"התחרות עברה שינוי מדהים". שופטי התחרות מלכת היופי במיל' סלע שרלין, מעצב העילית שי שלום, הסטייליסטית ליאת אשורי ומלכת היופי במיל' רוית אסף

רגע לפני שסוגרים נבחרת: הצצה לשבוע המיונים האחרון של תחרות מלכת היופי

עד שנדע מי יהיו המאושרות שייכנסו לתחרות מלכת היופי 2021, דיברנו עם כמה משופטי התחרות. למה סלע שרלין דחתה את המיונים שוב ושוב? איזה שינוי רואה רוית אסף במתמודדות החדשות שמגיעות, ומה שי שלום חושב שצריך להיות במלכת יופי?

פורסם:
"כשרשמתי את עצמי, כל הזמן דחיתי את המיונים עד שהגיע היום מיון האחרון שכבר הייתי צריכה להחליט ללכת. אני זוכרת שהיינו 3 מועמדות באותו יום וכבר התחילו בו את שלב ב. אני הייתי היחידה שעברה מביניהן, ונשארתי לשלב הבא. בדיעבד אני יכולה להגיד שהתחרות הזו היא תהליך מדהים".
אוטוטו תיסגר הנבחרת של תחרות מלכת היופי 2021. מתוך אלפי מתמודדות שבאו לנסות את מזלן, רק 12 יעפילו לשלב הנבחרת. עד שנדע מי הן יהיו, קפצנו לשבוע המיונים האחרון ופגשנו שם מועמדות נרגשות, וגם את צוות השיפוט שכולל השנה את מעצב העילית שי שלום, הסטייליסטית ליאת אשורי, ומלכות היופי במיל' רוית אסף וסלע שרלין. יושבת ראש השופטים בתחרות היא מרים נופך מוזס, העורכת האחראית של לאשה.

6 צפייה בגלריה
מיונים לתחרות מלכת היופי 2021
מיונים לתחרות מלכת היופי 2021
"מגיעות הרבה יותר בשלות". מתמודדות בשלבי המיונים
(צילום: אביגיל עוזי)
אז איך זה לשפוט בתחרות הכי נוצצת במדינה? שאלנו את מי שנמצא מאחורי הקלעים.

לשנות את מודל היופי

עבור רוית אסף, בעלת בי"ס למקצועות היופי ומלכת יופי במיל', זאת לא הפעם הראשונה כשופטת בתחרות, אבל היא עדיין נרגשת מההזדמנות שניתנה לה. "כמי שצמחה מהתחרות הזאת, שהיוותה עבורי פלטפורמה מדהימה ומינוף לחיי העסקיים, זו לגמרי סגירת מעגל עבורי להיות חלק מצוות השיפוט ולתת לבנות המדהימות האלו את ההזדמנות שניתנה לי".

6 צפייה בגלריה
לאשה
לאשה
סגירת מעגל. רוית אסף
(צילום: ענת מוסברג)

את רואה איזשהו שינוי בתחרות בשנים האחרונות?
"אחד הדברים המדהימים שקרו בשנתיים האחרונות זה שיש רצון של המתמודדות להגיע ולשנות את מודל היופי. אנחנו רואים היום מגוון של מידות, וזה שינוי שהוא מדהים בעיניי, ובכלל, שיש הזדמנות שווה לכולן, שזה פתח שנוצר בשנים האחרונות, משהו שלא היה רלוונטי בתקופה שאני נבחרתי כמלכת יופי.
"דבר נוסף זה כל השינוי שהתחרות עברה. השנה שבה זכיתי, 1992, זאת הייתה השנה הראשונה שהתחרות שודרה בטלוויזיה. בשנים האחרונות מאז שאני שופטת, התחרות כבר לא בטלוויזיה, והכל מקבל משמעות אחרת לגמרי. יש כאן מעורבות של הקהל, יש הצבעות ברשת. גם הבנות עצמן הרבה יותר פעילות, ומבקשות מחברים ומעוקבים שיצביעו בשבילן כדי להגביר את הסיכויים שלהן לזכות.
"במסגרת השינויים של עולם האינסטגרם, המדיה החברתית, והחוויה התקשורתית שהפכה להיות מאוד זמינה ונגישה לכולם, הבנות לא מגיעות משום מקום, הן מגיעות הרבה יותר בשלות מהבחינה הזו. הן יודעות להצטלם, ויש להן כבר איזושהי מודעות אחרת. יש לפעמים מועמדות שהן אושיות רשת, שיש להן המון עוקבים באינסטגרם, זה גם משהו שלא היה בתקופתי כמובן".
6 צפייה בגלריה
מיונים לתחרות מלכת היופי 2021
מיונים לתחרות מלכת היופי 2021
"יש להן מודעות אחרת". מתמודדות במיונים
(צילום: אביגיל עוזי)

"דחיתי את המיונים"

מי שהגיעה השנה לראשונה לעמדת השופטת היא מלכת היופי לשנת 2019 סלע שרלין. "אני זוכרת את המיונים שלי כאילו זה היה אתמול", היא מספרת. "הרבה רגעים בשיפוט מחזירים אותי לאותם ימים כל הזמן. הפעם הראשונה ששמעתי על התחרות הייתה בכלל שנתיים לפני שהתמודדתי, חברה שלי החליטה שהיא רושמת אותי ואני החלטתי לא ללכת. אחר כך הרעיון נשכח, ופתאום בשנת 2019 יצא לנו לדבר על זה שוב והחלטתי לרשום את עצמי, עדיין לא בלב שלם.

