שתף קטע נבחר

הרשימה של טראמפ: הפיגועים שלא סוקרו טוב ע"י התקשורת

נשיא ארה"ב טען שהתקשורת העולמית סיקרה באופן מינימלי פיגועי טרור, והבית הלבן פרסם רשימה של 78 פיגועים כאלה, אך חלקם דווקא סותרים את טענתו - פיגוע הדריסה בניס, למשל. מצרים: "משבחים את ביקורת הממשל"

לא כל הפיגועים שפורסמו ברשימה קשורים לדאעש. טראמפ נוחת בבית הלבן (צילום: MCT) (צילום: MCT)
לא כל הפיגועים שפורסמו ברשימה קשורים לדאעש. טראמפ נוחת בבית הלבן(צילום: MCT)

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים הלילה (יום ג') את התקשורת בעולם בסיקור מינימלי מכוון של האיומים שנשקפים מצד "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לטענת הנשיא האמריקני, לארגוני החדשות "יש את הסיבות שלהם" לא לדווח על "רצח עם" שמתבצע על ידי ארגון הטרור הסוני.

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

למרות ההאשמות הקשות, הנשיא הרפובליקני לא הציג שום ראיה שתומכת בהן במהלך נאומו במפקדת פיקוד המרכז של הצבא האמריקני בטמפה שבפלורידה.

 

86 הרוגים ויותר מ-430 פצועים. פיגוע הדריסה בניס ()
86 הרוגים ויותר מ-430 פצועים. פיגוע הדריסה בניס

לאחר נאומו של טראמפ פרסם הבית הלבן רשימה של 78 פיגועים שלטענתו "בוצעו או קיבלו השראה" מדאעש מאז ספטבר 2014. הבית הלבן מסר ש"רוב" הפיגועים ברשימה לא זכו לתשומת לב תקשורתית מספיקה, אולם לא נימק את טענתו. אלא שלמרות טענת הנשיא והבית הלבן, חלק מהפיגועים ברשימה זכו לתשומת לב רחבה ולסיקור עמוק.

 

מחוץ לרשימה של טראמפ: פיגועים בישראל

מתוך 78 הפיגועים שמופיעים ברשימה של הבית הלבן, 11 אירעו בארה"ב. יתר המדינות ברשימה: אפגניסטן, אלג'יריה, אוסטרליה, בנגלדש, בלגיה, בוסניה, בריטניה, קנדה, צ'אד, דנמרק, מצרים, צרפת, גרמניה, אינדונזיה, ירדן, כוויית, לוב, הפיליפינים, סעודיה, שבדיה, תוניסיה, טורקיה ואיחוד האמירויות. ברשימה לא הופיע שום פיגוע מישראל.

 

"ראיתם מה שקרה בפריז ובניס. זה קורה בכל רחבי אירופה. זה הגיע לנקודה שאפילו לא מדווחים על זה", אמר טראמפ לקבוצת מפקדי צבא וחיילים במהלך ביקורו במפקדת פיקוד מרכז. "ובמקרים רבים, התקשורת המאוד מאוד לא הוגנת לא רוצה לדווח על זה. יש להם את הסיבות שלהם ואתם מבינים את זה".

 

מאז השבעתו ב-20 בינואר הפך טראמפ את הביקורת הבלתי פוסקת שלו על התקשורת כסימן ההיכר של נשיאותו. כאמור, הוא לא ממש הסביר מדוע הוא חושב שארגוני החדשות מסקרים באופן מינימלי את פיגועי הטרור.

 

הרשימה שפרסם הבית הלבן כוללת את פיגוע הדריסה של המשאית בניס, צרפת, שבו נהרגו 86 בני אדם ויותר מ-430 נפצעו. פיגוע זה, שאירע ביום הבסטיליה ב-14 ביולי, זכה לסיקור נרחב ביותר בארה"ב ובעולם כולו, כמו גם פיגועים אחרים בקנה מידה קטן יותר שבהם לא נהרג איש.

 

סוכנות הידיעות AP עברה על הרשימה שפרסם הבית הלבן ולא הצליחה לאמת שכל הפיגועים שהוזכרו בה קשורים לדאעש. לפי סוכנות הידיעות נראה שהרשימה הוכנה בחיפזון ובכמה מקומות בה הופיעו שגיאות כתיב, כמו למשל עם המילה "תוקף".

 

מצרים התייצבה היום לצדו של הנשיא האמריקני ושיבחה את הביקורת שמתח על התקשורת המערבית. בהודעה שפרסם משרד החוץ בקהיר נמסר כי "משרד החוץ שיבח את עמדת הממשל האמריקני בנושא זה, בהתייחסו לקריאות החוזרות ונשנות לקהילה הבינלאומית לאמץ אסטרטגיה מקיפה, מתואמת ולא סלקטיבית להילחם בטרור בכל הרמות: ביטחוניות, פוליטיות, תרבותיות, תקשורתיות ואחרות".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים