום למלכת היופי נועה כוכבא שתייצג אותנו בקרוב בתחרות מיס יוניברס באילת. כולן נוצרו במחשבה על קיימות ומחזור - מבדים שעוצבו מחדש ועד שמלות שנלבשו בעבר. אומרים תודה לטבע

עודכן:
"כשהייתי ילד", נזכר בנוסטלגיה מעצב העילית שי שלום, "האגורה של הלירה, זו עם השוליים המסולסלים, הייתה המטבע עם הערך הקטן ביותר, ואבא שלי היה אוסף אותן בקופסת מתכת. כשהתבקשתי לעצב בגד לאירוע '50 שנות אופנה', היה לי ברור שאשתמש באוצר המטבעות, עוד לפני שידעתי מה תהיה הצורה העיצובית. כשאבא שלי, שהיום נושק ל־80, ראה את השמלה שיצרתי מהמטבעות שלו, הוא הבין לראשונה בחייו את הבחירה שלי בתחום העיצוב".

7 צפייה בגלריה
נועה בשמלה הלאומית. עיצוב: שי שלום
נועה בשמלה הלאומית. עיצוב: שי שלום
נועה בשמלה הלאומית. עיצוב: שי שלום
(צילום: איילת ארד)

את יצירת השמלה זוכר שלום לפרטי פרטים: תחילה יצר בטנה, כלומר, את שמלת הבסיס, בהמשך חורר כל מטבע בחריר קטן ולסיום חיבר את כל המטבעות ("ברקמת יד, עבודה של מאות שעות") לשמלת הבסיס, "כשכל מטבע מחוזק בנקודה אחת בלבד ולכן שומר על התנועתיות שלו תוך כדי הליכה". התוצאה מזכירה מעט קשקשי דג בוהקים ומנצנצים, "ודגים הרי מתחברים במסורת המקומית למזל ולשפע", הוא מסכם.

7 צפייה בגלריה
מעצב אופנת העילית שי שלום
מעצב אופנת העילית שי שלום
מעצב אופנת העילית שי שלום
(צילום: עמיר צוק)

לפניה ואחריה יצר שלום, המחזיק בסטודיו לעיצוב אופנה עילית בתל־אביב זה 24 שנה, שמלות נוספות ברוח המיחזור: בתקופת לימודיו ב"שנקר" עיצב שמלה שהורכבה מעשרות אלפי לשוניות של פחיות משקה ולתחרות מיס יוניברס הקודמת הלביש את מלכת היופי תהילה לוי בשמלה שהורכבה מ־300 מסכות קורונה שחורות ולבנות – ועוררה הד תקשורתי אדיר בעולם. "חשבתי שהדבר הנכון ביותר יהיה להביא לידי ביטוי את התהליך שעבר עלינו כמדינה שחיה במשך שנה בצל מגפה עולמית, כמו גם את היכולת שלנו כמדינה לסמן לעצמנו את נתיב היציאה ממנה", אמר אז.
השנה החליטה הנהלת מיס יוניברס שהתחרות תוקדש לנושא הקיימוּת והשמירה על הסביבה. שלום לא התלבט – ובחר מיד בשמלת המטבעות, המורכבת מחומר שסיים את ייעודו המקורי. "חשבתי שיהיה נכון להציג דגם ששורשיו נטועים עמוק בהוויה הישראלית ובזיכרון הקולקטיבי הישראלי, כשתחרות מיס יוניברס מתקיימת לראשונה בישראל", אמר שלום.
"כמעצב, אני מוצא עניין גדול בבחירה בפריט קיים, כמעט חסר נוכחות, משקל, נפח או ערך, בהפקעת השימוש המקורי שלו ובטעינה במשמעות חדשה על ידי הכפלה בעשרות, מאות או אלפי יחידות, וכך להעצים את הנוכחות שלו לכדי פריט חדש ואחר. זה אחד הדברים היפים בתהליך היצירה".

