שתף קטע נבחר

מרוזוולט ועד טראמפ. האיש שהלך לכל טקסי ההשבעה מאז 1941

כשבי. הרולד סמיק היה בן 15 הוא נסע עם אביו באוטובוס צפוף מניו ג'רזי לוושינגטון לצפות בפרנקלין דלאנו רוזוולט עושה היסטוריה והופך לנשיא האמריקני הראשון שמושבע לכהונה שלישית. סמיק בן ה-91 ימשיך מחר במסורת שהחל ב-1941 כשישתתף בטקס השבעת טראמפ - ה-18 שלו

 

 

הוא דמוקרטי והצביע להילרי קלינטון בבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית, אבל עובדה זו לא תפריע לבי. הרולד סמיק, תושב ניו ג'רזי בן 91, לנסוע לוושינגטון ולצפות מחר (יום ו') בטקס ההשבעה הנשיאותי ה-18 שלו - הפעם של דונלד טראמפ הרפובליקני.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ    

 

בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה WCAU-TV, סיפר סמיק שהוא עדיין זוכר בבירור את 20 בינואר 1941, היום שבו הוא חזה בפרנקלין דלאנו רוזוולט הופך לנשיא האמריקני היחיד שמושבע לכהונה שלישית. ההשבעה של רוזוולט הדמוקרטי, הנשיא ה-32 של ארה"ב, הייתה הראשונה של סמיק, יליד העיר סאלם. הוא היה בן 15 כשהתחיל את המסורת הייחודית שאותה ימשיך גם מחר עם השבעתו של טראמפ לנשיא ה-45 של ארה"ב.

 

טראמפ ורוזוולט (צילום: AFP, gettyimages) (צילום: AFP, gettyimages)
טראמפ ורוזוולט(צילום: AFP, gettyimages)

זוכר את סופת השלגים בטקס ההשבעה של קנדי. בי. הרולד סמיק ג'וניור ()
זוכר את סופת השלגים בטקס ההשבעה של קנדי. בי. הרולד סמיק ג'וניור

"זה באמת גורם לך להרגיש שאתה גאה במדינה שלך", הוא הסביר כיצד הוא מרגיש במהלך טקסי ההשבעה הנשיאותיים, וסיפר כיצד נסע עם אביו באוטובוס צפוף מדרום ניו ג'רזי לבירה וושינגטון להשבעה של רוזוולט. בראיון לרשת NBC10 הוא סיפר על סופת השלגים שירדה בוושינגטון במהלך טקס השבעתו של ג'ון פיצג'רלד קנדי. "מדי שעה זה רק הלך והחמיר", הוא נזכר.

 

סמיק נחשב למעריץ גדול של כל דבר שקשור לבית הלבן ולחדר הסגלגל ובאמתחתו אוסף של פריטים שקשורים להשבעות שונות שבהם צפה במהלך השנים - מכפתורי השבעה, תמונות, מזכרות ועד לחתיכה שנפלה מכיסוי הבמה בטקס ההשבעה של רוזוולט.

 

סמיק אמר שהוא מתפלל שטראמפ יביא שלום, בריאות ומקומות עבודה לאמריקנים. "הוא אדם שונה מכל אדם אחר שהיה נשיא ארה"ב", אמר סמיק על הנשיא הנכנס טראמפ. "למעשה הוא מעולם לא היה בפוליטיקה". לדבריו, "אם טראמפ יצליח, ואני מתפלל שהוא יצליח, המשפחה שלנו נמצאת בעסקי העץ מאז 1906. אנחנו הולכים להצליח ולהצליח היטב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages Imagebank
הנשיא הראשון לכהן שלוש כהונות. רוזוולט
צילום: Gettyimages Imagebank
מומלצים