שתף קטע נבחר

תיעוד: רוני רון משחזר את רצח רוז פיזם - "פירקתי אותה"

כשבע שנים לאחר רצח הילדה רוז פיזם התיר ביהמ"ש לפרסם את קלטות השחזור של הרוצח רוני רון. "נתתי לה אחד", סיפר סבה של הילדה לחוקרים. "היא הייתה כמו שקית חלב קטנה שמפוצצים אותה". כשהגיע למקום שבו טען כי זרק את גופתה בתיק לירקון ניסה להתלוצץ עם חוקריו: "אין פה חניה"

בית המשפט המחוזי בלוד התיר אתמול (ו') לפרסם את שחזור רצח הילדה רוז פיזם בת הארבע. בהקלטה נראה הרוצח רוני רון מספר לחוקרים בקור רוח מצמרר את גרסתו לאירועים. "נתתי לה אחד", אמר. "קלטתי שהיא כאילו מכונסת, חשבתי שהיא עושה לי ברוגז. אתה נותן לילד סטירה, אתה לא מצפה".

 

את הרצח ביצע הסב במאי 2008, בידיעתה של האם, מארי פיזם, ובמשפט התברר שהיא אף ביקשה מרון, לו נישאה לאחר שהתגרשה מבנו, שיסייע לה להוציא את רוז מביתם. המשפחה הסתירה את דבר הרצח במשך שלושה חודשים. לאחר חקירת המשטרה נמצאה גופתה של רוז במזוודה בנחל הירקון. 

 

את הרגע שבו לטענתו הבין כי רצח את רוז תיאר רון כך: "הרמתי את הילדה, ראיתי כולי דם, הילדה מלאה בדם, היא היתה מפורקת, פירקתי אותו מסטירה בשנייה. כמו שקית חלב קטנה מפוצצים אותה ככה. נבהלתי מעצמי, נבהלתי מהמקרה, נבהלתי בטירוף".

 

כשנשאל אם חשב להזעיק רופא, אמר: "ראיתי שהילדה גמורה, בדקתי אותה, היא היתה גמורה, ראיתי שהמפרקת שלה שבורה". לאחר מכן טען כי תכנן להתאבד: "חשבתי להיכנס עם האוטו בקיר". בשלב מסוים בשחזור, כשהגיע עם החוקרים לנקודה בירקון שבה אמר כי זרק את רון למים ניסה להתלוצץ, ואמר: "אין פה חניה".

 

כתבי האישום בגין רצח הוגשו נגד רון ופיזם ב-22 בספטמבר 2008, שעות ספורות לפני הלוויתה של הילדה בצרפת. במאי 2011 הורשעה מארי פיזם בשידול לרצח. על המניעים של פיזם, כתבו השופטים: "כשם שהנאשמת עשתה רבות ובהצלחה רבה לשכנע את הנאשם לפעול להבאת רוז למשמורתה בארץ, כך היא פעלה, לאחר שגילתה כי היא לא מסוגלת לטפל בה כראוי וחשה שרוז מפריעה לחיי האהבה שלה עם הנאשם ולגידולן של בנותיה האחרות, כדי להיפטר ממנה".

 

 

רוז ומארי פיזם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
רוז ומארי פיזם(צילום: AFP)

2008: מציאת הגופה - במזוודה אדומה (צילום: ג'ורג' גינסברג) (צילום: ג'ורג' גינסברג)
2008: מציאת הגופה - במזוודה אדומה(צילום: ג'ורג' גינסברג)

מארי פיזם בבית המשפט  (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
מארי פיזם בבית המשפט (צילום: גיל יוחנן)

 

בכתב האישום נטען כי בני הזוג התקשו לגדל את רוז. "בעקבות קשיים אלה החליטה מארי כי אינה רוצה שרוז תמשיך להתגורר עמם. מכאן ואילך הפצירה מארי ברוני שידאג להוצאת רוז מביתם. מארי אף איימה כי אם לא יעשה כן, תתאבד". באחד הדיונים בבית המשפט העיד רון וסיפר את גרסתו להשתלשלות האירועים. לדבריו, במהלך הנסיעה רוז קפצה באוטו והשתוללה. "העפתי אותה ונתתי לה פליק. לא יכולתי שלא לתת לה את הסטירה", אמר, "זה נשמע מזעזע כי אם היו מחזירים אותי לאותה השנייה, בטח לא הייתי נותן לה אם הייתי יודע שזה יגרום למוות, אבל בעוד אלף פעמים אחרות הייתי נותן".

 

 

ביוני 2011 נידונו השניים למאסרי עולם. "מי שמכיר בכוח ידיו ומכה ילדה קטנה בת 4, הרי הוא מתכוון לגרום למותה", כתב השופט.

 

"רון מכבד את ההכרעה"

עורכת דינו של רוני רון יערה רשף מסרה בתגובה: "רוני רון מקבל בהכנעה ומכבד את החלטת בית המשפט העליון. ברצונו להדגיש כי נראה שבית המשפט העליון קיבל את עמדתו לפיה הגורם המשמעותי שהוביל להמתתה של רוז ז"ל הינה מארי, על כן לא בכדי הרשיע אותה בית המשפט העליון, בניגוד לקביעת בית המשפט המחוזי, בביצוע עבירת הרצח. עוד קבע בית המשפט העליון, באופן חד משמעי, שרוני אהב את רוז והיה לה לאב.

 

"כמו כן, נדחתה על הסף טענת מארי כי רוני היה אלים כלפיה, ונקבע שלא היו דברים מעולם, כל זאת לצד העברת ביקורת נוקבת של בית המשפט על מארי, לפיה היא מניפולטיבית ובלתי אמינה. בנוסף, קבע בית המשפט העליון, בניגוד לקביעת בית המשפט המחוזי, שרוז הושלכה לירקון כאשר לא הייתה עוד בין החיים. על פניו נראה, כי מפסק דינו של בית המשפט העליון עולה שאלמלא מארי, ייתכן ורוז ז"ל הייתה עדיין בחיים. יובהר, כי רוני מצר מעומק לבו על השלכת התיק לירקון, הוא מוכה יגון וחרטה ומאז אותו יום ארור חייו אינם חיים".

 

יש לציין כי מארי פיזם התנגדה לפרסום ההקלטה. בדברים שכתבה לבית המשפט טענה כי בעקבות הפרשה נגרם לה ולבני משפחתה נזק רב. בנוסף, טענה כי נענשה חמורות וברצונה להמשיך את חייה ולשקמם. לדבריה, העלאת הפרשה שוב ושוב אינה מאפשרת לה לעשות טיפול בין כותלי הכלא


פורסם לראשונה 13/02/2015 15:22

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משטרת ישראל
רוני רון
צילום: משטרת ישראל
מומלצים