אין חומר שעבר זמנו

שלום מספר שגם שאר הקולקציה שתלבש נועה כוכבא בתחרות אינה חדשה: "רוב הבגדים שנועה לובשת בצילומי ההפקה נוצרו עבור שבוע האופנה קורנית 2021, שנערך ממש לאחרונה בלוס־אנג'לס. ליצירת הקולקציה השתמשתי בבדים שהיו במלאי בסטודיו וקיבלו חיים חדשים בזכות הדפסות רעננות, דבר שהולם את רוח תחרות מיס יוניברס 2021 וגם את התפיסה שלי כמעצב, בבחינת אין חומר שעבר זמנו".
מה הוביל אותך בעיצוב הקולקציה?
"כשאני מתכנן קולקציה, אני מנסה לחשוב על שפע אפשרויות של מיקס אנד מאץ', ובאמת הפריטים שבתמונה עורבבו לצורך הצילומים. אם זה נדמה כחיבור בין שלושה עולמות, זה מבחינתי הישג כמעצב".

7 צפייה בגלריה
נועה בשמלה לבנה עם שרוולים שהם אלמנט בפני עצמם. עיצוב: שי שלום
נועה בשמלה לבנה עם שרוולים שהם אלמנט בפני עצמם. עיצוב: שי שלום
נועה בשמלה שהיא לא שמלה. עיצוב: שי שלום
(צילום: איילת ארד)

השמלה הלבנה נראית מאוד מעניינת
"זו לא שמלה, כי אם שלושה חלקים שהורכבו מקולקציות שונות: חולצה, חצאית וחצאית תחתונה. יצרנו את הלוק תוך כדי התקדמות ביום הצילומים, כשהבנתי שבסטיילינג נכון אפשר לקחת את נועה למחוזות שונים ולהציג אותה כזיקית אופנתית. היא ורסטילית מאוד, זו מעלה אדירה עבור דוגמנית. בכל בגד שהיא לבשה נשמעו תגובות שהזכירו דמיון לאודרי הפבורן, ברוק שילדס ונטלי פורטמן".

7 צפייה בגלריה
נועה בשמלה בהשראת הקימונו. עיצוב: שי שלום
נועה בשמלה בהשראת הקימונו. עיצוב: שי שלום
נועה בשמלה בהשראת הקימונו. עיצוב: שי שלום
(צילום: איילת ארד)

ספר על העבודה על השמלה עם הדפס הפרח
"התחלתי ממוטיב של פרח יפני שעבר תרגום לפרינט לפרח גדול ונוכח. הפרח הוביל אותי, לא במודע, תוך כדי עיצוב, לקולקציה שכוללת גם חיתוכים יפניים ובגדים במראה קימונו. הפרינט הפרחוני חוזר על עצמו גם בצווארון ובחפתים של אחת החולצות, ובעצם בצורה אחרת בכל אחת מ־24 המערכות שבקולקציה, כדי להדגיש את איכויות הטכנולוגיה של חברת 'קורנית'".

7 צפייה בגלריה
לא זה לא אוברול. עיצוב: שי שלום
לא זה לא אוברול. עיצוב: שי שלום
לא זה לא אוברול. עיצוב: שי שלום
(צילום: איילת ארד)

האאופיט השחור דרמטי מאוד
"האאוטפיט השחור אינו אוברול, אלא חולצה ומכנסיים גבוהי מותן, שיוצרים אשליה מאריכה. השרוולים ארוכים, אבל בגלל שרצינו לשחרר את הידיים בצילום, דחפתי את החפתים למעלה וזה יצר שרוול אחר. בכמה מהבגדים בחרתי להגזים בחלק העליון או התחתון של השרוול, אבל בשום אופן לא בשניהם בו־זמנית. שמרתי על איפוק בשאר חלקי הבגד, כדי להעביר עוצמה ממקום של שקט. בכל החולצות בקולקציה אין כפתורים, וההסבר לכך נעוץ בעובדה שהחזייה, שגם היא חלק מהקולקציה, הפכה לפריט אופנתי גלוי"

