שתף קטע נבחר

נקם בנתניהו מהווילה בגן עדן: אובמה בהוואי

שעות ארוכות על מגרש הגולף, ביקורים בחדר כושר, טיול לגנים הבוטניים - ונופש בווילה חלומית ששייכת למשפחה יהודית. הנופש האחרון של המשפחה הנשיאותית, לפני עזיבת הבית הלבן

 

 

בירושלים האשימו את נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה באחריות למהלך שהוביל להחלטת מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות - והוא בכלל נמצא בחופשה בהוואי. בשבוע האחרון נופש הנשיא במדינה שבה נולד, ביחד עם אשתו מישל והבנות סשה ומליה. אבל לצד משחקי גולף, ביקורים בחדר הכושר וטיול לגן הבוטני, הוא כנראה ניהל לא מעט שיחות מדיניות עם בכירי ממשלו, עד הבחירה הדרמטית לא להטיל וטו על ההחלטה נגד ישראל.

 

ביום שישי, במהלך הדיון במועצת הביטחון שהסתיים בתבוסה ישראלית - 14 מ-15 החברות תמכו בהצעה הקובעת כי ההתנחלויות אינן חוקיות - החל אובמה את יומו בחדר הכושר של בסיס המארינס בהוואי. לאחר מכן שיחק גולף עם שלושה מחבריו, במסלול מרשים הצופה להרי קולאו ולחוף האוקיינוס הפסיפי. גם את השבוע הקרוב תבלה המשפחה הנשיאותית בהוואי, ולאחר מכן יישארו לה פחות משלושה שבועות בבית הלבן, עד השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית.   

אובמה באחד ממגרשי הגולף בהוואי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אובמה באחד ממגרשי הגולף בהוואי(צילום: AFP)

מראה מגן עדן. ליד הווילה הנשיאותית (צילום: איתמר אייכנר) (צילום: איתמר אייכנר)
מראה מגן עדן. ליד הווילה הנשיאותית(צילום: איתמר אייכנר)

הווילה של אובמה. מגיע לכאן בכל חופשת חורף (צילום: איתמר אייכנר) (צילום: איתמר אייכנר)
הווילה של אובמה. מגיע לכאן בכל חופשת חורף(צילום: איתמר אייכנר)

טיול לגנים הבוטניים (צילום: AP) (צילום: AP)
טיול לגנים הבוטניים(צילום: AP)

את המקום שבו נופשת משפחת אובמה מדי שנה בחורף אי אפשר לתאר אלא כגן עדן. זוהי וילה מושכרת בשכונת קאילואה שהיא ה"מאליבו" של הוואי - אחת משכונות היוקרה באי. מדובר בוילה חלומית על שפת תעלת מים מתוקים שמתחברת למי האוקינוס ולחוף קאילואה ביי, מרכז עולמי של קייטסרפינג (גלשני מצנח).

 

קאילואה היא השכונה היהודית בהוואי, ושם גרים שליש מהיהודים באי. אובמה מתגורר בוילה ששייכת למשפחה יהודית מבולטימור שאחת לשנה משכירה את ביתה למשפחת אובמה שנולד וגדל בהוואי. באותה תקופה האזור כולו מוקף באנשי השירות החשאי. אחד השכנים היהודים במקום, קליף הלוי (59), מתגורר בווילה שצופה על הוילה שבה מתגוררים בני משפחת אובמה. הוא סיפר שאובמה מכיר את כל השכנים וכשהוא יוצא לשיט בתעלת המים המתוקים הוא תמיד מנופף להם לשלום.

גולף עם החברים הקבועים (צילום: AP) (צילום: AP)
גולף עם החברים הקבועים(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

משפחת אובמה מגיעה להוואי (צילום: AP) (צילום: AP)
משפחת אובמה מגיעה להוואי(צילום: AP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הנשיא עצמו העביר חלק גדול מזמנו בהוואי עד כה במשחקי גולף. בשבת שעברה הוא שיחק "באחד ממסלולי הגולף הצבאיים הטובים ביותר", לפחות לפי אתרו הרשמי, ויומיים לאחר מכן שיחק במסלול גולף אחר עם בובי טיטקומב וגרג אורמה - שניים מחבריו הקבועים למשחקי הגולף בהוואי - ועם יועצו ג'ו פולסן. גם ביום רביעי הוא עלה על הדשא הירוק, והעביר ארבע שעות בגולף.

 

ביום חמישי, כמו גם ביום שלישי, בילתה המשפחה בחוף הים שסמוך לבסיס חיל האוויר "בלוס". זהו החוף המועדף על המשפחה. בחופשה בשנה שעברה הם ביקרו שם שלוש פעמים, וב-2014 סרו לחוף לא פחות מחמש פעמים. בנוסף, במהלך חופשתו יצאו אובמה והגברת הראשונה מישל למסעדה בהונולולו, ובתחילת השבוע שעבר טיילו עם כמה חברים בגנים הבוטניים בהומאלויה, גנים שפירוש שמם - מקום מבטחים שקט.

 

מחרתיים יפגוש אובמה לפגישת פסגה היסטורית את ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שיהיה המנהיג היפני הראשון שיגיע לפרל הרבור שבהוואי מאז מתקפת הפתע היפנית במלחמת העולם השנייה. זה יקרה במלאות 75 שנה לאותה מתקפה, ושישה חודשים לאחר שאובמה היה לנשיא האמריקני המכהן הראשון שמבקר בהירושימה, העיר היפנית שעליה הוטלה פצצת האטום הראשונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
אובמה משחק גולף בהוואי
צילום: AP
מומלצים