6 צפייה בגלריה
סלע שרלין
סלע שרלין
סלע שרלין כשופטת ביום המיונים
(צילום: חן טירם-פרנקל)

"כשרשמתי את עצמי, כל הזמן דחיתי את המיונים עד שהגיע היום מיון האחרון שכבר הייתי צריכה להחליט ללכת. אני זוכרת שהיינו 3 מועמדות באותו יום וכבר התחילו בו את שלב ב. אני הייתי היחידה שעברה מביניהן, ונשארתי לשלב הבא. בדיעבד אני יכולה להגיד שהתחרות הזו היא תהליך מדהים".
איך זה לחזור לתחרות כשופטת?
" עוד כשהייתי בתחרות בתור מתמודדת תהיתי איך זה מרגיש להיות בצד השני בתור שופטת. תמיד לימדו אותי שכדי להצליח בראיונות ולהתקבל צריך לנסות להיכנס לראש של המראיינים ולנסות להבין מה הם מחפשים, ולפי זה להבליט את התכונות הנכונות בי על מנת שהסיכויים להתקבל יגדלו".
איך את חווה את המתמודדות שהגיעו השנה?
"זה כיף לראות את כל המתמודדות השנה, כמה הן מתרגשות לקראת החוויה. זה מזכיר לי איך גם אני התרגשתי בלי לדעת למה. היה מרשים לראות איך מהשלב הראשון לשלב השני הבנות מתחילות לעבוד קשה, להיות יותר מרשימות ולדבר בצורה רהוטה".
איזה טיפ היית נותנת למתמודדות?
"הייתי מזכירה להן שהכל תלוי בהן לאן הן יגיעו וימשיכו, גם אם הן לא יתקדמו לשלבים סופיים בתחרות. אפילו אם הן יהיו בנבחרת או יזכו, גם אז מה שיקרה תלוי בהן ולאן הן יחליטו לקחת את השנה המיוחדת הזו".

גבולות היופי נחצו מזמן

מעצב העילית שי שלום פועל במרץ מאחורי הקלעים של התחרות, גם כמעצב התלבושות של מלכת היופי למיס יוניברס ולאירועים מיוחדים, וגם בכובע של שופט בתחרות.
כמי שמלווה את תחרות מלכת היופי כבר כמה שנים, איך זה להיות שופט בתחרות?
"אין ספק שמנעד הבנות שמגיעות לתחרות הינו רחב ומגוון. במידה מסוימת ניתן לומר כי התחרות בשלבים המוקדמים מהווה מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית על כל גווניה. יש כאן שיקוף וביטוי לרבדים שונים בחברה. חתכי גילאים שונים, מראה, תרבות ורקע חברתי. זוהי בלי ספק הצלחה גדולה בהטמעת המסר שגבולות היופי נחצו מזמן, ותפיסת ה"אני" הבאה לידי ביטוי במועמדות לתחרות מהווה ניצחון על סטריאוטיפים ודעות קדומות".
"המפגש האישי שלי עם מלכות היופי לאורך 3 השנים האחרונות, החל מניקול רזניקוב, עבור בסלע שרלין וכלה בתהילה לוי, הבהיר לי מעל לכל ספק שמודל היופי הקלאסי כפי שבא לידי ביטוי לאורך שנים התנפץ לרסיסים, וממנו נבראה דמות חדשה שאינה נשענת על תכתבי מראה גובה, משקל, תרבות או אופי שבלוניים. עצם הבחירה בניקול שהביאה איתה דמות בעלת מבנה אישיות נוכח עם אמירה ש"אני היא מה שאני וקבלו אותי כך", עבור בסלע שרלין שהביאה בדמותה ביטוי לאישיות רבת רבדים, ספורטאית מוכשרת, כמעט טייסת, אינטיליגנטית ורהוטה. וכלה בתהילה לוי החיילת".

6 צפייה בגלריה
מלכת היופי תהילה לוי ומעצב השמלה הלאומית שי שלום
מלכת היופי תהילה לוי ומעצב השמלה הלאומית שי שלום
"מנעד רחב ומגוון". מעצב העילית שי שלום
(צילום: עמיר צוק)

מה אתה מחפש במלכת היופי הבאה של ישראל?
"מלכת היופי לשיטתי אמורה להביא לידי ביטוי את הפנים היפות של מדינת ישראל. גם אם האמירה נשמעת כקלישאה חבוטה, היא עדיין מקפלת בתוכה את האפשרות להביא לידי ביטוי ייצוג הולם באמצעות שגרירת תרבות, חברה, אופי ויופי מקומי. ובלי ספק, הדבר מהווה גאווה גדולה הן למועמדות והן למדינה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button