7 צפייה בגלריה
נועה עם תיק בהדפסה מיוחדת. עיצוב: שי שלום
נועה עם תיק בהדפסה מיוחדת. עיצוב: שי שלום
נועה עם תיק בהדפסה מיוחדת. עיצוב: שי שלום
(צילום: איילת ארד)
האם גם התיקים ממוחזרים?
התיקים הודפסו באותה טכנולוגיה כמו הבגדים ונעטפו בפרספקס שקוף. זה יוצר אשליה של ריחוף בחלל, כשהדוגמנית צועדת על מסלול התצוגה.
איך היתה העבודה עם נועה?
"המצלמה מאוהבת בנועה. יש לה יכולת מדהימה להגיב למצלמה, זה משהו שאו שיש לך או שאין לך, ולנועה יש את זה באופן מוחלט. גם דוגמניות מנוסות מתקשות להגיע לכאלה תוצאות בסט צילומים ראשון"

"שי ידע מעולה איזה בגדים יחמיאו לי"


נועה, ספרי קצת על יום הצילומים הזה
"הרגשתי כמו נסיכה באגדה של דיסני. זה היה אחד הימים הכי כיפיים וחווייתיים שהיו לי אי־פעם. הבגדים היו מדהימים בעיניי, קלאסיים ומתוחכמים בו־זמנית, לכל בגד אופי וייחוד משלו. שי ידע מעולה אילו בגדים יחמיאו לי וממש קלט איך להגיש אותי למיס יוניברס בצורה שתציג את מי שאני. שמחתי גם שנושא הקולקציה הוא קיימוּת, כי זה מדבר אליי".
טווח הזמן בין תחרות מלכת היופי ובין מיס יוניברס קצר מאוד השנה. את מעכלת שבקרוב תהיי בתחרות עולמית, עם מתמודדות מ־90 מדינות?
"לא, עדיין לא עיכלתי את הזכייה בתואר מלכת היופי! אתמול פגשתי חברה מהצבא ואמרתי לה: 'אם היית אומרת לי כשהיינו בצבא שאני אגיע לתחרות מיס יוניברס, בחיים לא הייתי מאמינה לך'. בינתיים, אני עם פרפרים בבטן מרגע שאני קמה ועד שאני נרדמת ולא מפסיקה לחשוב על זה. יש רגעים שבהם אני מוצפת בהתרגשות. יש המון דברים להספיק לפני התחרות, משיעורים לשיפור האנגלית ועד שיעור הליכה על מסלול, ויש לי ימים ארוכים מאוד, מחמש בבוקר ועד הלילה, כשההורים שלי עוזרים לי בכל. אני נהנית להכיר אנשים חדשים, להתלבש כמו נסיכה ולעבוד עם אנשי המקצוע הטובים ביותר. אני מרגישה מבורכת ומנסה ליהנות מתקופה שלא תחזור לעולם".
התחרות מתקיימת במגרש הביתי. איך את מרגישה עם זה?
"אני מאמינה בעצמי וחושבת שאם אצליח להביא לידי ביטוי את האישיות שלי ואת כל הכלים שאספתי, יש לי סיכוי. רק להיות שם, לייצג את המדינה שלנו בצורה הכי טובה שיש, זה הישג מטורף מבחינתי".
מי מהמשפחה יהיה איתך בתחרות?
"כולם! בגלל שזה בארץ, כולם רוצים לבוא. אני בטח אתרגש בטירוף מהמחשבה שהם בקהל, מסתכלים עליי".
אז אולי עדיף שלא יבואו, שלא תתרגשי יותר מדי?
"אין מצב! והכי חשוב שאמא שלי תהיה שם, הכל בזכותה בסופו של דבר, כי היא רשמה אותי לתחרות מלכת היופי".

איפור: נטע סקלי ל־mac. שיער: אבישי מסטי. בגדים: מעצב העילית שי שלום. תכשיטים: פדני. נעליים: ביאנקה. טיפוח השיער: מעבדות קוסמטיקה BOKO S.Y. טיפוח עור הפנים: לאונרדו קוסמטיקה

הצביעו למלכת היופי של ישראל בתחרות מיס יוניברס ועזרו לה לעלות ל־TOP21! באתר, או באפליקציה הרשמית של התחרות: Miss Universe Official, שם ההצבעה הראשונה חינם וניתן לרכוש קולות נוספים
פורסם לראשונה: 14:38, 05.12.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button