מלכת היופי הזוכה, סלינה שטיינפלד עם פנינה רוזנבלום ומלכת ונערת ישראל, נועה כוכבא וירין בוזגלו

סלינה שטיינפלד בת ה-86 היא מלכת היופי של ניצולות השואה הראשונה בישראל

שטיינפלד נבחרה על ידי מלכת היופי נועה כוכבא, נערת ישראל ירין בוזגלו ושורה של נשים מובילות. השורדות המועמדות בתחרות, נשים חזקות וגיבורות עלו לבמה ונשאו דברים, ולא השאירו עין יבשה בקהל

הדס משה
פורסם:
הקהל התרגש עד מאוד כשסלינה שטיינפלד בת ה-86 מחיפה, הזוכה בתואר מלכת היופי של ניצולות השואה, נשאה דברים. "חייבים להיות חזקים בכל מקום, לדעת לשמור על עצמנו והכי חשוב לעזור אחד לשני", אמרה בנאום הזכייה שלה. האירוע שהתקיים במתחם מוזיאון "ידידי ישראל" בירושלים, הופק על ידי עמותת "יד עזר לחבר" הנותנת מענה ודואגת לאיכות חיים של ניצולי שואה ולמשפחות נזקקות. מטרתה החשובה של התחרות הינה לשים על קדמת הבמה את הנשים החזקות והאמיצות הללו שבזכותן אנחנו כאן היום, ועבורנו הן מלכות ולא רק ליום אחד, אלא לכל החיים.
בין שופטות בתחרות החשובה ומלאת ההשראה נכחו מלכת היופי כוכבא ונערת ישראל בוזגלו, שהתרגשו יחד עם המועמדות. השתיים הצטרפו בכס השיפוט לנטלי דדון, פנינה רוזנבלום, רות לבייב יליזרוב, מלכת היופי לשנת 1992 רוית אסף, מלכת היופי לשנת 1998 לינור אברג'יל ואירית רחמים. מנחי הטקס היו השחקנית והדוגמנית, מורן אטיאס, ואיש הבידור ננסי ברנדס, ואילו רותם כהן המוכשר שימח בהופעת אורח מרשימה במיוחד, והחזיק את הצופים בהתרגשות שיא.
4 צפייה בגלריה
עם חבר השופטים והמנחים
עם חבר השופטים והמנחים
מימין ד"ר איזבלה גרינברג יוזמת והוגת התחרות, לאה שנירר, אירית רחמים, שמעון סבג מנכ"ל עמותת יד עזר לחבר, מורן אטיאס, ד"ר מייק אבוונס מייסד מוזיאון ידידי ישראל , נערת ישראל ירין בוזגלו ומלכת היופי נועה כוכבא
(צילום: ג'ו לוצ'יאנו )

חוויה מרגשת ועוצמתית

"אני דור שלישי לניצולי שואה משני הצדדים, לכן הרגשתי סגירת מעגל", שיתפה נועה כוכבא בהתרגשות שלה. "בכל אחת מהמועמדות ראיתי את סבתא שלי והרגשתי געגועים עזים. לצערי משני הצדדים הסבים והסבתות שלי נאלצו לחיות את הדבר הנורא הזה, סבא שלי היה פרטיזן בהונגריה וסבתא שלי הצליחה לשרוד את מחנה ההשמדה אושוויץ וצעדת המוות יחד עם שתי אחיותיה. סבתא שנייה הייתה בגטו בטריפולי. לכן האירוע הזה כל כך ריגש אותי".
נועה וירין, איך הייתה לכן החוויה לעבור אל שולחן השופטים?
נועה: "להיות שופטת זה לא פשוט, כל שנייה שיניתי את ההחלטה שלי, כי זה כל כך קשה. כל אחת מהמועמדות עלתה לבמה וסיפרה על עצמה ועל הנכדים שלה, הן מאוד התרגשו ושמחו והעבירו מסר של אופטימיות, וזה היה נוגע ללב. אחת המועמדות דיברה על משבר האקלים ושכל מה שהיא רוצה זה להשאיר לנכדים את כדור הארץ נקי יותר. היא קראה לכולם לשמור על כדור הארץ, ואני מאוד התחברתי למסר הזה, כי התנדבתי בעמותת 'צלול' וחשוב לי להעביר לדורות הבאים שעלינו לשמור על כדור הארץ, עם יותר מחשבה וכוונה".
"לי גם היה מאוד מאתגר להיות בכובע השופטת", מוסיפה בוזגלו, פתאום הבנתי את הקושי של זה, שעומדות מולך נשים מדהימות שלכל אחת יש סיפור כל כך מרגש וחשוב ואת צריכה לבחור אחת, זה לא פשוט בכלל".
4 צפייה בגלריה
המועמדות על בימת הטקס
המועמדות על בימת הטקס
המועמדות על בימת הטקס של תחרות מלכות היופי של ישראל לניצולות שואה
(צילום: ג'ו לוצ'יאנו )

4 צפייה בגלריה
נועה כוכבא וסלינה שטיינפלד
נועה כוכבא וסלינה שטיינפלד
מלכות היופי נועה כוכבא וסלינה שטיינפלד עם מורן אטיאס המנחה וירין בוזגלו נערת ישראל
(צילום: ג'ו לוצ'יאנו )
מה אתן חושבות על הזוכה בתחרות, סלינה שטיינפלד?
נועה: "סלינה מהממת, היא כל כך שמחה שהיא זכתה, וכשהצטלמנו יחד היא אמרה לי: 'עכשיו שתינו מלכות היופי של ישראל', זה היה מאוד מרגש"
ירין: "כל המועמדות היו מדהימות ומרגשות היה לי קשה לבחור. מאוד התחברתי לסלינה, היא נגעה ללב כשהיא דיברה על הנכדים והנינים שלה, ובעיקר דיברה על כמה שהיא מאושרת בחיים למרות כל מה שהיא עברה וזה נתן לי מלא השראה".
ואיך אתן מסכמות את החוויה?
נועה: "זאת הייתה חוויה מאוד מיוחדת, לרגע שכחתי מ'מיס יוניברס' וכל הדברים שאני חווה וממש התמסרתי לערב הזה, לסיפורים של הניצולות, למטרה הכל כך חשובה לשמח אותן. הן כל כך שמחו והתרגשו ונהנו שזה היה שווה הכל, אשמח לעשות את זה שוב".
ירין: "אני כל כך שמחה שזכיתי לקחת חלק באירוע הזה. התפקיד של הדור שלנו הוא להמשיך לספר את הסיפורים ולדאוג שהם לא יישכחו".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button