שתף קטע נבחר

ליברמן על החיסול בעזה: "שחמאס יחפש אצלו"

בסיור בשדרות התבקש שר הביטחון להשיב על הטענות שישראל חיסלה את בכיר חמאס מאזן פוקהא: "חמאס ידוע בחיסולים פנימיים. אנחנו לא מחפשים הרפתקאות. מנהלים ביטחון באחריות ובנחישות"

 

שר הביטחון, היום ( צילום: אריאל חרמוני) ( צילום: אריאל חרמוני)
שר הביטחון, היום( צילום: אריאל חרמוני)
שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (יום א') לחיסול בכיר חמאס מאזן פוקהא ברצועת עזה: "חמאס ידוע בחיסולים פנימיים. שחמאס יחפש אצלו", אמר בעת ביקור בשדרות.

 

בתשובה לשאלת כתב ynet, הגיב ליברמן על טענות חמאס שישראל אחראית לחיסול בעזה: "זה לא משנה מה שחמאס אומר אלא מה שיהודים יעשו. חמאס ידוע כארגון קיצוני ביותר. לא הייתי קונה מהם לא מילים ושום דבר אחר. שהם יעשו מה שרוצים ואנחנו נעשה מה שרוצים"

 

"אני יכול רק לומר: אנחנו לא מחפשים הרפתקאות, מנהלים ביטחון באחריות ובנחישות ועושים מה שמוטל עלינו לעשות - גם שמירה על הביטחון ושימוש כור היתוך לחברה הישראלית. אין סיבה לשנות את המדיניות ולהיכנס למצב רוח אחר".


מאזן פוקהא. חוסל ()
מאזן פוקהא. חוסל
 

פוקהא, ששוחרר בעסקת שליט, נורה בסוף השבוע שעבר על ידי אלמונים ליד ביתו בשכונת תל אל-הווא בעזה. בחמאס מיהרו להאשים את ישראל בחיסולו של מי שגורש במסגרת העסקה לרצועה. הוא היה אחד ממכווני הפיגועים בגדה המערבית בשנים האחרונות במסגרת "מטה הגדה" של חמאס, שכיוון חוליות צבאיות של הארגון מהרצועה לגדה.

 

פוקהא, איש חמאס, נולד בעיירה טובאס ונשפט בישראל בשנת 2003 לתשעה מאסרי עולם אחרי שהורשע בשליחת מחבל לבצע פיגוע התאבדות. המחבל התפוצץ באוטובוס של חברת אגד ליד צפת ורצח 9 בני אדם. הוא שוחרר מהכלא בעסקת שליט בשנת 2011 ועקב חומרת מעשיו הוא גורש לרצועת עזה.

 

פוקהא לא זנח לרגע את דרך הטרור והיה אחד ממייסדי "מטה הגדה" ברצועת עזה שפעל תחת פיקודו של בכיר חמאס סאלח אל-ערורי, השוהה בחו"ל ואחראי על הפעילות הצבאית של חמאס בגדה המערבית. שותפו של פוקהא לניהול המטה הוא עבד אל-רחמן רנימאת מהכפר צוריף ששוחרר גם הוא בעסקת שליט וגורש לרצועת עזה.

 

השניים הקימו והכווינו חוליות צבאיות של חמאס בגדה מהרצועה. חלק לא מבוטל של החוליות הללו נחשפו בשנים האחרונות על-ידי השב"כ והחוליות הללו קיבלו מפוקהא ורנימאת פקודות לבצע פיגועים קשים נגד ישראלים כולל פיגועי התאבדות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
שר הביטחון אביגדור ליברמן
צילום: EPA
מומלצים